معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، گفت: کیفیت توسعهیافتگی جوامع به کیفیت زندگی شهروندان وابسته است و کیفیت زندگی شهروندان به کیفیت نظام تعلیم و تربیت بستگی دارد و در شاخص کیفیت نظام تعلیم و تربیت هیچ عنصری به اندازه معلم اثرگذار نیست. به گزارش ایسنا، رضوان حکیمزاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و […]
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، گفت: کیفیت توسعهیافتگی جوامع به کیفیت زندگی شهروندان وابسته است و کیفیت زندگی شهروندان به کیفیت نظام تعلیم و تربیت بستگی دارد و در شاخص کیفیت نظام تعلیم و تربیت هیچ عنصری به اندازه معلم اثرگذار نیست. به گزارش ایسنا، رضوان حکیمزاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، در مراسم تقدیر از منتخبین طرح و برنامه معاونت آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش استان خراسانرضوی، با اشاره به مسئله فقر یادگیری، یادآور شد: در کنار مفهوم بازمانده از تحصیل، نظام آموزشی کشور با مفهوم بازمانده از یادگیری نیز مواجه است؛ دانشآموزانی که در مدرسه حضور دارند، اما مهارتهای پایه را با کیفیت مطلوب فرا نمیگیرند و در نهایت تفاوت ملموسی بین آنان و بازماندگان از تحصیل در مسئله یادگیری وجود ندارد. البته فقر یادگیری مختص به ایران نیست و طبق گزارش بانک جهانی از ۸۰ درصد کودکی که امکان حضور در مدرسه را پیدا میکنند، ۲۵ درصد با فقر یادگیری مواجه هستند. به عبارت بهتر، ۴۰ درصد کودکانی که وارد مدرسه میشوند، به فقر یادگیری دچار هستند.
دیدگاه بسته شده است.