عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران، در نشست خبری خود، با بیان اینکه از این بهبعد نشستهای خبری با اصحاب رسانه را به صورت هفتگی و منظم برگزار میکنیم، گفت: در دوره ششم مدیریت شهری شاهد پیشرفت روزافزون هستیم، بهگونهای که مجموعهای از افتتاحها و در اختیار قرار دادن امکانات را در ماههای آینده خواهیم داشت. […]
عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران، در نشست خبری خود، با بیان اینکه از این بهبعد نشستهای خبری با اصحاب رسانه را به صورت هفتگی و منظم برگزار میکنیم، گفت: در دوره ششم مدیریت شهری شاهد پیشرفت روزافزون هستیم، بهگونهای که مجموعهای از افتتاحها و در اختیار قرار دادن امکانات را در ماههای آینده خواهیم داشت. به گزارش مناقصهمزایده، محمدخانی؛ در پاسخ به سؤالی در مورد سرانجام پرونده برقیسازی ناوگان حملونقل عمومی تهران طبق قرارداد با طرف چینی، گفت: برای حل مسئله ترافیک تهران گریزی برای انتخاب مسیر پرشتاب نداریم و راهحل قطعی نیز برقیسازی است. سخنگوی شهرداری تهران، با بیان اینکه بارها عدد و زمان ورود این وسایل برقی اعلام شده و من دیگر عدد و زمان جدید اعلام نمیکنم، گفت: اما ۱۵۰ تاکسی برقی و ۱۰ اتوبوس برقی بهزودی و طی هفتههای آتی به خیابانهای شهر میآیند و شهروندان آن را در معابر مشاهده میکنند و در این مسیر دستگاههای مختلف همکاری خوبی دارند و امید است تعداد اتوبوسهای برقی را به عدد ۵۰۰ اتوبوس تا پایان سال و یا اوایل سال آینده برسانیم. وی در پاسخ به سؤالی درباره ورود قطرهچکانی اتوبوسهای چینی به تهران، گفت: بخشی از اینها به خاطر ملاحظات تجارت بینالملل بوده اما در بستههای بعدی تعداد بالاتری وارد میشود. به دلیل اینکه مسیر جدید بود، ممکن بود سنگاندازی اتفاق بیفتد. اما ما با انتخاب خودمان تصمیم گرفتیم که این راه سخت را طی کنیم، ولی در هزینه بیتالمال صرفهجویی شود. قرارداد ما با طرف چینی ۲۵۰۰ اتوبوس است و تصمیم گرفتیم ۸۰۰ اتوبوس بیشتر وارد شود. اکنون یک همکاری سازنده و روبه جلو در پروژه برقیسازی بین شهرداری و سازمان نظارت وجود دارد. بحث برقیسازی دغدغه جدی سازمان بازرسی کل کشور است و اشکالات برطرف شده است. محمدخانی؛ ادامه داد: متأسفانه در طول این مسیر در عین همکاری توسط دولت، سازمان بازرسی و نمایندگان مجلس، ردپای مافیای خودرو را نیز دیدیم و لمس کردیم. از نظر تفاوت قیمت، هزینه این اتوبوسها قابلتوجه است. میتوانید این هزینه را محاسبه کنید و ببینید این مسئله چقدر میتواند انگیزه ایجاد کند که سنگاندازی کنند. امیدواریم شهروندان از پس مافیا بربیایند. محمدخانی؛ درباره نقش خودروها در آلودگی هوا، گفت: از همه میخواهم که از مافیای پُرسروصدای خودرو سؤال کنند. ما از شرکتهای داخلی هم اتوبوس خریداری میکنیم. تا پایان سال عدد اتوبوسهای داخلی خریداری شده به عدد حدود ۱۸۰۰ اتوبوس میرسد و این یک رکورد است. در هیچ دورهای این تعداد خرید اتوبوس تولید داخل را نداشتیم. بر روی همین اتوبوسها برچسبهای خاص زده شده که از محل عوارضهای مردم خریداری شده است. با این حال با توجه به کمبود اتوبوس در سطح شهر و آلودگی هوا تصمیم گرفتیم به سراغ اتوبوسهای برقی خارج از کشور هم برویم اما متأسفانه یک شرکت داخلی نسبت به خرید اتوبوسهای خارجی اعتراض کرد و این در حالی است که برخی از اتوبوسهای نو که از همان شرکت داخلی خریداری کردیم حتی استارت هم نمیخورد.
دیدگاه بسته شده است.