رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل، گفت: بیش از ۹۰ درصد پذیرفتهشدگان طرحهای جایگزینی ناوگان (فروش فوقالعاده گروه صنعتی ایرانخودرو، سایپا و…) تاکنون تکمیل وجه خود را انجام دادهاند. به گزارش مناقصهمزایده، مهران سالاریه؛ افزود: پذیرفتهشدگان طرحهای جایگزینی برابر پیامک دریافتی از خودروسازان باید ضمن مراجعه به پایگاه ستاد نوسازی ناوگان حملونقل به نشانی nnhk.ir نسبت […]
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل، گفت: بیش از ۹۰ درصد پذیرفتهشدگان طرحهای جایگزینی ناوگان (فروش فوقالعاده گروه صنعتی ایرانخودرو، سایپا و…) تاکنون تکمیل وجه خود را انجام دادهاند. به گزارش مناقصهمزایده، مهران سالاریه؛ افزود: پذیرفتهشدگان طرحهای جایگزینی برابر پیامک دریافتی از خودروسازان باید ضمن مراجعه به پایگاه ستاد نوسازی ناوگان حملونقل به نشانی nnhk.ir نسبت به انتخاب مرکز اسقاط و تحویل خودرو فرسوده خود به مراکز اسقاط و طی فرآیند پذیرش اقدام نمایند. وی خاطرنشان کرد: شرط تحویل خودروی جایگزین در طرحهای جایگزینی، پذیرش خودروی فرسوده در مراکز اسقاط و تأیید اسقاط خودرو فرسوده از سوی پلیس راهور فراجاست که با توجه به زمانبر بودن اسقاط خودرو فرسوده پس از پذیرش در مراکز اسقاط، هرگونه تأخیر در مراجعه از سوی متقاضیان منجر به تأخیر در تحویل خودروی جایگزین خواهد شد. رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل، درخصوص زمان پذیرش متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده که در طرحهای پیش فروش خودروسازان شرکت کرده و برنده شدهاند گفت: براساس برنامهریزیهای انجام شده این دسته از متقاضیان طبق زمان تحویل خودروی جدید، پیامک مراجعه به مراکز اسقاط دریافت میکنند؛ لذا این متقاضیان تا زمان دریافت پیامک از سوی خودروسازان برای تحویل خودرو فرسوده خود باید منتظر بمانند. همچنین مصطفي جودی؛ عضو انجمن صنفی مرکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، تصويب برخي قوانین در مجلس در حوزه اسقاط و تعيينتکلیف اسقاط خودروهاي فرسوده را اقدامي مثبت در راستاي نوسازی ناوگان فرسوده دانست و آن را عامل بهبود فرآيند اسقاط پس از هفت سال ركود عنوان کرد. مصطفي جودی؛ با اشاره به منافع دولت از اجرای طرح اسقاط خودروهای فرسوده بدون هیچگونه سرمایهگذاری، تسهیلات و بدون هزینهکرد از بودجه عمومی، بیان کرد: در سال گذشته که بیش از ۷۲ هزار دستگاه خودرو از رده خارج شد، صرفهجویی دولت از این محل در پرداخت یارانه سوخت ۱۵۲ میلیون دلار بوده و امسال نیز این روند افزایشی خواهد بود. وی نياز به سرمايه و نقدينگي سنگين را مهمترین مشکل نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده عنوان و بيان كرد: مراکز اسقاط به هر نحوي در حال تأمین نقدينگي لازم از محل سرمايههاي بانکی و بخشخصوصی هستند. عضو انجمن صنفی مراكز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، با اشاره به زمانبر شدن فرآيند اسقاط خودروهاي فرسوده، اظهار داشت: از لحظه تحويل خودروي فرسوده تا زمانی که گواهی اسقاط تولید و به فروش ميرسد، حداقل چهارماه به طول میانجامد كه زمان طولاني برای خواب سرمایه مراکز اسقاط است. جودي؛ افزود: اين در حالي است كه با رفع موانع موجود و اختلالات سامانه ستاد نوسازی و همچنین مساعدت دولت، دستگاههای اجرایی ذیربط مانند وزارت صمت و سازمان گسترش و نوسازی میتوان فرآیند اسقاط را از چهار ماه به ۴۵ روز کاهش داد. این مقام صنفی، با اشاره به نقش مثبت اسقاط خودروهای فرسوده بر اقتصاد کل کشور، یادآور شد: با جمعآوری خودروهای فرسوده از چرخه حملونقل شاهد بهینهسازی مصرف سوخت، سلامت محیطزیست، اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم و همچنین استفاده از لاشه خودرو در صنایع فولاد و تأمین مواد اولیه از این محل خواهیم بود.
دیدگاه بسته شده است.