گروه بازارسرمایه ـ وزیر اقتصاد، گفت: امروز بهخاطر وجود تحریمها و شرایط اقتصادی، وضعیت صنعت بیمه کشور نیز مطلوب نیست. به گزارش مناقصهمزایده، عبدالناصر همتی؛ در مراسم معارفه مدیرعامل بیمه ایران، گفت: امروز در آستانه ورود به ۹۰سالگی تأسیس شرکت بیمه ایران هستیم و امیدواریم شاهد تحولات جدیدی در این صنعت و فصل جدیدی در […]
گروه بازارسرمایه ـ وزیر اقتصاد، گفت: امروز بهخاطر وجود تحریمها و شرایط اقتصادی، وضعیت صنعت بیمه کشور نیز مطلوب نیست. به گزارش مناقصهمزایده، عبدالناصر همتی؛ در مراسم معارفه مدیرعامل بیمه ایران، گفت: امروز در آستانه ورود به ۹۰سالگی تأسیس شرکت بیمه ایران هستیم و امیدواریم شاهد تحولات جدیدی در این صنعت و فصل جدیدی در فعالیتهای بیمه ایران باشیم. وی افزود: امروز متأسفانه سهم شرکت بیمه ایران از بازار بیمه مطلوب نیست و مدیران این شرکت باید تلاش کنند تا سهم به آنچه که در گذشته بوده است بازگرداند. سکاندار وزارت اقتصاد، خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی امروز صنعت بیمه کشور را هم تحتتأثیر قرار داده است. تحریمهای اقتصادی شرایط خاصی را برای صنعت بیمه و بازار بیمه کشور خلق کردهاند اما بخشی از آن را میتوان خنثی و بخش دیگر را با تلاش و فکر متخصصان برطرف کرد. همتی؛ گفت: این باور غلط که بیمهها با پرداخت تعهدات خود به مردم کمک میکنند تباه است در واقع این شرکتهای بیمهای و بازار بیمه است که به مردم مدیون هستند. وی ادامه داد: ما در سه سال گذشته شاهد تورم بالای ۴۰ درصد بودهایم در این شرایط طبیعی است که جامعه نتواند بیمههایی مانند عمر و زندگی را برای خود تأمین کند. بنابراین بهخاطر مشکلات اقتصادی و پیامدهای آن سهم بیمههای عمر و زندگی از سبد بیمه و حق بیمه تولیدی مطلوب نیست. وزیر امور اقتصادی و دارایی، افزود: همکاران ما در بیمهمرکزی باید تلاش کنند که شرکتهای بیمه سودآور شوند. در اصل شرکتهای بیمه باید سودآوری داشته باشند تا صنعت و بازار بیمه رشد کند. همتی؛ اظهار کرد: نظارت بیمهمرکزی باید به شکلی باشد که به صورت فنی در نرخگذاریها نظارت داشته باشد. شرکتهای بیمهای نیز نباید به رقابتهای غلط بپردازند. وی ادامه داد: همچنین باید با فساد در صنعت بیمه مقابله کرد و حتماً باید به صورت جدی با گسترش آن برخورد کرد. وزیر اقتصاد، خاطرنشان کرد: امروز صنعت بیمه ما از زیرساخت پتانسیل و نیروی انسانی مطلوب و کارآمدی برخوردار است. بنابراین نیازمند مدیرانی کارآمد هست تا بتوانند از این پتانسیلها نهایت استفاده مطلوب را داشته باشند. وی در پایان، گفت: امروز نیازمند استفاده از ابزارهای نوین مانند هوشمصنوعی و پلتفرمهای جدید برای گسترش بازار و تنوعبخشی به صنعت بیمه هستیم.
