رسیدگی به کلیات لایحه برنامه ششم توسعه با حضور نوبخت

    کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه هفته آینده با حضور نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به بررسی کلیات لایحه برنامه ششم می‌پردازد. به گزارش ایسنا دستور جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس به شرح زیر است؛ کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در جلسه روز دوشنبه هفته آتی خود به ادامه بررسی و تصویب […]

 

 

کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه هفته آینده با حضور نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به بررسی کلیات لایحه برنامه ششم می‌پردازد.

به گزارش ایسنا دستور جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس به شرح زیر است؛

کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در جلسه روز دوشنبه هفته آتی خود به ادامه بررسی و تصویب آیین‌نامه داخلی کمیسیون و رسیدگی به کلیات لایحه برنامه ششم توسعه با حضور نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور می‌پردازد.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی نیز موضوع حمایت از تولید ملی در قراردادهای مشارکت خارجی در حوزه فولاد در شرایط پساتحریم را با حضور مسؤولین مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

براساس این گزارش، ‌کمیسیون آموزش، ‌تحقیقات و فن‌آوری مجلس نیز ادامه بررسی طرح تشکیل سازمان نوآوری، تجاری‌سازی و حمایت از فن‌آوری‌های راهبردی را در دستور کار خود دارد.

کمیسیون اجتماعی نیز ضمن بررسی طرح تشکیل سازمان نوآوری، تجاری‌سازی و حمایت از فن‌آوری‌های راهبردی، طرح استفساریه بند «ب» قانون اصلاح تبصره ۲ ماده واحده قانون اجازه پرداخت وظیفه و مستمری وراث کارمندان و برقراری حقوق وظیفه در مورد فرزندان و نوادگان اناث مصوب ۱۳۶۳ و طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۲۵قانون مدیریت خدمات کشوری را بررسی می‌کند.

کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به ادامه رسیدگی و بررسی گزارش ارایه شده از سوی هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد اروند می‌پردازد.

همچنین، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن مروری بر آخرین اخبار و تحولات با حضور مسؤولین، انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا را در دستور کاری خود دارد.

بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قبرس به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بردرآمد به انضمام تشریفات (پروتکل) الحاقی نیز در دستور کار اعضای کمیسیون انرژی مجلس قرار دارد.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛ بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه را با حضور مسؤولین وزارت بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور نیز رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را در دستور کار خود دارد.

ادامه بررسی لایحه اساس‌نامه سازمان پست جمهوری اسلامی ایران، ‌ارجاعی از صحن علنی مجلس براساس اصل ۸۵ قانون اساسی نیز در جلسه کمیسیون صنایع مورد رسیدگی قرار دارد.

کمیسیون عمران مجلس نیز به بررسی آخرین وضعیت آمادگی دستگاه‌های دخیل در تأمین خدمات ایمنی حمل و نقل در ایام نوروزی با دعوت از وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، کشور، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر می‌پردازد.

 

کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز بررسی طرح‌های جرم سیاسی(اعاده شده از شورای نگهبان)، اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی و نیز طرح اصلاح ماده ۲۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت را در دستور کاری خود دارد.