اسقاط موتورسیکلت فرسوده صرفه اقتصادی ندارد

رئیس ستاد نوسازی حمل‌ونقل کشور، گفت: اسقاط موتورسیکلت برای مالک آن از لحاظ مالی اقتصادی نیست و دولت باید برای این موضوع تدبیری بیندیشد و با تغییر قیمت گواهی‌‌ها به این مشکل رسیدگی کند. به گزارش خبرخودرو، مهران سالاریه؛ رئیس ستاد نوسازی حمل‌ونقل کشور، با بیان اینکه موتورسیکلت‌های کاربراتوری پس از شش سال از زمان […]

رئیس ستاد نوسازی حمل‌ونقل کشور، گفت: اسقاط موتورسیکلت برای مالک آن از لحاظ مالی اقتصادی نیست و دولت باید برای این موضوع تدبیری بیندیشد و با تغییر قیمت گواهی‌‌ها به این مشکل رسیدگی کند. به گزارش خبرخودرو، مهران سالاریه؛ رئیس ستاد نوسازی حمل‌ونقل کشور، با بیان اینکه موتورسیکلت‌های کاربراتوری پس از شش سال از زمان تولید فرسوده تلقی می‌شوند، گفت: پس از گذشت هشت ماه از آغاز سال هیچ گواهی اسقاطی برای موتورسیکلت صادر نشده است. وی افزود: همان‌طور که اسقاط خودرو باید برای مالک منفعتی داشته باشد، برای موتورسیکلت نیز به همین منوال است اما درخصوص موتورسیکلت‌‌ها این صرفه اقتصادی برای مالک وجود ندارد. رئیس ستاد نوسازی حمل‌ونقل کشور، گفت: با توجه به قیمت گواهی اسقاط که در آیین‌نامه در نظر گرفته شده و با توجه به قیمت یک موتورسیکلت نو در بازار؛ مالکین ترجیح می‌دهند که کماکان با وسیله نقلیه فرسوده خود تردد کنند، به‌خصوص که تعداد زیادی از موتورسیکلت‌های فعال سطح شهر به منظور کسب‌وکار و شغل مالک آن، مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی تأکید کرد: با وجود فاصله قیمتی موتورسیکلت فرسوده و نو، بهتر است به صاحبان موتورسیکلت‌ها تسهیلات اعطا شود؛ اما این امر محقق نشده است. وی افزود: از آغاز سال ۱۴۰۳ تاکنون موتوری اسقاط نشده و گواهی اسقاطی نیز صادر نشده است.