عوارض واردات کالاهای مشابه داخل افزایش یابد

نماینده مردم سمیرم در مجلس عوارض واردات کالاهای مشابه داخل افزایش یابد نماینده مردم سمیرم در مجلس با تأکید بر ضرورت حمایت دولت از تولیدکننده داخلی در صادرات و بازاریابی، گفت: دولت باید برای کالاهای خارجی که وارد می‌شود عوارض ‌و مالیات و برای محصولات داخلی مشوق‌های صادراتی در نظر بگیرد. به گزارش ایمنا، وقتی […]

نماینده مردم سمیرم در مجلس

عوارض واردات کالاهای مشابه داخل افزایش یابد

نماینده مردم سمیرم در مجلس با تأکید بر ضرورت حمایت دولت از تولیدکننده داخلی در صادرات و بازاریابی، گفت: دولت باید برای کالاهای خارجی که وارد می‌شود عوارض ‌و مالیات و برای محصولات داخلی مشوق‌های صادراتی در نظر بگیرد.

به گزارش ایمنا، وقتی سخن از تولید و سرمایه‌گذاری برای تولید پیش می‌آید بسیاری، از مقرون به صرفه نبودن تولید و مشکلات و موانعی که بر سر راه تولید قرار دارد گلایه دارند و مشکلاتی که باعث شده سرمایه به جای تمرکز در تولید که در درازمدت می‌تواند باعث رشد اقتصادی و کاهش تورم و گرانی و بیکاری در جامعه شود در بازار و بر روی دلالی و واسطه‌گری و تجارت‌های غیرمولد و تورم‌زا تمرکز کرده است تا یک شبه به چند برابر و البته با ارزش پایین‌تر تبدیل شود.

وقتی سخن از واردات به میان می‌آید حمایت از تولیدات داخلی مطرح می‌شود که دولت باید به نوعی از ورود کالاهای خارجی ارزان قیمت جلوگیری کند تا صنایع داخلی بتوانند خود را سرپا نگهدارند.

وقتی سخن از تجارت جهانی پیش می‌آید نگرانی‌‌ها آنقدر افزایش می‌یابد که برخی پیش‌بینی می‌کنند در صورت پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی و باز شدن بازار‌ها، بسیاری از صنایع فعلی مجالی برای فعالیت نخواهند یافت.

البته بر هیچ کس پوشیده نیست که حمایت از تولید‌کننده داخلی و تولیدات داخلی به عنوان یک وظیفه برای دولت و ملت فرض است و همه وظیفه داریم برای حفظ جامعه صنعتی کشور تلاش کنیم و البته این تلاش‌ها باید با مطالعه و بررسی‌های فراوان و در جهتی باشد که منجر به ضربه زدن به تولیدات داخلی در بلند مدت می‌شود.

در این خصوص نماینده مردم سمیرم در مجلس با تأکید بر ظرفیت بالای صنایع داخلی، اظهار‌کرد: وقتی از مراکز صنعتی داخلی بازدید می‌کنیم متوجه می‌شویم که تکنولوژی بالایی در ایران داریم، برهمین اساس می‌توانیم با کشورهای دیگر رقابت کنیم.

به اعتقاد اصغر سلیمی، اگر به تولید داخلی خود اعتماد داشته باشیم و به فکر و ایده‌مان بها دهیم به‌طور قطع می‌توانیم در تولیدات صنعتی از کشورهای دیگر هم جلو بزنیم.

وی تأکید ‌کرد: دولت باید از تولیدکننده داخلی حمایت و در صادرات و بازاریابی کمک کند تا محصولات داخلی تولید شده در کارخانه‌های کشور، به دست مصرف‌کننده داخلی برسد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با تأکید بر ضرورت وجود تبلیغات مناسب از سوی رسانه‌های جمعی همچون صدا و سیما برای تولیدات داخلی، تصریح ‌کرد: تولیداتی که با کیفیت تولید می‌شود باید به مردم معرفی شود تا اعتماد کنند و بدانند که محصول داخلی با کیفیت مشابه و قابل رقابت با نمونه خارجی، اما ارزان قیمت‌تر تولید می‌شود.

وی با اشاره به این‌که با حمایت از محصولات و تولیدات داخلی آمار اشتغال بیش‌تر و بیکاری و رکود کم‌تر خواهد شد، گفت: در این صورت است که می‌توانیم ادعا کنیم روی پای خودمان ایستاده‌ایم و شعار اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است را تا حد زیادی عملی کرده‌ایم.

به اعتقاد سلیمی، دولت باید برای کالاهای خارجی که وارد می‌شود عوارض و مالیات و برای محصولات داخلی مشوق‌های صادراتی بگذارد تا تولید‌کننده داخلی برای تولید محصول با کیفیت‌تر ترغیب شود.

وی با بیان این‌که کیفیت برخی از محصولات داخلی با محصولات خارجی رقابت می‌کند، گفت: خوشبختانه در بسیاری از کارخانه‌های صنعتی داخلی دستگاه‌های تمام اتوماتیک پیشرفت‌های وجود دارد که با نظارت مهندسان و کارگران جوان محصولات باکیفیتی را تولید می‌کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با تأکید بر این‌که دولت باید برای تولیدملی هزینه کند، افزود: دولت باید با تشویق سرمایه‌گذار تولیدات داخلی را رونق دهد.

 

وی با اشاره به بهبود شرایط اقتصادی در دوران پسابرجام و انجام برخی تبادلات بانکی، تأکید‌ کرد: در این فضا باید تکنولوژی کارخانه‌های داخلی برای رقابت با تولیدات خارجی به روز شود.