براساس گزارش سازمان حسابرسی، هزینه ساخت آزادراه تهران-شمال به دلیل طولانی شدن از ۱۴۵۰ میلیارد ریال سال۷۵ با رشد ۸۳۳ برابری به ۱۲۰۷۹۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته است. به گزارش تسنیم، در بخشی از گزارش سازمان حسابرسی کشور درخصوص صورتهای مالی شرکت احداث و بهرهبرداری آزادراه تهران-شمال آمده است؛ «با توجه به شرایط موجود پروژه […]
براساس گزارش سازمان حسابرسی، هزینه ساخت آزادراه تهران-شمال به دلیل طولانی شدن از ۱۴۵۰ میلیارد ریال سال۷۵ با رشد ۸۳۳ برابری به ۱۲۰۷۹۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته است. به گزارش تسنیم، در بخشی از گزارش سازمان حسابرسی کشور درخصوص صورتهای مالی شرکت احداث و بهرهبرداری آزادراه تهران-شمال آمده است؛ «با توجه به شرایط موجود پروژه به دلایل متعدد از جمله نواقص مطالعاتی اولیه طرح، تغییر مسیر و آزادسازی اراضی، تغییر در سیاست اجرا فازبندی بهجای اجرای همزمان، عدم تأمین منابع مالی کافی و بهموقع، تأخیر در تأیید طراحیها توسط وزارت راه، تأخیر در صدور مجوز ماده ۶۲ و گشایش اعتبار اسنادی (فاینانس منطقه یک) و تأخیر در ابلاغ و اجرا تونل شرقی البرز منجر به تأخیر در اجرا پروژه و افزایش برآورد هزینههای احداث از مبلغ ۱۴۵۰ میلیارد ریال (سال ۱۳۷۵) به مبلغ ۱۲۰۷۹۵۰ میلیارد ریال شده است. گفتنی است که درآمد عملیاتی شرکت آزادراه تهران-شمال در سال۱۴۰۲ به ۵۳۲۸۶۶۲ میلیون ریال رسید که در مقایسه با سال قبل از آن حدود ۳۷ درصد افزایش را نشان میدهد. همچنین سال گذشته سود خالص شرکت آزادراه تهران-شمال در سال۱۴۰۲ بالغ بر ۸۶۶۸۰۴۴ میلیون ریال بوده که در مقایسه با ۲۲۰۴۲۴۲ ریال حدود ۲۹۳ درصد افزایش یافته است.
دیدگاه بسته شده است.