مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در دو ماه گذشته این شرکت مسیرهای جدید هوایی را راهاندازی کرده و تا پایان سال هم چند مسیر هوایی دیگر اضافه میشود. شمسالدین فرزادیپور؛ در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه به دلیل افزایش تعاملات اقتصادی، افزایش تقاضا و به تبع آن تأمین تقاضا، شرکت هواپیمایی جمهوری […]
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در دو ماه گذشته این شرکت مسیرهای جدید هوایی را راهاندازی کرده و تا پایان سال هم چند مسیر هوایی دیگر اضافه میشود. شمسالدین فرزادیپور؛ در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه به دلیل افزایش تعاملات اقتصادی، افزایش تقاضا و به تبع آن تأمین تقاضا، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برنامهریزیهایی درخصوص افزایش پروازها و ایجاد مسیرهای جدید انجام داده است، گفت: به همین دلیل پرواز مشهد- دمام- مشهد را از دو پرواز به چهار پرواز در هفته افزایش دادیم. وی در پاسخ به اینکه ایرانایر چه برنامههایی برای افزایش مسیرهای هوایی خود دارد؟ افزود: ایران از لحاظ استراتژیک در منطقهای قرار دارد که ۱۳ همسایه آبی و خاکی داشته و تعاملات گستردهای با همسایگان خود دارد. بنابراین لازم است، برای توسعه اقتصادی میان کشورها پروازها به منطقه افزایش یابد. مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، تصریح کرد: قبلاً پرواز تهران- دبی نداشتیم که این پرواز برقرار شد. پرواز اهواز-دبی را از دو پرواز به سه پرواز افزایش دادیم. پرواز به کراچی قطع بود که مجدداً در حال برنامهریزی برای برقراری آن هستیم. پرواز به کابل نداشتیم که آن هم برقرار شد. پرواز به استانبول را روزانه کردیم. همچنین در حالحاضر پرواز به باکو داریم. همه این موارد در این دوماهه اتفاق افتاده است. وی اضافه کرد: پرواز تهران-بمبئی قبلاً انجام میشد اما مدتی متوقف شد که مجدداً آن را برقرار کردیم. این اتفاق مهمی است زیرا انتقال بار هم انجام میشود. از مهرماه این پروازها از سرگرفته شده است. مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: راهاندازی مسیرهای جدید نقش مهمی در صادرات و واردات کالاهای مختلف دارد و آن را تسهیل میکند. فرزادیپور؛ با بیان اینکه تا پایان سال حداقل چهار الی پنج مسیر هوایی جدید نیز خواهیم داشت، گفت: به دنبال مسیرهای آسیای شرقی و برنامهریزی برای راهاندازی آنها هستیم. وی همچنین به افزایش پروازهای این شرکت هواپیمایی در مناطق جنوبی کشور و احیای کریدور جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: پروازهایی برای مناطق نفتی قرار دادیم. پرواز ابوموسی را به چهار روز در هفته رساندیم. پرواز عسلویه به کیش و بندر به اهواز نیز برقرار شده است. مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه یک هواپیما ایرباس ۳۲۰ را بعد از چهار سال زمین گیری به شبکه پروازی بازگرداندیم، گفت: یک فروند هواپیمای میانبرد روزی ۱۲۰۰ صندلی و هشت سکتور پرواز دارد. یعنی در هفته ۵۶ پرواز اضافه میکند. در ماه نیز این هواپیما ۳۶ هزار صندلی اضافه خواهد کرد. وقتی یک هواپیما اضافه میشود به اقتصاد شرکت کمک بیشتری خواهد شد.
دیدگاه بسته شده است.