مشکل بخش خصوصی تغییر مکرر قوانین است

رییس اتاق بازرگانی مازندران مشکل بخش خصوصی تغییر مکرر قوانین است مهاجر رییس اتاق بازرگانی، صنایع‌ و معادن‌ و کشاورزی مازندران مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی را تغییر قوانین و پایبند نبودن دولت به تعهداتش را ناشی از همین تغییر اعلام کرد. به گزارش ایرنا، عبدا…مهاجر گفت: در چنین شرایطی بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران […]

رییس اتاق بازرگانی مازندران

مشکل بخش خصوصی تغییر مکرر قوانین است

مهاجر رییس اتاق بازرگانی، صنایع‌ و معادن‌ و کشاورزی مازندران مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی را تغییر قوانین و پایبند نبودن دولت به تعهداتش را ناشی از همین تغییر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، عبدا…مهاجر گفت: در چنین شرایطی بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران برای فعالیت در حوزه اقتصادی با مشکلات زیادی مواجه و ضرر و زیان‌های زیادی را متحمل شدند.

وی افزود: این روند تغییر مکرر قوانین و پایبند نبودن دولت‌‌ها به تعهداتشان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و فعالیتشان در حوزه‌های اقتصادی را در بلاتکلیفی قرارداده است.

رییس اتاق بازرگانی مازندران بخش از مشکلات بنگاه‌های اقتصادی با تأمین اجتماعی را بدهی معوقه و تناقض در دستورالعمل‌ها دانست و اظهار کرد: امروز بنگاه‌های اقتصادی مازندران به دلیل تناقض دستورالعمل‌ها در پرداخت و بدهی معوقه با تأمین اجتماعی مشکل دارند و رفع نشدن این مشکلات می‌تواند بنگاه‌داران را به تأمین اجتماعی بدهکارتر کند.

وی نمونه این تناقض را تفاوت در حسابرسی‌‌ها تأمین اجتماعی دانست و خواهان رفع این مشکل برای کاهش دغدغه کارفرمایان شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران نیز تناقض در برخی قوانین و دستورالعمل تأمین اجتماعی را تأیید کرد و این امر را ناشی از کهنگی در قوانین این سازمان دانست.

سیدعلی‌اصغر، اظهار کرد: قوانین تأمین اجتماعی مربوط به ۴ دهه گذشته است و ما نیاز به اصلاح در قوانین داریم و تا زمانی که این قوانین اصلاح نشود این مشکلات وجود دارد.

 

وی اضافه‌ کرد: ما در استان با همکاری کارفرما و مدیران تأمین اجتماعی بخش زیادی از این مشکلات را در حیطه اختیار قانونی کاهش دادیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.