خارج‌سازی ۲۰ شناور مغروقه جنگ تحمیلی از آبراه اروند

 بعد از برگزاری مناقصه صورت گرفت خارج‌سازی ۲۰ شناور مغروقه جنگ تحمیلی از آبراه اروند مدیر‌کل بنادر و دریانوردی خرمشهر گفت: از مناقصه خارج‌سازی شناورهای مغروقه از اروند، خارج‌سازی ۲۰ شناور عملیاتی شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عادل دریس گفت: امسال مناقصه‌ای برای خارج کردن ۳۹ شناور مغروقه در آبراه اروند منعقد […]

 بعد از برگزاری مناقصه صورت گرفت

خارج‌سازی ۲۰ شناور مغروقه جنگ تحمیلی از آبراه اروند

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی خرمشهر گفت: از مناقصه خارج‌سازی شناورهای مغروقه از اروند، خارج‌سازی ۲۰ شناور عملیاتی شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عادل دریس گفت: امسال مناقصه‌ای برای خارج کردن ۳۹ شناور مغروقه در آبراه اروند منعقد شد که ۱۹ شناور آن هنوز در عمق رودخانه مانده است.

وی ارزش این مناقصه را ۶۲۵ میلیارد ریال عنوان و تأکید ‌کرد: خارج‌سازی این شناور‌‌ها از عمق آب زمینه تردد شناورهای سنگین را بیمه می‌کند.

دریس با اشاره به این‌که تا‌کنون ۱۷۷ فروند مغروقه از اروند رود خارج شده است، افزود: مغروقه‌های خارج شده طی سال‌های اخیر شامل ۵۲ فروند از اروندرود و ۱۲۵ فروند از رودخانه کارون بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خرمشهر کاهش ضریب ایمنی تردد شناورها، انباشت گل‌ولای در بستر رودخانه‌های اروند و کارون و کاهش عمق آب را از عواقب وجود شناورهای مغروقه عنوان کرد .

 

دریس گفت: شناورهایی که از عمق آب خارج می‌شوند دارای عمر بالای ۳۰ سال هستند و دیگر قابلیت کاربری نخواهند داشت اما در صورتی که امکان بازسازی مجدد داشته باشند پس از تعمیر و اخذ مجوزهای لازم برای استفاده مجدد، به ناوگان دریایی اضافه می‌شوند.