راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید فضایی

رییس سازمان فضایی ایران اعلام کرد راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید فضایی رییس سازمان فضایی ایران گفت: در حال تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید فضایی کشور در کنار ایستگاه فضایی قشم، بوشهر و ماهدشت در سلماس، شمال‌شرق، شمال‌غرب، چابهار و سایر مناطق هستیم. به گزارش مهر، محسن بهرامی با اشاره به این‌که مرکز فرماندهی سازمان فضایی ایران […]

رییس سازمان فضایی ایران اعلام کرد

راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید فضایی

رییس سازمان فضایی ایران گفت: در حال تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید فضایی کشور در کنار ایستگاه فضایی قشم، بوشهر و ماهدشت در سلماس، شمال‌شرق، شمال‌غرب، چابهار و سایر مناطق هستیم.

به گزارش مهر، محسن بهرامی با اشاره به این‌که مرکز فرماندهی سازمان فضایی ایران در ماهدشت کرج ساخته شده است، اضافه کرد: با توسعه زیرساخت‌های فضایی در کشور، اخذ و پایش اطلاعات ماهواره‌ای بهبود می‌یابد.

رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به راه‌اندازی مرکز فضایی قشم و ظرفیت‌هایی که این مرکز در حوزه‌های مختلف فضایی دارد، تصریح کرد: موقعیت مکانی قشم در کشور موجب شده تا یکی از مراکز فضایی کشور در جزیره مهم و استراتژیک خلیج‌فارس ایجاد شود.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: مرکز فضایی قشم به عنوان یکی از مراکز اخذ و پایش داده‌های ماهواره‌ای و ایستگاه زمینی ماهواره، به زیرساخت‌های مناسب مجهز شده است که با توسعه آن، روند اخذ و پایش اطلاعات ماهواره‌ای بهبود و توسعه می‌یابد. همچنین با توجه به پرتاب ۴ ماهواره در سال‌های آتی، با ایجاد و راه‌اندازی دو سکوی در دست احداث، این مجموعه کامل‌تر می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که در حال تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید فضایی کشور در کنار ایستگاه فضایی قشم، بوشهر و ماهدشت در سلماس، شمال شرق، شمال غرب، چابهار و سایر مناطق هستیم، ادامه داد: ایستگاه‌های فضایی کشور قابلیت رصد و رهگیری هر ماهواره‌ای که از این پس پرتاب شود را دارا هستند.

 

بهرامی گفت: مرکز فضایی قشم می‌تواند هم به عنوان یک مرکز زمینی برای پایش اطلاعات فضایی و هم برخی پدیده‌های دریایی نظیر کشند‌‌ها و وضعیت آبزیان باشد و از همین رو با سازمان منطقه آزاد قشم نیز تفاهمنامه‌ای منعقد شد.