رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل و اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: رشد ۳۰۰ درصدی اسقاط خودروهای فرسوده در هشتماهه ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته، موجب شد با مازاد گواهی اسقاط خودرو مواجه شویم که یکی از دغدغههای مهم این صنعت است. به گزارش مناقصهمزایده، مهران سالاریه؛ رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل و اسقاط خودروهای فرسوده، […]
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل و اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: رشد ۳۰۰ درصدی اسقاط خودروهای فرسوده در هشتماهه ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته، موجب شد با مازاد گواهی اسقاط خودرو مواجه شویم که یکی از دغدغههای مهم این صنعت است. به گزارش مناقصهمزایده، مهران سالاریه؛ رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل و اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: یکی از چالشهایی که در صنعت اسقاط خودرو وجود دارد، موضوع مصرف گواهی اسقاط است که به میزان تولید و واردات خودرو ارتباط دارد. وی افزود: با توجه به مشخص بودن میزان تولید و واردات خودرو در کشور همچنین هدفگذاری در برنامه هفتم برای اسقاط ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو به نظر میرسد گواهی اسقاط مازاد خواهیم داشت که محل مصرفی ندارد. سالاریه؛ اضافه کرد: با توجه به موضوع آلودگی هوا و ناترازی که در مصرف سوخت وجود دارد و از طرفی افزایش هر ساله خودروهای فرسوده در ناوگان حملونقل کشور، باید درباره محل مصرف گواهی اسقاط خودروهای فرسوده، فکر جدی کرد. رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل و اسقاط خودروهای فرسوده، از ظرفیت اسقاط سالانه ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در مراکز اسقاط سراسر کشور خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه تعداد ۲۳۷ هزار خودروی فرسوده در کشور اسقاط شده که پیشبینی میکنیم اسقاط خودروهای فرسوده تا پایان سال به ۳۵۰ هزار دستگاه افزایش پیدا کند. سالاریه؛ گفت: در ستاد نوسازی ناوگان حملونقل و اسقاط خودروهای فرسوده برای رفع چالش محل مصرف گواهی اسقاط مازاد، پیشنهادهایی را به مراجع ذیصلاح ارائه کردهایم که در حال بررسی است.
بدهی سنگین خودروسازان به مراکز اسقاط، بخش مهمی از زنجیره نقدینگی را در مراکز اسقاط خشک کرده است و فعالیت بسیاری از آنها بهمرز تعطیلی کشیده شده است. با این حال فعالان این حوزه معتقدند با مصوبه اخیر دولت، در صورتی که برنامه واردات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو و همچنین اصلاح آییننامه گواهی اسقاط عملی […]
مدیرکل حفاظت محیطزیست استان تهران، از تعیین سهم ۲۰ درصدی این استان در برنامه اسقاط سالانه خودروهای فرسوده کشور خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، حسن عباسنژاد؛ مدیرکل حفاظت محیطزیست استان تهران، با اشاره به تکلیف قانونی اسقاط خودروهای فرسوده، اظهار داشت: طبق ماده۴۷ قانون برنامه هفتم توسعه، سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده باید در […]
رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده ایران، با اشاره به بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی دو خودروساز به مراکز اسقاط، گفت: آمار اسقاط خودروهای فرسوده از ابتدای سال ۱۴۰۴ تاکنون، حداقل ۶۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است. به گزارش مناقصهمزایده، محمود مشهدیشریف؛ با اشاره به شکسته شدن سقف اسقاط خودروهای فرسوده در سال گذشته، افزود: […]
در سال ۱۴۰۳ صنعت خودروسازی ایران با اسقاط بیش از ۳۴۹ هزار دستگاه خودروی فرسوده، شاهد رشد ۳۵۵ درصدی در این حوزه بوده است. این آمار در مقایسه با اسقاط حدود ۷۷ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۲ نشاندهنده جهش چشمگیری است. با این حال بررسی سیاستهای پیشین پرسشهایی را در ارتباط با پایداری و اثربخشی […]
دیدگاه بسته شده است.