ابراز نگرانی غول ICT چین از تبعات تحریم‌های ضد ایرانی دولت آمریکا

ابراز نگرانی غول ICT چین از تبعات تحریم‌های ضد ایرانی دولت آمریکا شرکت چینی زد‌تی‌ای که در زمینه تجهیزات مخابراتی فعال است هشدار داد که انتظار دارد تبعات ناشی از متهم شدن به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بر نتایج مالی این کشور تأثیر بگذارد. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، شرکت چینی زدتی‌ای […]

ابراز نگرانی غول ICT چین از تبعات تحریم‌های ضد ایرانی دولت آمریکا

شرکت چینی زد‌تی‌ای که در زمینه تجهیزات مخابراتی فعال است هشدار داد که انتظار دارد تبعات ناشی از متهم شدن به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بر نتایج مالی این کشور تأثیر بگذارد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، شرکت چینی زدتی‌ای که در زمینه تجهیزات مخابراتی فعال است روز سه‌شنبه هشدار داد که انتظار دارد تبعات ناشی از متهم شدن به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بر نتایج مالی این کشور تأثیر بگذارد.

دولت آمریکا در ماه مارس به دلیل نقض ادعایی تحریم‌ها، شرکت زدتی‌ای را با اعمال برخی از شدید‌‌ترین محدودیت‌های صادراتی به آمریکا تحریم کرد. از آن زمان تاکنون دولت آمریکا با اجرای معافیت‌های موقتی، از اجرای این تحریم‌ها خودداری کرده است. زمان این معافیت‌ها قرار است بعد از ۲۷ فوریه منقضی شود.

زدتی‌ای در اظهاری‌های به بورس شنژن نوشت: «شرکت به شکلی فعالانه در حال همکاری و مکاتبه با وزارتخانه‌های دولتی مرتبط آمریکاست تا تحقیقات به نتیجه برسد.»

«نتیجه مصالحه هنوز مشخص نیست اما احتمالا تأثیر قابل توجهی بر شرایط مالی و نتایج عملیات شرکت خواهد داشت.»

 

اگر مصالحه‌ای بین این شرکت با مقامات آمریکایی صورت نگیرد یا معافیت از اجرای تحریم‌ها تا قبل از انقضای معافیت قبلی، تمدید نشود، عرضه‌کنندگان آمریکایی از همکاری با شرکت زدتی‌ای ممنوع خواهند شد که این می‌تواند بخش عمده‌ای از زنجیره تأمین تجهیزات این شرکت چینی را با مشکل مواجه کند. زدتی‌ای حدود یک سوم تجهیزات خود را از شرکت‌های آمریکایی تأمین می‌کند.