برگزاری مناقصه لایروبی بنادر شمال کشور به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد ریال

  لایروبی کل بنادر شمال کشور به ارزش حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریال مشخص و به شرکت‌های مربوطه واگذار شد. به گزارش میزان، پاکت‌های مناقصه لایروبی بنادر مهم کشور در سازمان بنادر و دریانوردی بازگشایی شد و لایروبی کل بنادر شمال کشور به ارزش حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریال به شرکت‌های تایدواتر، خط دریا بندر و نگین […]

 

لایروبی کل بنادر شمال کشور به ارزش حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریال مشخص و به شرکت‌های مربوطه واگذار شد.

به گزارش میزان، پاکت‌های مناقصه لایروبی بنادر مهم کشور در سازمان بنادر و دریانوردی بازگشایی شد و لایروبی کل بنادر شمال کشور به ارزش حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریال به شرکت‌های تایدواتر، خط دریا بندر و نگین سبز واگذار شده است.

حسین صاحبی‌فر مدیرعامل شرکت خط دریا بندر در این باره گفت: مناقصه اجاره لایروبی سازمان بنادرو دریانوردی در ۳ ناحیه جنوب‌شرق‌، جنوب‌غرب و شمال کشور برگزار و شرکت خط دریابندر موفق شد در بزرگ‌‌ترین حوزه این مزایده اجاره لایروبی‌ها، به عنوان برنده شناخته شود.

‌وی افزود: این لایروبی در منطقه جنوب غرب کشور است و تمام مناطق لایروبی استان‌های خوزستان و بوشهر را برای ۵ سال تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

صاحبی‌فر ارزش این قرارداد‌ها را حدود ۱۵۵ میلیارد تومان برای ۵ سال اعلام کرد و گفت: لایروب‌های استراتژیک مناطق بستان‌، هویزه و دزفول در اختیار شرکت خط دریابندر قرار خواهد گرفت و شناورهای غیراستراتژیک هم در قالب قرارداد ۵ ساله از طریق خط دریا بندر از سازمان بنادر و دریانوردی خریداری خواهد شد و در پروژه‌های لایروبی استفاده خواهد شد.

 این مقام مسؤول در شرکت خط دریا‌بندر توضیح ‌داد: این لایروب‌‌ها شامل کاتر ساکشن حامد، پارسا‌، فلاخند‌، نصیر و یدک‌کش اصفهان است که امیدواریم با اجرای این پروژه در شرکت خط دریابندر افق جدیدی در پروژه‌های لایروبی کشور باز شود و شرکت خط دریابندر تدریجاً به عنوان قطب لایروبی کشور و منطقه مطرح شود.

 به گفته صاحبی‌فر این فعالیت زیر ساختی که در تردد شناور‌ها در بنادر کشور بسیار کار پراهمیتی است با موفقیت بیش از پیش در کشور توسعه پیدا کرده است و امیدواریم بتوانیم بازارهای منطقه را از طریق این تجهیزات تحت پوشش خود قرار دهیم.

‌وی افزود: این نوید خوبی بود در پایان سال ۹۴، برای سهامداران که بدانند ارزش سهام شرکت با برنده شدن این مناقصه چندین برابر خواهد شد.

قرارداد ۹۱ میلیارد تومانی تایدواتر

مهدی اعتصام، مدیرعامل تایداتر خاورمیانه هم موضوع برنده شدن این شرکت در مناقصات لایروبی را این‌گونه توضیح می‌دهد: شرکت تایدواتر طی برگزاری مناقصه برنده برون‌سپاری لایروبی بنادر شمال کشور شد.

وی افزود: کل قرارداد (گردش مالی) این مناقصات در ۳ منطقه بنادر جنوب‌شرق‌، جنوب‌غرب و شمال کشور حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است که گردش مالی جنوب شرق شامل استان‌های هرمزگان و سیستان ‌و بلوچستان (۱۳۵میلیارد تومان)، جنوب‌غرب شامل بوشهر و خوزستان (۱۵۵میلیارد تومان) و کل بنادر شمال کشور(۹۱میلیارد تومان است)، در واقع حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از این قرارداد‌ها از آن مجموعه تایدواتر است.

 

به گفته وی، در گذشته مجموعه این کار‌ها در شرکت نگین سبز از زیرمجموعه شرکت‌های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری انجام می‌شد که در مزایده این شرکت تنها برنده بخشی از این لایروبی در جنوب‌شرق شده است و لایروبی بنادر شمال کشور به تایدواتر سپرده شده است و بنادر جنوب غرب را هم شرکت خط دریا بندر لایروبی خواهد کرد.