مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، گفت: با توجه به حجم عظیم انتقال فرآورده و امکان بروز اختلال و خطا، همچنین لزوم پایش و رصد مستمر شاخصهای توزیع فرآورده در بیش از ۳۷ منطقه و ۲۳۵ ناحیه عملیاتی، استفاده از سامانههای هوشمصنوعی باید در ساختار این شرکت قرار گیرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل […]
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، گفت: با توجه به حجم عظیم انتقال فرآورده و امکان بروز اختلال و خطا، همچنین لزوم پایش و رصد مستمر شاخصهای توزیع فرآورده در بیش از ۳۷ منطقه و ۲۳۵ ناحیه عملیاتی، استفاده از سامانههای هوشمصنوعی باید در ساختار این شرکت قرار گیرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزرات نفت، کرامت ویسکرمی؛ در سمینار علمی – تخصصی «هوشمصنوعی، تحول سوخترسانی» با دعوت از تمامی مجموعههای فعال در حوزه بهرهگیری از فناوری هوشمصنوعی در صنعت نفت برای همکاری، اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران قدمتی بیش از ۹۶ ساله دارد و هماکنون به نقطهای رسیدهایم که با توجه به گستردگی عظیم این شرکت در تأمین و توزیع سوخت باید استفاده از هوشمصنوعی در دستور کار قرار گیرد. وی با بیان اینکه در این شرکت ۲۶۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی از طریق ۱۵ هزار ناوگان حملونقل جادهای و بهصورت شبانهروزی به نقاط مختلف کشور ارسال میشود، گفت: هوشمندسازی جایگاههای عرضه سوخت با توجه به مشکلات تأمین منابع مالی این طرح اجرایی نشد، اما در یک سال اخیر با تلاشهای بسیار توانستیم معماری جدیدی از سامانه هوشمند سوخت تدوین کنیم که باید در دست اجرا قرار گیرد. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، با بیان اینکه این شرکت دارای ۲۳۵ ناحیه عملیاتی در سراسر کشور است، ادامه داد: بحث هوشمندسازی نواحی در دستور کار قرار دارد و با استفاده از این روش، تمام وظایف نواحی بدون دخالت نیروی انسانی و سختافزار انجام میشود و برای انجام این کار باید به نقش هوشمصنوعی باور داشته باشیم. ویسکرمی؛ با اشاره به اهمیت نقش هوشمصنوعی در زنجیره تولید، ذخیرهسازی، نقل و انتقال و توزیع فرآوردهها، بیان کرد: تشکیل کمیته هوشمصنوعی از جمله اقدامهای مهم انجامشده در یک سال اخیر است. باید ضمن ارتباط صنعت و دانشگاه تلاش کنیم از تمام ظرفیتهای موجود در این زمینه بهره بگیریم. وی گفت: شرکت ملی پخش نیازمند همکاری همه مجموعههای خارج از صنعت نفت ازجمله بخشهای دانشگاهی، معاونت علمی فناوری و ریاستجمهوری، شرکتهای دانشبنیان و… برای تحقق استفاده از فناوری از هوشمصنوعی در صنایع پاییندستی نفت است. لزوم بهکارگیری هوشمصنوعی در زنجیره توزیع فرآوردهها در ادامه، ایرج کلهری؛ رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، با بیان اینکه سوخت هوشمند از زمان استخراج تا زمان مصرف را تحت کنترل و نظارت قرار میدهد، گفت: تمام زیرمجموعههای شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی بهعنوان بزرگترین شرکت توزیع فرآورده در خاورمیانه نیازمند انبار هوشمند است و باید تمام شاخصهای توزیع فرآورده ازجمله مقدار دریافت فرآورده، شرایط نگهداری، نحوه ارسال و نحوه مصرف و شرایط ایمنی بهخوبی از طریق فناوری هوشمصنوعی تحت نظارت، مدیریت و پیگیری قرار گیرد. وی با تأکید بر اینکه استفاده از هوشمصنوعی سبب افزایش بهرهوری فعالیتها، افزایش دقت و کاهش اشتباههای نیروی انسانی میشود، افزود: برای مدیریت مصرف سوخت کشور باید تمام پارامترهای نفتکشها از محل بارگیری تا تخلیه بهصورت مستمر پایش شود و انجام این اقدامها با استفاده از هوشمصنوعی امکانپذیر است، چراکه عرضه و توزیع بیش از ۲۵۰ میلیون لیتر فرآورده بدون هیچگونه اختلال و خطا تنها با استفاده از فناوری هوشمصنوعی امکانپذیر است.رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران با بیان اینکه وزارت نفت باید هوشمندسازی تجهیزات و تأسیسات خود را در دستور کار قرار دهد، یادآور شد: شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی بهعنوان شرکتی پیشرو در استفاده از هوشمصنوعی، آماده همکاری با تمامی متخصصان داخلی و شرکتهای خصوصی برای ساخت و بهرهگیری از فناوری هوشمصنوعی است.
یک مطالعه جدید این پرسش را مطرح میکند که آیا مدلهای زبانی بزرگ هوشمصنوعی، واقعاً مدلهای منسجمی از جهان میسازند؟ به گزارش فارس به نقل از نوروساینسنیوز، یک مطالعه جدید این پرسش را مطرح میکند که آیا مدلهای زبانی بزرگ هوشمصنوعی (LLM)، علیرغم خروجیهای دقیق آنها در وظایف پیچیدهای مانند ارائه مسیریابی یا انجام بازیها، […]
عضو هیئتعلمی ایرانداک، با پرداختن به جوانب اخلاقی به این سؤال پاسخ داد که آیا میتوان مسئولیت نویسندگی یک مقاله را برعهده هوشمصنوعی گذاشت یا خیر؟ به گزارش مهر، رحمان شریفزاده؛ در کرسی ترویجی «اخلاق و سیاست هوشمصنوعی» از سری پیشنشستهای هشتمین دوره جایزه ملی فناوری اطلاعات که در ایرانداک برگزار شد، در مورد اینکه […]
فعالان حوزه هوشمصنوعی باور دارند نبودن سرمایهگذار پایهای و مهاجرت نیروی کار متخصص از اصلیترین چالشهای استارتآپهای هوشمصنوعی در ایران هستند. به گزارش پیوست، دومین گردهمایی استارتآپی پاندورا با هدف اجرای پروژههای عملیاتی هوشمصنوعی و تمرکز بر کسبوکارهای این حوزه برگزار شد. نوید شهدی، مدیرعامل شرکت Vector، درباره چالش کسبوکارهای حوزه هوشمصنوعی در ایران، گفت: […]
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در گزارش جدیدی، اعلام کرد شرکتهای شبکه اجتماعی، حجم وسیعی از اطلاعات کاربران خود را جمعآوری، همرسانی و پردازش میکنند، بدون اینکه شفافیتی درباره نحوه استفاده از آنها توسط سیستمهای دارای هوشمصنوعی داشته باشند، یا امکان کنترل نحوه استفاده از دادههای شخصی را برای کاربران فراهم کنند. به گزارش ایسنا، این […]
دیدگاه بسته شده است.