رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران، ضمن تشریح آخرین قیمت انواع خودروهای مونتاژی از ریزش قیمت این خودروها و در مقابل افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی خبر داد. به گزارش ایلنا، سعید موتمنی؛ رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران، در پاسخ به سؤالی درباره دلیل ریزش قیمت خودروهای مونتاژی، توضیح […]
رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران، ضمن تشریح آخرین قیمت انواع خودروهای مونتاژی از ریزش قیمت این خودروها و در مقابل افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی خبر داد. به گزارش ایلنا، سعید موتمنی؛ رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران، در پاسخ به سؤالی درباره دلیل ریزش قیمت خودروهای مونتاژی، توضیح داد: خودروهای وارداتی که فاکتور و وارد بازار شدهاند، توانستهاند تقاضای بازار را به سمت خود جذب کنند و از آنجا که فاصله قیمت این خودروها با خودروهای مونتاژی کم است، جذب تقاضا به سمت خودروهای وارداتی به کاهش تقاضا و به دنبال آن کاهش قیمت خودروهای مونتاژی انجامیده است. وی افزود: خودروهای چینی پیش از آزادسازی واردات خودرو در بازار یکهتازی میکردند با این حال در پیشفروشهای خود متعهد نبودند اما اکنون محصولات آنها حتی در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی خریدار ندارد و اگر واردات تداوم داشته باشد حتی این امکان وجود دارد که قیمت خودروهای مونتاژی در بازار از قیمت کارخانهای آنها نیز پایینتر بیاید. موتمنی؛ تصریح کرد: این خودروها کیفیت پایینی دارند ضمن اینکه در بازار ایران با قیمتهایی بسیار بالاتر از قیمتهای جهانی این نوع خودروها عرضه میشوند و با اینکه در واردات قطعات نیز هزینههای گمرکی چندانی را متحمل نمیشوند، خودروهای مونتاژی را با قیمت بالا به دست مشتری میرسانند و سود آنها ۱۰۰درصدی و گاه حتی بیشتر است. رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران، سیاست دولت در زمینه افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودروهای داخلی با تقویت واردات را در مورد خودروهای مونتاژی موثر دانست و اظهار کرد: دولت واردات را با هدف تنظیم بازار انجام داد با این حال اگر تعرفه خودروهای وارداتی کمتر باشد و خودروهای وارداتی با قیمت کمتر به دست مشتری برسد این سیاست میتواند در مورد محصولات داخلی مانند دنا، سورن، ۲۰۷ و… نیز موثر واقع شود. وی تأکید کرد: وقتی خودروساز داخلی ببیند محصولاتش در کشور خریدار ندارد به صرافت میافتد که کیفیت را ارتقاء دهد و از میزان قیمتها بکاهد و با ارائه شرایط مناسب به دنبال مشتری بگردد، نه اینکه از مشتری پول بگیرد و ماهها بعد خودرو را تحویل دهد. موتمنی؛ همچنین از افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در روزهای اخیر خبر داد و گفت: خودروهای داخلی در ۱۰ روز گذشته ۱۰ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کردهاند و در میان خودروهای وارداتی نیز انواعی که کمتر در بازار عرضه میشوند، افزایش قیمت ۳۰ میلیون تا ۴۰ میلیون تومانی را تجربه کردهاند. ****
گروه خودرو- با توجه به اینکه قیمتگذاری تعدادی از خودروهای مونتاژی در هفته گذشته از سوی شورایرقابت اعلام شد که خودروسازان خصوصی و حتی خود وزارت صمت نیز به قیمتهای اعلامی از سوی شورایرقابت معترض بودند. در همین خصوص سخنگوی شورایرقابت، گفت: براساس بررسیهای به عمل آمده، تصمیم نهایی شورایرقابت این است که قیمت تعیین […]
در حالحاضر قیمتهای جدید خودروهای مونتاژی ۱۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان پایینتر از قیمتهای فعلی کارخانه این خودروسازان هستند. باید دید آیا قیمت خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه که به صورت خودسرانه توسط شرکتها گران فروخته شده بودند، تغییر خواهد کرد؟ ماجرای افزایش قیمت خودروهای مونتاژی از ۱۱ بهمن ماه سال گذشته وارد فاز […]
دیدگاه بسته شده است.