رسیدگی الکترونیکی گمرک به شکایت و اعتراض‌ها

رسیدگی الکترونیکی گمرک به شکایت و اعتراض‌ها گمرک ایران از ذی‌نفعان خواست هرگونه شکایت و اعتراض را از طریق سامانه جامع گمرکی و به صورت الکترونیکی ثبت و پیگیری کنند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سامانه پیشخوان خدمات الکترونیکی گمرک به منظور کنترل و رصد همه فرایندهای مربوط به تشریفات گمرکی صاحبان کالا (نمایندگان […]

رسیدگی الکترونیکی گمرک به شکایت و اعتراض‌ها

گمرک ایران از ذی‌نفعان خواست هرگونه شکایت و اعتراض را از طریق سامانه جامع گمرکی و به صورت الکترونیکی ثبت و پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سامانه پیشخوان خدمات الکترونیکی گمرک به منظور کنترل و رصد همه فرایندهای مربوط به تشریفات گمرکی صاحبان کالا (نمایندگان قانونی آنها) طراحی و راه‌اندازی شده تا صاحبان کالا بتوانند در هر مرحله از عملیات گمرکی، نسبت به ثبت اعتراضات و شکایات احتمالی خود در ارتباط با نحوه ارایه خدمات اقدام کنند.

خدمت‌گیرندگان امور گمرکی می‌توانند اعتراض و شکایات خود را از طریق آدرس اینترنتی club.irica.co ثبت کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

در پیشخوان خدمات الکترونیکی گمرک، ثبت الکترونیکی شکایات در دو حالت امکان‌پذیر است و شامل ثبت الکترونیکی شکایت بدون شماره سریال اظهارنامه یا شکایت با شماره سریال اظهارنامه را شامل می‌شود.

 

گمرک جمهوری اسلامی ایران با راه‌اندازی و استقرار سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی و تغییر شیوه عملیات گمرکی از روش دستی به دیجیتالی در رویه‌های مختلف ازجمله واردات، صادرات و ترانزیت و تبادل الکترونیکی داده‌ها با سازمان‌های صادرکننده مجوزهای قانونی و همچنین اجرای طرح کارشناسی متمرکز با هدف استفاده کامل از ظرفیت نیروی کارشناسی کلیه گمرکات کشور، موجبات افزایش شفافیت در مراحل ترخیص کالا، کاهش ایستگاه‌های کاری، زمان و هزینه ترخیص کالا و تسهیل و تسریع در تجارت خارجی را فراهم کرده است.