مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، گفت: با توجه به حجم عظیم انتقال فرآورده و امکان بروز اختلال و خطا، همچنین لزوم پایش و رصد مستمر شاخصهای توزیع فرآورده در بیش از ۳۷ منطقه و ۲۳۵ ناحیه عملیاتی، استفاده از سامانههای هوشمصنوعی باید در ساختار این شرکت قرار گیرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل […]
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، گفت: با توجه به حجم عظیم انتقال فرآورده و امکان بروز اختلال و خطا، همچنین لزوم پایش و رصد مستمر شاخصهای توزیع فرآورده در بیش از ۳۷ منطقه و ۲۳۵ ناحیه عملیاتی، استفاده از سامانههای هوشمصنوعی باید در ساختار این شرکت قرار گیرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزرات نفت، کرامت ویسکرمی؛ در سمینار علمی – تخصصی «هوشمصنوعی، تحول سوخترسانی» با دعوت از تمامی مجموعههای فعال در حوزه بهرهگیری از فناوری هوشمصنوعی در صنعت نفت برای همکاری، اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران قدمتی بیش از ۹۶ ساله دارد و هماکنون به نقطهای رسیدهایم که با توجه به گستردگی عظیم این شرکت در تأمین و توزیع سوخت باید استفاده از هوشمصنوعی در دستور کار قرار گیرد. وی با بیان اینکه در این شرکت ۲۶۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی از طریق ۱۵ هزار ناوگان حملونقل جادهای و بهصورت شبانهروزی به نقاط مختلف کشور ارسال میشود، گفت: هوشمندسازی جایگاههای عرضه سوخت با توجه به مشکلات تأمین منابع مالی این طرح اجرایی نشد، اما در یک سال اخیر با تلاشهای بسیار توانستیم معماری جدیدی از سامانه هوشمند سوخت تدوین کنیم که باید در دست اجرا قرار گیرد. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، با بیان اینکه این شرکت دارای ۲۳۵ ناحیه عملیاتی در سراسر کشور است، ادامه داد: بحث هوشمندسازی نواحی در دستور کار قرار دارد و با استفاده از این روش، تمام وظایف نواحی بدون دخالت نیروی انسانی و سختافزار انجام میشود و برای انجام این کار باید به نقش هوشمصنوعی باور داشته باشیم. ویسکرمی؛ با اشاره به اهمیت نقش هوشمصنوعی در زنجیره تولید، ذخیرهسازی، نقل و انتقال و توزیع فرآوردهها، بیان کرد: تشکیل کمیته هوشمصنوعی از جمله اقدامهای مهم انجامشده در یک سال اخیر است. باید ضمن ارتباط صنعت و دانشگاه تلاش کنیم از تمام ظرفیتهای موجود در این زمینه بهره بگیریم. وی گفت: شرکت ملی پخش نیازمند همکاری همه مجموعههای خارج از صنعت نفت ازجمله بخشهای دانشگاهی، معاونت علمی فناوری و ریاستجمهوری، شرکتهای دانشبنیان و… برای تحقق استفاده از فناوری از هوشمصنوعی در صنایع پاییندستی نفت است. لزوم بهکارگیری هوشمصنوعی در زنجیره توزیع فرآوردهها در ادامه، ایرج کلهری؛ رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، با بیان اینکه سوخت هوشمند از زمان استخراج تا زمان مصرف را تحت کنترل و نظارت قرار میدهد، گفت: تمام زیرمجموعههای شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی بهعنوان بزرگترین شرکت توزیع فرآورده در خاورمیانه نیازمند انبار هوشمند است و باید تمام شاخصهای توزیع فرآورده ازجمله مقدار دریافت فرآورده، شرایط نگهداری، نحوه ارسال و نحوه مصرف و شرایط ایمنی بهخوبی از طریق فناوری هوشمصنوعی تحت نظارت، مدیریت و پیگیری قرار گیرد. وی با تأکید بر اینکه استفاده از هوشمصنوعی سبب افزایش بهرهوری فعالیتها، افزایش دقت و کاهش اشتباههای نیروی انسانی میشود، افزود: برای مدیریت مصرف سوخت کشور باید تمام پارامترهای نفتکشها از محل بارگیری تا تخلیه بهصورت مستمر پایش شود و انجام این اقدامها با استفاده از هوشمصنوعی امکانپذیر است، چراکه عرضه و توزیع بیش از ۲۵۰ میلیون لیتر فرآورده بدون هیچگونه اختلال و خطا تنها با استفاده از فناوری هوشمصنوعی امکانپذیر است.رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران با بیان اینکه وزارت نفت باید هوشمندسازی تجهیزات و تأسیسات خود را در دستور کار قرار دهد، یادآور شد: شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی بهعنوان شرکتی پیشرو در استفاده از هوشمصنوعی، آماده همکاری با تمامی متخصصان داخلی و شرکتهای خصوصی برای ساخت و بهرهگیری از فناوری هوشمصنوعی است.
معاون علمی رئیسجمهور، گفت: فعالان حوزه هوشمصنوعی در شرکتهای دانشبنیان میتوانند با ارائه پروپوزال در حوزه صنعت، معدن و تجارت، تا سقف ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند. به گزارش مهر، حسین افشین؛ در نشستی با شرکتهای دانشبنیان همکار در پروژه سکوی ملی هوشمصنوعی که در معاونت علمی برگزار شد، با اشاره به اینکه فراخوانی […]
به دنبال فراخوان مشارکت در حوزه هوشمصنوعی، نشستی با حضور دستیار معاون علمی رئیسجمهور و جمعی از شرکتهای دانشبنیان برگزار شد تا مسیر همکاریهای نوین مشخص شود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری، به دنبال انتشار فراخوان درخواست اطلاعات (RFI) برای مشارکت شرکتهای دانشبنیان فعال در حوزه هوشمصنوعی، […]
عرفانه رازقی هوشمصنوعی (AI) بهعنوان یکی از تحولآفرینترین فناوریهای قرن ۲۱ شناخته میشود که کشورهای مختلف در حال سرمایهگذاری کلان بر روی آن هستند. ایران نیز در سالهای اخیر گامهایی در جهت توسعه این فناوری برداشته است. این مقاله به بررسی جایگاه فعلی ایران در حوزه هوشمصنوعی در مقیاس جهانی، چالشهای پیشرو و راهکارهای […]
در میانه تحولاتی که فناوری هوشمصنوعی در فضای جستوجوی اینترنتی ایجاد کرده، بسیاری از ناشران آنلاین و تحلیلگران معتقدند ابزارهای هوشمصنوعی و بهویژه ویژگیهای جدید جستجو مبتنی بر هوشمصنوعی، ترافیک وبسایتها را کاهش میدهد. با این حال، گوگل مالک بزرگترین موتور جستجوی جهان و ارائهدهنده قابلیت جستجوی هوشمند، داستان متفاوتی را روایت میکند. به گزارش […]
دیدگاه بسته شده است.