عضو کمیسیون تخصصی مشاوران خودروی کشور، گفت: قیمت خودروهای خارجی مدل بالا طی سه ماه اخیر بین دو تا سه میلیارد تومان و خودروهای داخلی تا ۴۰ میلیون تومان افت داشته اما همچنان خرید و فروش چندانی در این بازار وجود ندارد. به گزارش ایسنا، حمید کریمی؛ درباره آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: این بازار […]
عضو کمیسیون تخصصی مشاوران خودروی کشور، گفت: قیمت خودروهای خارجی مدل بالا طی سه ماه اخیر بین دو تا سه میلیارد تومان و خودروهای داخلی تا ۴۰ میلیون تومان افت داشته اما همچنان خرید و فروش چندانی در این بازار وجود ندارد. به گزارش ایسنا، حمید کریمی؛ درباره آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: این بازار کاملاً قفل شده و خرید و فروشی وجود ندارد. در این ۳۵ سالی که در بازار خودرو مشغول فعالیت هستم چنین وضعیتی را ندیدهام. کریمی؛ با بیان اینکه اقتصاد بر مبنای دادوستد و گردش پول ادامه حیات میدهد؛ گفت: ادامه رکود بازار خودرو به فعالان این صنف ضربه مهلکی میزند. وی خاطرنشان کرد: مسئولان اقتصادی کشور باید تکلیف مردم را در رابطه با واردات خودرو مشخص کنند. میزان وارداتی که الان صورت میگیرد قطرهای در برابر دریاست و نمیتواند عرضه و تقاضا را تنظیم کند و بازار را بلاتکلیف نگه داشته است. تاکنون چیزی مبنی بر واردات خودروهای کارکرده هم مشاهده نکردهایم. اگر قرار است خودرو وارد شود به درستی این اقدام صورت بگیرد تا چرخهای این بازار حرکت کند. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودروی کرج، با بیان اینکه بازار خودرو در بدترین شرایط خود قرار دارد؛ گفت: خرید و فروشی در این بازار وجود ندارد. قفل بودن بازار، خیلیها را ورشکست میکند و در این مدت نمایشگاههای زیادی در کرج تعطیل شده است. اگر وضعیت به همین منوال پیش برود؛ شاهد تشکیل پروندههای متعدد قضایی و بروز آسیبهای اجتماعی ناشی از آن خواهیم بود. عضو کمیسیون تخصصی مشاوران خودروی کشور، تصریح کرد: مسئولان اقتصادی باید برای رونق این بازار که یکی از بخشهای مهم اقتصاد است چارهاندیشی کنند. خودروهایی که در گمرک مانده باید وارد بازار شده و تولید داخلی هم باید افزایش یابد تا بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار شود. قرعهکشی شیوه مناسبی برای عرضه خودروهای داخلی نیست و باید تولید افزایش پیدا کند. وی با اشاره به افت قیمت خودرو، گفت: در سه ماه اخیر ماشینهای خارجی مدل بالا بین دو تا سه میلیارد تومان و خودروهای داخلی تا ۴۰ میلیون تومان افت قیمت داشته است اما خرید و فروش چندانی در این بازار وجود ندارد.
با آغاز جنگ ۱۲ روزه و افزایش تنشها، بازار خودرو مانند بسیاری از بازارها، رکودی بیسابقه را تجربه کرد و عملاً به حالت تعطیلی در آمد اما با آتشبس میان ایران و اسرائیل و برخی سیگنالها از تصمیمگیری برای اصلاح قیمت خودرو، پرسش اصلی این است که شرایط صنعت و بازار خودرو چگونه خواهد شد […]
نبود شفافیت در سیاستگذاری، ناهماهنگی در عرضه و اخبار ضدونقیض، بیشترین تأثیر را بر بازار پُرچالش خودرو گذاشته است. فعالان بازار بر این باورند که تا زمانی که عرضه منظم، قیمتگذاری شفاف و واردات هدفمند انجام نشود، بازار خودرو صحنه نوسان و بیثباتی بوده و مردم عادی بازندگان این بازار خواهند بود. به گزارش پرشینخودرو، […]
تصمیم اخیر مدیرعامل ایرانخودرو مبنی بر توقف عرضه خودرو در چارچوب قیمتگذاری دستوری و انتقال فروش به بستر بورس کالا، موج تازهای از ابهام و واکنش را در میان ناظران اقتصادی، نهادهای قانونی و افکار عمومی ایجاد کرده است. هرچند این خودروساز از زیانهای انباشته و افزایش هزینههای تولید بهعنوان دلایل این تصمیم یاد کرده، […]
بازار خودروی ایران در میانه سکوت معاملاتی و التهاب بدون تقاضا، وارد یکی از پرابهامترین دورههای خود شده است. رکودی تورمی که نهتنها نتیجه ضعف در سیاستگذاری و محدودیتهای ساختاری است، بلکه بیش از همیشه به انتظارات تورمی و تحولات سیاسی گره خورده است. به گزارش تجارتنیوز، بازار خودرو در ایران این روزها با ترکیبی […]
دیدگاه بسته شده است.