لوازم‌خانگی‌‌ها قاچاق ندارند

لوازم‌خانگی‌‌ها قاچاق ندارند رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی گفت: تا ۹۰ درصد لوازم‌خانگی قاچاق در مغازه‌ها جمع شده است و لوازم‌خانگی قاچاق در سطح عرضه نداریم. هر کس مدعی است واحدهای صنفی، کالای قاچاق دارند و آن‌ را پنهان کرده‌اند به نشانی آن واحد صنفی را به اتحادیه بدهد؛ نه این‌که فقط درمورد آن صحبت کند. […]

لوازم‌خانگی‌‌ها قاچاق ندارند

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی گفت: تا ۹۰ درصد لوازم‌خانگی قاچاق در مغازه‌ها جمع شده است و لوازم‌خانگی قاچاق در سطح عرضه نداریم. هر کس مدعی است واحدهای صنفی، کالای قاچاق دارند و آن‌ را پنهان کرده‌اند به نشانی آن واحد صنفی را به اتحادیه بدهد؛ نه این‌که فقط درمورد آن صحبت کند.

به گزارش ایسنا، محمدطحان‌پور اظهار کرد: در طرح مبارزه با قاچاق در سطح عرضه که از اواسط امسال اجرا شد و لوازم‌خانگی را نیز دربر گرفت، اتحادیه لوازم‌خانگی برای حمایت از تولید داخلی پیش قدم بود و با آن همراهی کرد.

وی ادامه‌داد: در حال حاضر کالاهای قاچاق در بازار لوازم‌خانگی در مغازه‌ها و از سطح عرضه تا حدود زیادی جمع‌آوری یا مرجوع شده است، چون این کالا‌ها فاکتور ندارند و اتحادیه اعلام کرده بود که همه کالا‌ها باید فاکتور داشته باشند.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی افزود: امروز می‌توان گفت در سطح عرضه و در مغازه‌های لوازم‌خانگی، کالای قاچاق وجود ندارد، به این دلیل که در این مدت به خوبی با قاچاق لوازم‌خانگی مقابله و جلوی آن گرفته شد. در این زمینه نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان تعزیرات حکومتی نیز پیگیری‌های لازم را انجام دادند و همین موضوع باعث شد کسانی که کالای قاچاق وارد می‌کردند متوجه شدند که دیگر نباید سفارش دهند و دست نگه داشتند.

طحان‌پور تصریح‌کرد: کسانی که مدعی هستند واحدهای صنفی، کالای قاچاق دارند و آنها را پنهان کرده‌اند به اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی اعلام کنند و آدرس آن واحد را بدهند؛ نه این‌که فقط در مورد آن صحبت کنند.

 

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی با بیان این‌که اتحادیه نظارت لازم را در زمینه قاچاق لوازم‌خانگی دارد، گفت: امروز به جای عرضه کالای قاچاق در سطح عرضه، شاهد فروش قاچاق به صورت مجازی و اینترنتی هستیم که ما گزارش‌های لازم را در مواردی که در این زمینه مشاهده کردیم به مسؤولان داده‌ایم اما گا‌هی خود مردم هم متقاضی این کالا‌ها در فضای مجازی هستند.