حضور در مناقصه‌مزایده‌ها به شرط ثبت‌نام در سامانه تدارکات الکترونیک دولت

حضور در مناقصه‌مزایده‌ها به شرط ثبت‌نام در سامانه تدارکات الکترونیک دولت معاون توسعه مدیریت‌ و منابع انسانی سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت خراسان‌جنوبی از ثبت‌نام نهایی ۴۴ دستگاه اجرایی استان در سامانه تدارکات الکترونیک دولت خبر داد. به گزارش تسنیم، هادی اشراقی در جلسه توجیهی و رفع ابهامات سامانه تدارکات الکترونیک دولت که برای ذی‌حسابان، […]

حضور در مناقصه‌مزایده‌ها به شرط ثبت‌نام در سامانه تدارکات الکترونیک دولت

معاون توسعه مدیریت‌ و منابع انسانی سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت خراسان‌جنوبی از ثبت‌نام نهایی ۴۴ دستگاه اجرایی استان در سامانه تدارکات الکترونیک دولت خبر داد.

به گزارش تسنیم، هادی اشراقی در جلسه توجیهی و رفع ابهامات سامانه تدارکات الکترونیک دولت که برای ذی‌حسابان، کارشناسان، رابطین و مدیران کل و اتحادیه‌های صنفی خراسان‌جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: از اهداف راه‌اندازی این سامانه شفاف‌سازی معاملات در دستگاه‌های دولتی است.

وی با اشاره به مزایای سامانه ستاد گفت: رغبت به مصرف کالاهای ایرانی با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و رونق گرفتن اقتصاد از مهم‌ترین این مزیت‌ها است که البته داشتن ایران‌کد برای ثبت‌نام در این سامانه از ضروریات است.

اشراقی، با بیان این‌که براساس آخرین آمار اخذ شده از سامانه ستاد تاکنون ۴۴ دستگاه اجرایی در این سامانه ثبت‌نام نهایی شده‌اند، افزود: همچنین تاکنون ۲۱ دستگاه اجرایی در استان در مرحله ثبت‌نام اولیه و ۸ دستگاه در مرحله دریافت مشخصات کاربری و پذیرش هستند.

رئوفی‌فرد، رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت خراسان‌جنوبی نیز گفت: این جلسه توجیهی طبق هماهنگی انجام شده با مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت متبوع و به منظور پاسخگویی به ابهامات احتمالی در خصوص فرایند انجام امور خرید، مزایده و مناقصه توسط نهاد‌‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین فرایند ثبت نام تأمین‌کنندگان، مناقصه‌گران و مزایده‌گران در سامانه مذکور با حضور نماینده شرکت مجری سامانه مذکور برگزار می‌شود.

جعفرپورمقدم، نماینده اتاق اصناف خرا‌سان‌جنوبی هم با بیان این‌که اصناف خراسان‌جنوبی کم توان هستند، افزود: انتظار می‌رود تا دستگا‌های اداری استان خریدهای خود را از داخل استان انجام داده و در موارد مشابه و شرایط یکسان از تولیدات استانی استفاده کنند.

مدیرکل امور اقتصادی ‌و دارایی استان نیز اظهار کرد: این سامانه برای جلوگیری از رانت‌خواری، قاچاق کالا، نابسامانی مالی پیش‌بینی شده است.

معاون مدیرکل دیوان محاسبات خراسان‌جنوبی تصریح ‌کرد: همیشه شفافیت‌ها از طریق سیستم‌های مالی ایجاد می‌شود و اگر ادارات این شفافیت را ایجاد کنند می‌توانند مزیت‌هایی را برای سازمان و یا دستگاه خود فراهم کنند.

 

مجری طرح سامانه تدارکات الکترونیک دولت در استان نیز ضمن تشریح این سامانه گفت: توسعه عدالت، امکان شرکت در مناقصات و مزایدات، امکان نظارت و کنترل بر خط گردش‌های مالی ادارات از جمله مزیت‌های ثبت نام در این سامانه است.