مهدی قرهداغلی، سخنگوی شهرداری تهران، در نشست خبری، درباره موضوع حملونقل عمومی، اظهار داشت: زمان دقیق مشخص نیست، ولی در یک یا دو ماه آینده شاهد حضور تاکسی و اتوبوسهای چینی در تهران خواهیم بود. به گزارش مناقصهمزاید، عبدالمطهر محمدخانی؛ گفت: مسیر جدیدی برای این موضوع پیش گرفتیم که از مسیر مورد علاقه مافیای خودرو […]
مهدی قرهداغلی، سخنگوی شهرداری تهران، در نشست خبری، درباره موضوع حملونقل عمومی، اظهار داشت: زمان دقیق مشخص نیست، ولی در یک یا دو ماه آینده شاهد حضور تاکسی و اتوبوسهای چینی در تهران خواهیم بود. به گزارش مناقصهمزاید، عبدالمطهر محمدخانی؛ گفت: مسیر جدیدی برای این موضوع پیش گرفتیم که از مسیر مورد علاقه مافیای خودرو عبور نمیکند و با قیمت پایینتر خرید کردیم. وی افزود: بخشی از مسیر را خودمان در حالحاضر طی کردیم برای همین واردات مسیر آن کُند است. همچنین هزینه از جیب مردم برای خرید این تاکسی و اتوبوسها کمتر است. سخنگوی شهرداری تهران، گفت: در ماه آتی شاهد بهرهبرداری از تاکسی و اتوبوسهای برقی چینی در پایتخت خواهیم بود. سخنگوی شهرداری تهران، در پاسخ به سؤالی در مورد موتورسیکلتهای برقی و عملکرد و تسهیلات شهرداری در این حوزه و اظهارنظر عضو شورا درباره عدم اقدام شهرداری، اظهار کرد: خود شورا در بودجه امسال بخش خرید موتورهای برقی را حذف کرد و ما بودجه مشخصی در قانون بودجه نداریم. وی بیان داشت: در بخش ارائه تسهیلات برای موتورسواران تلاش این است بتوانیم قیمت خرید را کاهش دهیم. با توجه به محدودیت منابع ارزی و همچنین بحث توان داخلی که در این زمینه وجود دارد شهرداری تصمیم گرفت در بسته حملونقل برای واردات، اولویت را در بخش اتوبوس و تاکسی بگذارد تا به تعداد بیشتری از مردم خدماترسانی کند که نقش مهمتری در کاهش آلایندگی نیز خواهد داشت. وی ادامه داد: برای بحث تسهیلات نیز تا پایان سال و سال آینده مواردی برای موتورسیکلتهای کار در نظر خواهیم گرفت، همچنین بخش قابلتوجهی از اقدام در این حوزه در سال گذشته با تفاهم با شرکت پست، انجام شده است. همچنین مهدی علیزاده؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز، از ورود اتوبوس جدید به ناوگان حملونقل عمومی پایتخت خبر داد و گفت: تعداد اتوبوسهای برقی وارداتی (چینی) تا پایان امسال به ۵۰۰ دستگاه میرسد اما آنچه تاکنون عملیاتی و تا آخر آذر بکارگیری میشود، ۱۰ دستگاه است. مهدی علیزاده؛ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در حالحاضر تعداد اتوبوسهای شاغل روزانه تهران بیش از دوهزار و ۳۰۰ دستگاه است، اظهار کرد: مجموع اتوبوسهای فعال پایتخت سههزار و ۳۰۰ دستگاه است. وی گفت: چه برای اتوبوسهای تولید داخل شرکتهای عقاب، اسنا، سبلانخودرو و ونهای جانبازان و چه اتوبوسهای وارداتی از کشور چین، از سازمان ملی استاندارد تقاضا میکنیم ایراد بیجا نگیرد. متأسفانه استاندارد در مورد پلاک و آیینه این خودروها ایراد گرفته در حالیکه اصل موضوع، کاربری و باتری اتوبوسهاست که براساس استانداردهای اروپایی و کشور خودمان مشکلی ندارد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، در ادامه یادآور شد: برای خدمات پس از فروش نیز با شرکت چینی مربوطه قرارداد منعقد شده و خدماترسانی را در تهران انجام خواهند داد. علیزاده؛ از ورود اتوبوسهای برقی به پایتخت تا پایان ماه جاری خبر داد و تأکید کرد: اتوبوسهای برقی اگر با مشکلی در گمرک و همچنین اخذ تأییدیه استاندارد روبهرو نشوند به تهران میرسند ضمن اینکه ۷۹ دستگاه هم تا پایان همین هفته وارد گمرک بندرعباس خواهد شد.
مهدی قرهداغلی- سخنگوی شهرداری تهران، از واردات ۲۵۰۰ اتوبوس و تاکسی برقی تا پایان سال توسط شهرداری خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، در نشست خبری عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، وی درباره انقلاب برقی شدن حملونقل عمومی، بیان داشت: تا پایان سال، ۵۰۰ اتوبوس و ۲۰۰۰ تاکسی را […]
دیدگاه بسته شده است.