گسترش روابط ایران و سوئد در علم و فناوری

گسترش روابط ایران و سوئد در علم و فناوری با امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان پارک فناوری پردیس و وزارت نوآوری و شرکت‌های سوئد، زمینه گسترش تعاملات و همکاری‌های دو کشور در زمینه نوآوری و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری، بر اساس این […]

گسترش روابط ایران و سوئد در علم و فناوری

با امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان پارک فناوری پردیس و وزارت نوآوری و شرکت‌های سوئد، زمینه گسترش تعاملات و همکاری‌های دو کشور در زمینه نوآوری و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری، بر اساس این تفاهمنامه همکاری، علاوه بر تسهیل و تشویق به همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های فناورانه، برگزاری همایش‌ها و رویدادهای علمی و فناورانه میان دو طرف، تبادل دانش در زمینه سیاست‌گذاری در زمینه نوآوری در دستور کار قرار می‌گیرد و نیز در زمینه اطلاع و ارتباط پیرامون ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و نیز حضور در پارک‌های علم و فناوری متناظر، همکاری برای تبادل اطلاعات و یافته‌های پژوهشی، استفاده از ظرفیت علمی متخصصان با برگزاری نشست، سمپوزیوم و حضور متخصصان و مشاوران و دیگر شرکای مرتبط از هر دو طرف در نشست‌های یادشده و همکاری‌های دیگری که در مورد آنها تصمیم‌گیری شود، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ایجاد زمینه‌های لازم برای همکاری میان شرکت‌های فناور، مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی، میزبانی نشست‌‌ها و کنفرانس‌های تخصصی با حضور فعالان فناوری و نوآوری و شکل‌گیری نشست‌های تبادل فناوری توسط شبکه فن‌بازار ملی ایران با مجموعه متناظر خود در سوئد (RISE)، از دیگر محورهایی است که این تفاهمنامه همکاری مشترک بر آنها تأکید دارد.

همچنین همکاری میان دو دولت، مسؤولان و دست‌اندرکاران استانی و بومی در کنار تعامل میان مؤسسات پژوهشی برای تبادل دانش و تجربیات و به اشتراک‌گذاری نتایج و دستاورد‌ها در این تفاهمنامه همکاری مورد تأکید قرار گرفته است.

 

براساس این گزارش، تفاهمنامه همکاری مشترک فناوری و نوآوری ایران و سوئد، توسط سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و آن لینه، وزیر امور اروپایی و تجارت سوئد به نمایندگی از وزارت نوآوری و شرکت‌های این کشور برای مدت ۵ سال به امضا رسیده است.