معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با اشاره به ماده ۵۸ آییننامه قانون دفاتر اسناد رسمی و در راستای آگاهی عمومی و خدماترسانی مطلوب به شهروندان از ابلاغ شیوهنامه اجرایی رتبهبندی دفاتر اسناد رسمی خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سیدصادق سعادتیان؛ اظهار داشت: […]
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با اشاره به ماده ۵۸ آییننامه قانون دفاتر اسناد رسمی و در راستای آگاهی عمومی و خدماترسانی مطلوب به شهروندان از ابلاغ شیوهنامه اجرایی رتبهبندی دفاتر اسناد رسمی خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سیدصادق سعادتیان؛ اظهار داشت: این اقدام در راستای راهکار اول از مأموریت پنجم سند تحول و تعالی قوهقضاییه و به منظور ارتقای کیفیت خدمات در دفاتر اسناد رسمی انجام شده است. براساس مفاد رتبهبندی دفاتر اسناد رسمی که در ۱۱ ماده و ۴ تبصره به تصویب رسید، این رتبهبندی به منظور ایجاد انگیزه و تشویق به کسب شاخصهای مطلوب و ارتقای عملکرد سردفتران، کاهش تخلفات و جرایم و شفافیت عملکرد دفاتر تدوین شده است. برخورد نامناسب سردفتر، دفتریار و کارکنان دفترخانه، اخذ وجه اضافی، اخذ وجه به صورت نقدی یا به صورت کارت به کارت، فضای نامناسب دفترخانه، عدم رعایت شئونات از جمله شاخصهای مربوط به نارضایتی مراجعین است. محکومیت قطعی انتظامی، محکومیت به انفصال، محکومیت به موجب آراء محاکم قضایی، عدم حضور سردفتر در محل دفترخانه هر ماه تا هشت ساعت، وصول شکایت و گزارش بازرسی مراجع ذیصلاح، عدم رعایت الزامات فناوری اطلاعات سازمان از جمله عدم بهروزرسانی سیستم و عدم رفع آلودگی آن از دیگر شاخصهای مؤثر در رتبهبندی است. براساس این شیوهنامه، از نمره۱۰۰ اختصاص یافته به سردفتران مشمول، رتبه متوسط مختص دفاتر دارای ۵۰ تا ۷۰ نمره، رتبه خوب دفاتر دارای نمره ۷۱ تا ۸۵ و رتبهعالی دفاتر دارای نمره ۸۵ به بالا خواهد بود. نتیجه ارزیابی سردفتران اسناد رسمی تا ۲۰ اسفند هر سال توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به کانون سردفتران و دفتریاران اعلام میشود.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه