مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، از رشد ۱۸ درصدی نوسازی تاکسیها در مقایسه با سال گذشته خبر داد. به گزارش ایسنا، شادی مالکی؛ در این باره، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۳۳۰ دستگاه تاکسی در تهران نوسازی شده است. وی با اشاره به مواد ۸ و ۹ قانون هوای پاک درخصوص از رده […]
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، از رشد ۱۸ درصدی نوسازی تاکسیها در مقایسه با سال گذشته خبر داد. به گزارش ایسنا، شادی مالکی؛ در این باره، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۳۳۰ دستگاه تاکسی در تهران نوسازی شده است. وی با اشاره به مواد ۸ و ۹ قانون هوای پاک درخصوص از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و نوسازی ناوگان حملونقل عمومی عنوان کرد: با این حال بیش از ۴۰ درصد ناوگان تاکسی شهر تهران فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد. مالکی؛ یکی از رویکردهای اصلی مدیریت شهری در حوزه حملونقل عمومی را نوسازی ناوگان تاکسیرانی پایتخت دانست و گفت: در راستای نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی پایتخت سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با توجه به درخواست مکرر تاکسیران درخصوص تسهیلات نوسازی، اقدام به ارائه تسهیلات به رانندگان تاکسی کرده است. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، ادامه داد: خوشبختانه نوسازی ناوگان تاکسیرانی پایتخت نسبت به سال گذشته روند بسیار خوبی داشته است. براساس گزارش پایگاه خبری شهر، مالکی؛ تأکید کرد: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه امسال، ۱۳۳۰ خودرو نوسازی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۸ درصد رشد داشته است. این در حالیست که چندی پیش مدیرعامل اتحادیه سازمانهای مدیریت حملونقل شهرداریهای کشور با اشاره به افزایش قیمت خودرو و چالش نوسازی تاکسیهای فرسوده، گفت: پرداخت مابهالتفاوت مبلغ خودرو با قیمت جدید برای مالکین خودروهای تاکسی فرسوده در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر امکانپذیر نیست. سیدمحمدحسین سیفالسادات؛ به آثار و تبعات افزایش قیمت خودرو در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی در بیش از ۱۳۰۰ شهر زیر ۲۰۰ هزار نفر کشور اشاره کرد و افزود: متأسفانه در چند روز گذشته، شاهد افزایش قیمت خودروهای تولید داخل و به تبع آن خودروی سمند سورن دو گانه سوز تاکسی بودیم و با توجه به اینکه این تنها خودروی دارای مجوز تاکسی با قیمت زیر ۵۰۰ میلیون تومان در کشور بود، باعث کاهش انگیزه مالکین تاکسیهای فرسوده برای نوسازی شده است. وی ادامه داد: مسئله اینجاست که مالکین خودروهای تاکسی فرسوده جهت نوسازی خودرو باید مابهالتفاوت مبلغ خودرو را که با قیمت جدید به نزدیک ۴۰۰میلیون تومان رسیده را نقداً پرداخت کنند و تأمین این مبلغ برای رانندگان تاکسی که با تعرفه کرایه حداقلی در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر کشور مشغول خدمات دهی هستند، به هیچوجه سنخیت ندارد. مدیرعامل اتحادیه سازمانهای مدیریت حملونقل شهرداریهای کشور، بیان کرد: همچنین در این شرایط رانندگان تاکسی یا باید به اجبار خودروی فرسوده خود را جهت امرار معاش خانواده و خدماتدهی به شهر و شهروندان نگهداری کنند که این امر نیز تهدید جدی برای ایمنی تردد و آلودگی هوا و افزایش مصرف سوخت محسوب میشود و یا منجر به اسقاط بدون جایگزین خودرو میشود که متأسفانه این امر هم در حال شیوع در کشور و از بین رفتن ناوگان حملونقل عمومی و از دست رفتن کسب و کار و ایجاد مشاغل کاذب در شهرها شده است. مدیریت امور اجرایی معاینه فنی و عوارض خودرویی کشور در ادامه، اظهار کرد: در حالحاضر بیش از ۶۰ درصد ناوگان تاکسی در کشور فرسوده بوده که با این روند جاری و افزایش مستمر قیمت، محدودیت در تولید، انحصار محصول داخلی متناسب تاکسی، عدم وجود تسهیلات و سایر عوامل موجود نوسازی ناوگان در ابعاد وسیع تقریباً غیرممکن شده است.
دیدگاه بسته شده است.