بخش عمده مطالبات ابربدهکاران بیمه، مطالبات سررسید نشده است
در ادامه این مراسم، رئیس کل بیمهمرکزی، گفت: امروز بخش عمدهای از مطالبات شرکتهای بیمهای به بیمهنامههای قسطی باز میگردد که مطالبات سر رسید نشده است. پرویز خوشکلام خسروشاهی؛ در حاشیه مراسم معارفه مدیرعامل بیمه ایران، در رابطه با نوع همکاری بیمهمرکزی با شرکتهای بیمهای در راستای حمایت از آنها، به خبرنگاران گفت: کمکها و همکاری بیمهمرکزی با شرکتهای بیمهای کمک مشورتی است، برای مثال به شرکتها مشورت میدهیم که چگونه برنامهریزی کرده تا بتوانند در حوزه توانگری، موفقتر بوده و کمکهای بهتری را به متقاضیان و مردم ارائه و سودآوری بیشتری کسب کنند. وی با اشاره به موضوع روش برخورد بیمهمرکزی با فساد و متخلفان بیمهای، گفت: در رابطه با موضوع تخلفات بیمهای، بیمهمرکزی هرگونه مسئلهای که مطرح شود را بررسی کرده و براساس مقررات موجود، اقدام میکند. برای مثال اگر در حوزهای تخلفی رخ دهد، اگر نیاز به سلب صلاحیت باشد، بیشک، اقدام به سلب صلاحیت میکنیم. با این حال در برخی مواقع با برخی تخلفات سلب صلاحیت صورت نمیگیرد، در بیمهمرکزی، در کمیتههای تخصصی، رتبهبندیهایی صورت میگیرد که براساس آن اگر هر کسی در صنعت بیمه، از مدیران گرفته تا بخشهای دیگر، هرگونه تخلف انجام داده و در صورت اثبات آن، نمره منفی در رتبهبندی آنها اعمال میشود و اگر کسی بر تخلفات خود اسرار داشته باشد و این تخلفات تداوم داشته باشد، بیشک بیمهمرکزی اجازه نمیدهد که متخلفان، در موقعیتهای کلیدی بر مسند کار باشند.
چرا اسامی ابربدهکاران بیمهای اعلام نمیشود؟
رئیس کل بیمهمرکزی، در پاسخ به سؤالی مبنی بر چرایی اعلام نشدن اسامی بدهکاران بیمه، گفت: موضوع معرفی کردن بدهکاران بیمهای را باید با دقت بررسی کرد. اینکه بدهکاران بیمهای چه کسانی هستند. کسانی هستند که قرارداد منعقد کرده و هزینه و حق بیمه خود را به صورت کامل پرداخت نکردهاند. از نظر کارشناسی معرفی ابربدهکاران بیمهای کارکردی ندارد؛ چراکه در برخی مواقع، بیمهگرها براساس قراردادهایی که منعقد میکنند، حق بیمه خود را به شرکت بیمه گذار، به صورت قسطی پرداخت میکنند، بنابراین کاری که بیمهمرکزی باید انجام دهد، این است که نظارت به شکلی باشد که اجازه ندهد، حجم بدهی بدهکاران رشد کند و باید نظارتگری بیمهمرکزی به شکلی باشد که سهم مطالبات از داراییهای شرکتهای بیمهای کاهش پیدا کند. خسروشاهی؛ افزود: به عبارت دیگر وظیفه و کار تخصصی بیمهمرکزی این نیست که مستقیماً به مسئله بدهکاران بیمهای ورود کند یا بخواهد مطالبات را دریافت کند، بلکه به شکلی مقررات گذاری میشود که روند افزایشی مطالبات کاهش یافته و سهم آن از داراییهای به حداقل ممکن برسد. وی در پایان با اشاره به مطالبات شرکتهای بیمهای، گفت: امروز بخش عمدهای از مطالبات شرکتهای بیمهای به بیمهنامههای قسطی باز میگردد. برای مثال زمانی که شما بیمه درمان داشته باشید آن را به صورت ماهانه و قسطی پرداخت میکنید. بنابراین بخش بزرگی از مطالبات، مطالبات سر رسید نشده است. با این حال بخش دیگری از مطالبات سر رسید شده است که شرکتهای بیمهای باید آن را پیگیری کرده و وظیفه بیمهمرکزی در این حوزه نظارت است تا میزان این بدهی از یک محدوده مشخص بالاتر نرود.
گروه بازارسرمایه ـ رئیس کل بیمهمرکزی، با اشاره به راهاندازی سیستم جامع بیمهگری نسیم، گفت: سیستمهای جامع بیمهگری یکی از دغدغهها و نیاز اساسی صنعت بیمه است. به گزارش مناقصهمزایده، علی استادهاشمی؛ در نشست رونمایی از سیستم جامع بیمهگری نسیم، گفت: در سالهای اخیر CORE Insurance یا بیمهگری متمرکز، یکی از دغدغههای مهم صنعت بیمه […]
علی غلامفراهانی- رئیس کل بیمهمرکزی، گفت: در سال ۱۴۰۱ صنعت بیمه ۱۷۵ هزار میلیارد تومان فروش داشت که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۰ درصد رشد داشته است. به گزارش مناقصهمزایده، مجید بهزادپور؛ در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: دولت مردمی در راستای سند اهداف خود تکالیفی برای صنعت بیمه […]
دیدگاه بسته شده است.