سطح‌بندی پارک‌های علم و فناوری کشور

سطح‌بندی پارک‌های علم و فناوری کشور مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، از سطح‌بندی پارک‌های علم و فناوری خبر داد. به گزارش ایسنا، خسرو پیری با اعلام این خبر، در خصوص سطح‌بندی پارک‌های علم و فناوری اظهارداشت: پارک‌های علم و فناوری کشور به ۳ سطح اول، دوم و سوم تقسیم‌بندی شده‌اند. وی […]

سطح‌بندی پارک‌های علم و فناوری کشور

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، از سطح‌بندی پارک‌های علم و فناوری خبر داد.

به گزارش ایسنا، خسرو پیری با اعلام این خبر، در خصوص سطح‌بندی پارک‌های علم و فناوری اظهارداشت: پارک‌های علم و فناوری کشور به ۳ سطح اول، دوم و سوم تقسیم‌بندی شده‌اند.

وی تعداد مراکز رشد، داشتن ساختمان مستقل و زمین مناسب، واگذاری اراضی، داشتن برنامه کاری (کسب و کار) ۵ ساله آینده پارک و مراکز رشد وابسته، چارت سازمانی مصوب، گزارش عملکرد مناسب، برنامه مدون توسعه فناوری در زمینه آمایش سرزمین و نقش منطقه‌ای پارک در گسترش استان را از جمله شاخص‌های سطح‌بندی پارک‌ها عنوان کرد.

پیری تصریح‌کرد: تعداد نیروی انسانی پارک‌های علم و فناوری کشور باید مطابق آیین‌نامه سازماندهی و تشکیلات مصوب هیأت امنا (مورخ ۲۶/‏۱۱/‏۹۳ و متناسب با سطح پارک‌ها باشد که سطح اول حداکثر تعداد ۳۲ پرسنل، سطح دوم حداکثر تعداد ۲۶ پرسنل و سطح سوم حداکثر تعداد ۱۸ پرسنل را می‌توانند برای فعالیت در خدمت داشته باشند.

 

وی در مورد مجوز راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری گفت: هیچ مجوزی در مورد تأسیس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری داده نخواهد شد مگر این‌که زمین و ساختمان به اندازه کافی تأمین شده باشد و این امر با همکاری استانداری هر استان قابل تأمین است. مواردی مانند تصویب اساس‌نامه الگوی مصوب ۱۶/۱۲/۹۴ شورای گسترش آموزش عالی، داشتن برنامه کسب و کار ۵‌ساله پارک و مراکز رشد وابسته و همچنین طرح جامع عمرانی، از ضروریات گرفتن مجوز قطعی پارک‌های علم و فناوری است.