مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر، گفت: مهمترین عاملی که موجب افزایش قیمت برق به ویژه در ماههای سرد سال میشود، استفاده نادرست از وسایل برقی منزل بهویژه یخچال، سیستمهای گرمایشی برقی و لوازم صوتی و تصویری است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از توانیر، عبدالامیر یاقوتی؛ با اشاره به اینکه چون الگوی مصرف […]
مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر، گفت: مهمترین عاملی که موجب افزایش قیمت برق به ویژه در ماههای سرد سال میشود، استفاده نادرست از وسایل برقی منزل بهویژه یخچال، سیستمهای گرمایشی برقی و لوازم صوتی و تصویری است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از توانیر، عبدالامیر یاقوتی؛ با اشاره به اینکه چون الگوی مصرف عمدتاً از ماههای گرم به ماههای غیرگرم قدری کمتر میشود، افزود: رعایت مصرف بسیار مهم است چرا که به راحتی منجر به عبور از پله مصرف میشود و ضرایبی که به این امر اختصاص مییابد نیز تغییر میکند. وی افزود: عواملی که منجر میشود مصرف یک مشترک در این ماهها افزایش پیدا کند عموماً بار مرتبط با یخچالها هستند ممکن است یخچال اضافهای داشته باشند خصوصاً اگر برچسب انرژی نداشته باشد و مدل قدیمی باشد، مؤلفه بعدی در منازل مربوط به لوازم صوتی و تصویری هست که اگر در طول شبانهروز روشن باشد و رعایت نشود منجر به این تغییرات میشود و همچنین در منازلی که برای گرمایش از سیستمهای برقی استفاده میکنند از الگوی مصرف تخطی کرده و منجر به صدور قبضهای با قیمت بالا شود. یاقوتی؛ درخصوص تعداد مشترکین صنعت برق نیز، افزود: در حالحاضر حدود ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک داریم که ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک خانگی و حدود ۵٫۵ میلیون مشترک تجاری را شامل میشود، در این میان حدود ۵۷۰ هزار مشترک کشاورزی داریم و حدود ۲۹۵ هزار مشترک صنعتی و بقیه مشترکان هم در تعرفه عمومی قرار دارند که شامل بوستانها، مدارس، مساجد و ساختمانهای دولتی هستند. وی در پایان اضافه کرد: حدود ۷۵ درصد مشترکان زیر الگوی مصرف هستند و الگوهای مصرف در ماههای سرد و گرم سال طوری برنامهریزی شده که این ۷۵ درصد عموماً رعایت میشوند و در حوزههای پرمصرف با توجه به تغییرات تعرفهای که داشتیم اندکی تغییر پیدا کردند و عمدتاً از یک حوزه به حوزه دیگر انشعابها در حال تغییر هستند و سرانه مصرف ما بهگونهای است که تقریباً سهدرصد به سرانه مصرف اضافه شده که نسبت به سالهای گذشته مقداری تعدیل پیدا کرده که بخش مؤثر آن مربوط به اطلاعرسانی و بخش دیگر برای تغییر قیمتها میباشد و بخشی هم به واسطه خود افزایش دانش مشترکان هست که نسبت به مصرف حساستر شدهاند.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه