معاون وزیر راه ساخت راهآهن خسروی تا ۴ سال آینده معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۱۰ کیلومتر راهآهن تا کرمانشاه باقی مانده است که زیرسازی آن پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی دارد، گفت: تا پایان دولت یازدهم راهآهن کرمانشاه به بهرهبرداری میرسد. به گزارش ایلنا، خیرا…خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل […]
معاون وزیر راه
ساخت راهآهن خسروی تا ۴ سال آینده
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۱۰ کیلومتر راهآهن تا کرمانشاه باقی مانده است که زیرسازی آن پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی دارد، گفت: تا پایان دولت یازدهم راهآهن کرمانشاه به بهرهبرداری میرسد.
به گزارش ایلنا، خیرا…خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان یکی از خطوط راهآهن که برای اتصال به شبکه ریلی سراسری در اولویت قراردارد، راهآهن غرب کشور است، اظهار داشت: مهمترین خط آهن غرب کشور؛ راهآهن ملایر به کرمانشاه و خط آهن کرمانشاه به مرز خسروی است که اگر خط ریلی عراق به راهآهن خسروی متصل شود، از این طریق میتوان به شبکه ریلی سوریه و از آنجا به بندر لاذقیه در سوریه دسترسی پیدا کرد.
وی افزود: راهآهن کرمانشاه و ادامه مسیر مذکور، از محورهایی است که احداث آن در برنامههای اقتصاد مقاومتی پیشبینی شده است و ساخت این خط در اولویت دولت یازدهم قرار دارد و کرمانشاه از مراکز ۵ استانی است که باید به شبکه ریلی سراسری متصل شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ساخت این مسیر در ۳ اولویت در دست اجرا است، گفت: اولین اولویت این است که خط آهن را از ملایر به سمت کرمانشاه پیش ببریم. خط آهن از ملایر تا ایستگاه فیروزان ساخته شده است.
خادمی ادامه داد: راهآهن ملایر تا کرمانشاه حدود ۱۷۵ کیلومتر است که ساخت ۶۵ کیلومتر آن حد فاصل ملایر تا ایستگاه فیروزان به اتمام رسیده و ایستگاه فیروزان هم ساخته شده است.
وی با بیان اینکه ۱۱۰ کیلومتر راهآهن تا کرمانشاه باقی مانده است که زیرسازی آن پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی دارد، اظهار داشت: پنجشنبه گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی ریلگذاری این محور از سمت کرمانشاه شروع شد و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم ریلگذاری این ۱۱۰ کیلومتر را هم به اتمام برسد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به تأمین اعتبارات ساخت این محور ریلی گفت: خوشبختانه اعتبارات لازم برای ساخت ۱۱۰ کیلومتر راهآهن باقی مانده این محور _ملایر تا کرمانشاهـ تأمین شده است. این اعتبارات هم از محل اوراق مشارکت، هم از محل اسناد خزانه اسلامی، هم از محل اعتبارات نقدی و اعتبارات مصوب قانون بودجه تأمین شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مجموع برای ساخت این محور تا خسروی ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبارات تأمین شده است. بخش اسناد خزانه و اوراق مشارکت به ارزش ۲۸۰ میلیارد تومان تأمین شده و اخیراً که بخشی از اعتبارات نقدی هم پرداخت شد. امیدواریم با توجه به فعالیت مطلوب سیستم اجرایی بتوانیم این پروژه را طبق برنامه زمانبندی شده پیش ببریم.
خادمی با اشاره به ساخت ایستگاه راهآهن گفت: ایستگاه راهآهن کرمانشاه که یکی از بزرگترین ایستگاههای ریلی کشورمان است، پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی دارد و در این ایستگاه ترمینالهای مسافری و باری به صورت مجزا در حال ساخت است.
وی افزود: خوشبختانه ایستگاه راهآهن کرمانشاه فاصلهای از شهر ندارد و فاصله آن از اولین بلوار شهر حدود ۵۰۰ متر است بنابراین شبکه حمل و نقل شهری به ایستگاه متصل میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: اولویت دوم ما در ساخت این راهآهن، احداث مسیر ریلی کرمانشاه به سمت مرز خسروی است که روز گذشته هم با حضور وزیر راه و شهرسازی از این مسیر بازدید به عمل آمد.
وی با بیان اینکه طول این مسیر تا اسلام آباد ۱۱۰ کیلومتر است که پیشرفت فیزیکی زیرسازی آن حدوداً ۵۵ درصد است، تأکید کرد: از اوایل سال آینده ریل گذاری در این محور را شروع میکنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدواریم در یک برنامه زمانبندی شده ۳ ساله بتوانیم زیرسازی این مسیر تا خسروی را عملیاتی سازیم و همچنین امیدوارم بتوانیم در بازه زمانی ۴ ساله روسازی این خط آهن را به اتمام برسانیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.