وعده دولت برای تأمین اعتبارات راه‌آهن چابهار – زاهدان

وعده دولت برای تأمین اعتبارات راه‌آهن چابهار – زاهدان مدیرکل ساخت‌وتوسعه راه‌آهن منطقه یک از اعلام آمادگی سازمان برنامه‌و بودجه برای تأمین مالی راه‌آهن چابهار-زاهدان در جریان بازدید معاون این سازمان از روند عملیات اجرایی این پروژه خبر داد. به گزارش ایسنا، غلامرضا‌شافعی، معاون فنی و امور زیربنایی سازمان برنامه‌وبودجه کشور، امیرامینی، معاون برنامه‌ریزی و […]

وعده دولت برای تأمین اعتبارات راه‌آهن چابهار – زاهدان

مدیرکل ساخت‌وتوسعه راه‌آهن منطقه یک از اعلام آمادگی سازمان برنامه‌و بودجه برای تأمین مالی راه‌آهن چابهار-زاهدان در جریان بازدید معاون این سازمان از روند عملیات اجرایی این پروژه خبر داد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا‌شافعی، معاون فنی و امور زیربنایی سازمان برنامه‌وبودجه کشور، امیرامینی، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه‌وشهرسازی، اکبر رحمانی رییس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه‌وبودجه و محمد نیکو فرجام، معاون امور راه‌وترابری از روند عملیات اجرایی راه‌آهن چابهار-زاهدان بازدید و از نزدیک در روند عملیات اجرایی پروژه قرار گرفتند.

مدیرکل ساخت‌وتوسعه راه‌آهن منطقه یک در حاشیه این بازدید ضمن با اهمیت خواندن این پروژه از اعلام آمادگی سازمان برنامه‌وبودجه برای تأمین مالی راه‌آهن چابهار-زاهدان خبر داد.

عباس خطیبی یادآور شد: راه‌آهن چابهار-زاهدان به طول ۶۱۰ کیلومتر به ۸ قطعه اجرایی تقسیم شده است که عملیات اجرایی آن شامل زیرسازی، روسازی و ساخت ایستگاه‌هاست.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه یک در رابطه با پیشرفت عملیات اجرایی پروژه گفت: زیرسازی بخش جنوبی این خط ریلی حدفاصل چابهار- ایرانشهر به طول ۳۱۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصدی در حال انجام است و ۸۰ کیلومتر آن نیز آماده ریل‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: مطالعات تکمیلی بخش شمالی پروژه حدفاصل ایرانشهر- زاهدان در حال انجام و عملیات اجرایی دو قطعه آن به طول ۱۵۰ کیلومتر از سمت زاهدان تا خاش در اسفند ماه ۱۳۹۴ آغاز شده است.

خطیبی ایجاد راه‌های مواصلاتی را یکی از اصلی‌‌ترین عوامل توسعه بندر چابهار دانست و اظهارداشت: احداث راه‌آهن چابهار- زاهدان و در ادامه اتصال به محور بافق-مشهد می‌تواند به مهم‌ترین شریان ارتباطی برای تبادل کالا و مسافر در این منطقه تبدیل شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ایجاد یک کریدور ریلی در شرق کشور که به نسبت غرب کشور کم‌تر توسعه یافته است به توسعه منطقه از نظر اقتصادی و امنیتی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

معاون ساخت‌وتوسعه راه‌آهن منطقه یک اتصال کشورهای آسیای میانه و مرکزی و همچنین افغانستان به آب‌های آزاد و ارتباط کشور هند به آسیای میانه و مرکزی را از دیگر مزایای احداث این خط ریلی عنوان کرد.