نابودی کشاورزان با کاهش تعرفه واردات

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد نابودی کشاورزان با کاهش تعرفه واردات نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر این‌که بخشودگی جرایم دیرکرد وام‌های تا ۱۰۰ میلیون کشاورزان الزامی است، گفت: کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی در کنار بدهی‌های سنگین کشاورزان به بانک‌ها انگیزه تولید کشاورز را به شدت کاهش داده است. به […]

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد

نابودی کشاورزان با کاهش تعرفه واردات

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر این‌که بخشودگی جرایم دیرکرد وام‌های تا ۱۰۰ میلیون کشاورزان الزامی است، گفت: کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی در کنار بدهی‌های سنگین کشاورزان به بانک‌ها انگیزه تولید کشاورز را به شدت کاهش داده است.

به گزارش ایمنا، کارشناسان معتقدند، کاهش مزیت نسبی و رقابتی کالاهای کشاورزی تولید داخل از نتایج کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی است که در نهایت این تصمیم‌ منجر به ضرر و زیان کشاورزان خواهد شد.

به‌طور قطع کاهش تعرفه واردات کشاورزی به نوعی کم توجهی به قوانین مختلف در راستای حمایت از بخش کشاورزی است، این در حالیست که متأسفانه در همه جای دنیا از کشاورزی حمایت می‌کنند؛ اما در ایران با کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی زمینه توسعه و حتی اشتغال این بخش مورد تهدید قرار می‌گیرد.

سیدناصرموسوی‌لارگانی درباره کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی، اظهار‌کرد: کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی به قیمت نابودی کشاورز تمام می‌شود و به‌طور حتم کشاورز رغبتی برای کشت نخواهد داشت.

وی تصریح‌کرد: کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی برای برخی افراد سودهای کلان ایجاد می‌کند و متأسفانه نرخ این محصولات نیز چند برابر بالاتر از محصولات داخلی تمام می‌شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ادامه‌داد: کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی در کنار بدهی‌های سنگین کشاورزان به بانک‌ها و بدون مشتری ماندن محصولات موجب شد کشاورزان بیش از پیش متضرر شوند.

وی افزود: بخشودگی دیرکرد وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی کشاورزان بر طبق مصوبه مجلس‌ لازم‌الاجرا است تا بتوان تا حدی مشکلات اقتصادی کشاورزان را بهبود بخشید.

 

عضوهیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور‌شد: نرخ محصولات وارداتی کشاورزی باید بسیار بالاتر از تولید داخلی تعیین شود تا کشاورز داخلی بتواند محصولات را با نرخی به فروش برساند که علاوه بر تولیدکننده و مشتری نیز از شرایط تبادلات تجاری دراین راستا راضی باشد.