رییس کل بیمه مرکزی خبر داد استفاده از ارزیابان خسارت به عنوان وکیل در دعاوی بیمهای رییسکل بیمه مرکزی گفت: مردم میتوانند از ارزیابان خسارت به عنوان وکیل در دعاوی بیمهای استفاده کنند. همچنین با تلاشهای انجام گرفته متوسط زمان رسیدگی به شکایات از شرکتهای بیمه از ۷۳ روز به ۶ روز کاهش یافته است. […]
رییس کل بیمه مرکزی خبر داد
استفاده از ارزیابان خسارت به عنوان وکیل در دعاوی بیمهای
رییسکل بیمه مرکزی گفت: مردم میتوانند از ارزیابان خسارت به عنوان وکیل در دعاوی بیمهای استفاده کنند. همچنین با تلاشهای انجام گرفته متوسط زمان رسیدگی به شکایات از شرکتهای بیمه از ۷۳ روز به ۶ روز کاهش یافته است.
عبدالناصر همتی، رییسکل بیمه مرکزی در گفتوگو با ایلنا، گفت: یکی از اقدامات مهم و قابل توجه وزارت اقتصاد و بیمه مرکزی ایران در دولت تدبیر و امید تقویت ارزیابان خسارت به منظور حمایت از عموم بیمهگذاران بوده است، چرا که پرداخت خسارت مناسب، واقعی و به موقع یکی از مهمترین شیوههای توسعه و تبلیغ خدمات صنعت بیمه بشمار میآید که این مهم با حضور و تخصص ارزیابان خسارت در برآورد واقعی خسارت امکانپذیر خواهد بود.
وی نقش ارزیابان خسارت در پرداخت به موقع و درست خسارت را مهم دانست و گفت: افزایش فعالیت ارزیابان خسارت ممکن است در برخی موارد با پرداخت بیشتر خسارت رابطه مستقیم داشته باشد و این مهم نه تنها ما را نگران نمیکند بلکه موجب میشود تا بتوانیم با پرداخت صحیح خسارت هدف اصلی بیمه که ایجاد آرامش و امنیت در بیمهگذاران است را عملی کنیم و از سوی دیگر با دید فنیتری به ارایه نرخ و شرایط در هنگام صدور اقدام کنیم.
رییس کل بیمه مرکزی افزود: به منظور حمایت از خدمات تخصصی ارزیابان خسارات دستور بررسی مجدد آییننامه ۸۵ و تسهیل شرایط اخذ مجوز ارزیابی را صادر کردهایم تا فضا برای حضور متخصصان رشتههای گوناگون در صنعت بیمه فراهم شود. چرا که معتقد هستیم با چنین فعالیتهای حمایتی و نظارتی مردم و شرکتهای بیمه میتوانند از نظرات کارشناسی آنها در ارزیابی دقیق ریسک و پرداخت خسارت بهرهمند شوند.
بنا به گفته رییسکل بیمه مرکزی ایران از این پس مردم میتوانند از ارزیابان خسارت به عنوان وکیل در دعاوی بیمهای نیز استفاده کنند.
همتی همچنین از استقبال مردم از سامانه رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی خبر داد و گفت: بیمه مرکزی به منظور افزایش رضایت بیمهگذاران و تسریع و تسهیل در روند رسیدگی به شکایات مردمی، اقدام به راهاندازی سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمهگذاران کرده است تا بیمهشدگان، بیمهگذاران و همچنین زیاندیدگان با مراجعه به وب سایت بیمهمرکزی به آدرس www.centinsur.ir بتوانند شکایت خود را با سهولت مطرح و پیگیری کنند.
وی افزود: خوشبختانه عملکرد سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمهگذاران در بیمه مرکزی حکایت از کاهش تعداد شکایات از شرکتهای بیمه و کاهش متوسط زمان رسیدگی به شکایات از شرکتهای بیمه از ۷۳ روز به ۶ روز دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.