قطعی تلفن ثابت و عدم آنتن‌دهی موبایل در صدر شکایات کاربران

سرپرست معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، گفت: میزان شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در مدت هفت ماهه اول سال‌جاری در مقایسه با سال ۱۴۰۲، حدود پنج درصد کاهش یافته است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سیدمحمد امامی؛ سرپرست معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری […]

سرپرست معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، گفت: میزان شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در مدت هفت ماهه اول سال‌جاری در مقایسه با سال ۱۴۰۲، حدود پنج درصد کاهش یافته است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سیدمحمد امامی؛ سرپرست معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، عنوان کرد: در مدت هفت ماه اول سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۴۲۰ شکایت در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ درج شده که این آمار در بازه هفت ماهه سال‌جاری به ۱۱۵ هزار و ۶۱۳ شکایت رسیده است. وی قطعی تلفن ثابت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل و جمع‌آوری نکردن سرویس را از مصادیق پرتکرار شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ عنوان کرد. سرپرست معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات، درباره زمان پاسخگویی به شکایات تصریح کرد: غالب شکایات ثبت شده در سامانه در کمتر از دو روز رسیدگی می‌شوند اما چون رسیدگی به برخی شکایات مانند درخواست پوشش و تقویت شبکه، نیازمند ایجاد و بهره‌برداری از سایت و دکل مخابراتی بوده و فرآیندی زمان‌بر است. وی درباره دلیل زمان‌بر بودن فرایند پاسخگویی به شکایات پوشش و کیفیت شبکه تلفن همراه، اظهار کرد: ایجاد سایت و نصب دکل و بهره‌برداری از آن نیازمند همکاری مردم، سازمان‌های مربوط مانند شهرداری‌ها، دستگاه‌های دولتی و… است و در بسیاری از موارد ایجاد هماهنگی و دریافت مجوز از این نهاد‌ها زمان‌بر خواهد شد.