اصلاح راه‌های کشور نیازمند ۱۴۰ همت

مدیرکل ابنیه و نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: هزینه ساخت هر کیلومتر از راه‌های روستایی ۶۵ میلیارد تومان است. به گزارش مناقصه‌مزایده، علیرضا سیاهپور؛ با بیان اینکه به لحاظ استاندارد چهار تا شش برابر هزینه‌های ساخت راه‌ها باید صرف نگهداری از آن‌ها شود افزود: اگر هزینه هر کیلومتر از راه‌های ساخته شده […]

مدیرکل ابنیه و نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: هزینه ساخت هر کیلومتر از راه‌های روستایی ۶۵ میلیارد تومان است. به گزارش مناقصه‌مزایده، علیرضا سیاهپور؛ با بیان اینکه به لحاظ استاندارد چهار تا شش برابر هزینه‌های ساخت راه‌ها باید صرف نگهداری از آن‌ها شود افزود: اگر هزینه هر کیلومتر از راه‌های ساخته شده را ۶۵ میلیارد تومان در نظر بگیریم ارزش دارایی‌‌ها در این بخش ۹ هزار همت است. مدیرکل ابنیه و نگهداری راه‌های سازمان راهداری، ادامه داد: هزینه نگهداری راه‌های روستایی از طریق پایش انجام می‌شود و آخرین پایش‌های انجام شده برای طول راه‌های کشور مربوط به سال ۱۴۰۱ است که هر ۱۰ مترمربع از طریق عکس براساس آخرین استاندارد‌های جهانی ارزیابی می‌شود. وی یادآور شد: هزینه نگهداری و اصلاح طول راه‌های کشور نیازمند ۱۴۰ همت است و ۶۳ همتی که اخیراً سرپرست سازمان راهداری اعلام کرده مربوط به استهلاکی است که ناشی از حرکت کامیون‌های سبک و سنگین است که در طول مسیر حرکت کرده‌اند. سیاهپور؛ بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ برای جبران خرابی که براساس عبور کامیونت، کامیون و تریلی در جاده‌های کشور ایجاد شده ۱۵ همت هزینه کردیم و ۲۶ همت استهلاک باقی مانده هم به دلیل عبور ناوگان بوده است. وی با بیان اینکه چهار روش نگهداری برای جاده‌های کشور وجود دارد، گفت: چهار روش نگهداری سنگین، سبک، پیشگیرانه و درزگیری است که طبق بررسی‌های صورت گرفته در دو، سه سال گذشته میزان خرابی‌های سنگین را از طریق روش‌های پیشگیرانه کاهش داده‌ایم.