ری‌را نخستین خودروی متصل به دستیار تماس اورژانسی

خودروهای متصل به‌عنوان یک ابزار کلیدی برای ایجاد یک جامعه هوشمندتر و پایدارتر عمل می‌کنند. گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز با استفاده از ظرفیت‌های موجود، با فعال‌سازی این ماژول، خودروی ری‌را را تبدیل به خودروی متصل کرده و از این طریق ایمنی راننده و سرنشینان این محصول را ارتقاء بخشیده است. به گزارش از ایکوپرس، در […]

خودروهای متصل به‌عنوان یک ابزار کلیدی برای ایجاد یک جامعه هوشمندتر و پایدارتر عمل می‌کنند. گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز با استفاده از ظرفیت‌های موجود، با فعال‌سازی این ماژول، خودروی ری‌را را تبدیل به خودروی متصل کرده و از این طریق ایمنی راننده و سرنشینان این محصول را ارتقاء بخشیده است. به گزارش از ایکوپرس، در دنیای امروز، فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و یکی از مهم‌‌ترین دستاوردهای این پیشرفت، ظهور خودروهای متصل یا (Connected Car) است. این خودرو‌ها با استفاده از فناوری‌های نوین، به اینترنت و سایر دستگاه‌ها متصل می‌شوند و امکاناتی را فراهم می‌کنند که نه‌تنها تجربه رانندگی را بهبود می‌بخشند، بلکه ایمنی و کارایی سفر‌ها را نیز افزایش می‌دهند. به منظور پشتیبانی از چنین محصولی ضرورت دارد، زنجیره پشتیبانی مستحکم و مجهزی شکل گیرد تا رضایت مشتریان فراهم شود، با همین هدف شرکت امدادخودرو ایران که وظیفه خدمات‌رسانی و ارائه خدمات امدادی به خودرو‌ها را عهده‌دار است، طی نشست و هم اندیشی با گروه امداد و نجات هلال‌احمر برای تکمیل زنجیره پشتیبانی، نخستین خودروی متصل گروه صنعتی ایران‌خودرو برنامه‌ریزی کرده است. در همین راستا با همفکری و مشارکت دو مجموعه، استفاده از ماژول B call (Break down call) کلید خورده است که هدف آن سرعت بخشیدن به حضور گروه امداد در حوادث و همچنین رسیدگی به نقص فنی خودرو است. معاون فناوری و توسعه کسب‌وکارهای نوین امدادخودرو ایران، با اشاره به عملکرد دو ماژول E-Call (Emergency call) با هدف کاهش تلفات جاده‌ای و تشخیص خودکار تصادف و تماس خودکار با ۱۱۲، ارتباط سریع با مراکز امدادی و ارسال اطلاعات حیاتی موقعیت دقیق حادثه و خودرو و سرنشینان و B-Call (Break down call) برای درخواست امداد در زمان تصادف یا آسیب خودرو به مرکز تماس امدادخودرو ایران ۰۹۶۴۴۰ توضیحاتی ارائه کرد. ابراهیم رنجبرلیلی؛ به شرح سامانه تماس اضطراری E-Call در خودرو پرداخت و ادامه داد: این سیستم در مواقعی که خودرو دچار تصادف و یا حادثه‌ای شود، به صورت اتوماتیک یا دستی با سرویس‌های اورژانسی تماس برقرار می‌کند. در زمان فعال شدن تماس اضطراری، موقعیت خودرو به همراه VIN به مرکز تماس ارسال و سپس امکان تماس صوتی بین اپراتور مرکز تماس با راننده فراهم می‌شود. این سیستم به دو صورت خودکار (در صورت وقوع تصادف شدید سیستم به‌صورت خودکار فعال می‌شود) و دستی (در صورت بروز مشکل سلامتی مانند سکته برای راننده یا سرنشینان با زدن کلید E-Call فرآیند تماس اضطراری فعال می‌شود) عمل می‌کند. وی افزود: فرآیند عملیاتی ورودی سازمان امداد و نجات، هنگام دریافت تماس اضطراری E- Call به گونه‌ای است که تماس خودکار با شماره ۱۱۲ برقرار می‌شود و موقعیت دقیق خودرو از طریق GPS، شدت ضربه و وضعیت ایربگ‌ها، حالت خودرو (در صورت واژگونی)، سرعت خودرو هنگام تصادف، نحوه خسارت (ضربه از جلو یا عقب خودرو)، نوع خودرو و زمان دقیق حادثه را به مرکز مخابره می‌کند. رنجبرلیلی؛ در پایان با ابراز خرسندی از اجرایی شدن این سیستم با همکاری امداد و نجات افزود: این سیستم برای خودروهای تولیدی ری‌را در گروه صنعتی ایران خودرو اجرایی شده و امیدواریم در ادامه برای خودروهای هایما، تارا و دنا نیز بتوانیم این ماژول را عملیاتی کرده تا با همکاری این دو مجموعه امدادی بتوانیم شاهد کاهش حوادث جاده‌ای و ایمنی هرچه بیشتر رانندگان و سرنشینان باشیم.