در مدت ۱۰ سال،ایران ۷ میلیارد دلار برای احیای دریاچه ارومیه سرمایه‌گذاری می‌کند

  دبیرکل خانه کشاورز با بیان این‌که دولت جمهوری اسلامی ایران برای احیای دریاچه ارومیه برای ۱۰ سال آینده ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: تا سال‌های گذشته تولیدات کشاورزی در این منطقه ۷ میلیارد دلار درآمد داشت و منجر به نابودی دریاچه ارومیه شد. به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری همچنین افزود: در ۱۲سال گذشته […]

 

دبیرکل خانه کشاورز با بیان این‌که دولت جمهوری اسلامی ایران برای احیای دریاچه ارومیه برای ۱۰ سال آینده ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: تا سال‌های گذشته تولیدات کشاورزی در این منطقه ۷ میلیارد دلار درآمد داشت و منجر به نابودی دریاچه ارومیه شد.

به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری همچنین افزود: در ۱۲سال گذشته ۱۵۰ هزار هکتار به کشت حاشیه دریاچه ارومیه اضافه شده است.

رییس خانه کشاورز ادامه داد: برای کشاورزی در این منطقه ۱٫۵میلیارد مترمکعب آب مصرف شده و حق‌آبه‌ زیست‌محیطی دریاچه ارومیه ۲٫۶میلیارد مترمکعب است.

وی افزود: به دلیل تولید چند محصول کشاورزی، دریاچه را از بین بردیم و نتیجه آن، افزایش گردوغبار، افزایش بیماری‌های ژنتیکی و گرم شدن هوا در این منطقه (تابستان‌ها ۴ درجه گرم‌تر شده است) شده‌ایم.

 

وی با اشاره به توسعه پایدار گفت: برای توسعه پایدار باید حفظ منابع طبیعی را جدی بگیریم در حالی که در قسمت شرقی دریاچه به دلیل کشاورزی، منطقه وسیعی از دریاچه از بین رفته است.