عضو کمیسیون تخصصی مشاوران خودروی کشور، گفت: قیمت خودروهای خارجی مدل بالا طی سه ماه اخیر بین دو تا سه میلیارد تومان و خودروهای داخلی تا ۴۰ میلیون تومان افت داشته اما همچنان خرید و فروش چندانی در این بازار وجود ندارد. به گزارش ایسنا، حمید کریمی؛ درباره آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: این بازار […]
عضو کمیسیون تخصصی مشاوران خودروی کشور، گفت: قیمت خودروهای خارجی مدل بالا طی سه ماه اخیر بین دو تا سه میلیارد تومان و خودروهای داخلی تا ۴۰ میلیون تومان افت داشته اما همچنان خرید و فروش چندانی در این بازار وجود ندارد. به گزارش ایسنا، حمید کریمی؛ درباره آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: این بازار کاملاً قفل شده و خرید و فروشی وجود ندارد. در این ۳۵ سالی که در بازار خودرو مشغول فعالیت هستم چنین وضعیتی را ندیدهام. کریمی؛ با بیان اینکه اقتصاد بر مبنای دادوستد و گردش پول ادامه حیات میدهد؛ گفت: ادامه رکود بازار خودرو به فعالان این صنف ضربه مهلکی میزند. وی خاطرنشان کرد: مسئولان اقتصادی کشور باید تکلیف مردم را در رابطه با واردات خودرو مشخص کنند. میزان وارداتی که الان صورت میگیرد قطرهای در برابر دریاست و نمیتواند عرضه و تقاضا را تنظیم کند و بازار را بلاتکلیف نگه داشته است. تاکنون چیزی مبنی بر واردات خودروهای کارکرده هم مشاهده نکردهایم. اگر قرار است خودرو وارد شود به درستی این اقدام صورت بگیرد تا چرخهای این بازار حرکت کند. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودروی کرج، با بیان اینکه بازار خودرو در بدترین شرایط خود قرار دارد؛ گفت: خرید و فروشی در این بازار وجود ندارد. قفل بودن بازار، خیلیها را ورشکست میکند و در این مدت نمایشگاههای زیادی در کرج تعطیل شده است. اگر وضعیت به همین منوال پیش برود؛ شاهد تشکیل پروندههای متعدد قضایی و بروز آسیبهای اجتماعی ناشی از آن خواهیم بود. عضو کمیسیون تخصصی مشاوران خودروی کشور، تصریح کرد: مسئولان اقتصادی باید برای رونق این بازار که یکی از بخشهای مهم اقتصاد است چارهاندیشی کنند. خودروهایی که در گمرک مانده باید وارد بازار شده و تولید داخلی هم باید افزایش یابد تا بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار شود. قرعهکشی شیوه مناسبی برای عرضه خودروهای داخلی نیست و باید تولید افزایش پیدا کند. وی با اشاره به افت قیمت خودرو، گفت: در سه ماه اخیر ماشینهای خارجی مدل بالا بین دو تا سه میلیارد تومان و خودروهای داخلی تا ۴۰ میلیون تومان افت قیمت داشته است اما خرید و فروش چندانی در این بازار وجود ندارد.
گروه خودرو- دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازی خودروی کشور، ضمن انتقاد از ساختار معیوب صنعت خودرو و نقش سیاستگذاریهای نادرست، از شکاف عمیق میان قیمت تمامشده و بازار خودرو گفت و اعلام کرد: در سالهای اخیر، ۶۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان یا همان سوبسید سیاه توزیع شده که هیچکدام به جیب ملت […]
گروه خودرو- صنعت و بازار خودرو همواره با چالشهای متعددی روبهرو بوده که همین امر سبب ایجاد شرایط سختی در این حوزه شده است. از سویی دیگر زدوبندهایی که در پشت صحنه این صنعت وجود دارد، خبر از لابیبازی برخی سودجویان داد که نفعشان در نابسامانی بازار خودرو است. به گزارش مناقصهمزایده، در همین راستا، […]
کاهش تقاضای مؤثر، این روزها بازار خرید و فروش خودرو را با رکود قابلتوجهی مواجه کرده و شاید بتوان گفت؛ بهنوعی بازار خودرو قفل شده است. وضعیتی که اگرچه باعث فروکش کردن تب سوداگری در بازار شده، اما تشدید آن در ماههای اخیر خودروسازان را با بحران نقدینگی مواجه کرده و میتواند آغازی بر بحران […]
با سیاست اصلاح قیمت در صنعت خودرو، فرصتی طلایی برای حذف دلالی، دسترسی مستقیم مصرفکننده به خودرو از کارخانه و بازگشت خودروسازان به مسیر سوددهی فراهم شده است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از بازار، در سالهای گذشته، بازار خودروی ایران به دلایل عدیده مانند؛ اختلاف قیمت کارخانه و بازار، محدودیتهای عرضه، و سیاستگذاریهای غیرمنعطف […]
دیدگاه بسته شده است.