ترک ‌تشریفات اداری در واگذاری طرح‌های عمرانی را نمی‌پذیریم

معاون عمرانی استاندار قزوین‌ ترک ‌تشریفات اداری در واگذاری طرح‌های عمرانی را نمی‌پذیریم فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات طرح‌های نیمه‌کاره مربوط به خود باید اقدام کرده و از نابودی منابع و ثروت کشور جلوگیری کنند. به گزارش ایرنا، علی فرخزاد اظهار کرد: براساس دستور‌العمل برگزاری شورای […]

معاون عمرانی استاندار قزوین‌

ترک ‌تشریفات اداری در واگذاری طرح‌های عمرانی را نمی‌پذیریم

فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات طرح‌های نیمه‌کاره مربوط به خود باید اقدام کرده و از نابودی منابع و ثروت کشور جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، علی فرخزاد اظهار کرد: براساس دستور‌العمل برگزاری شورای فنی، حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در این نشست‌‌ها ضروری است و نقش مؤثری در ارزیابی عملکرد و تخصیص اعتبار برای هر دستگاه خواهد داشت.

وی ادامه‌ داد: شورای فنی از عالی‌‌ترین نشست‌های استان محسوب شده و نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف در خصوص تکمیل طرح‌های عمرانی دارند و باید مدیران در آن حضور منظم داشته باشند.

فرخزاد با اشاره به دریافت برخی از گزارش‌ها مبنی بر نیمه‌کاره ر‌ها شدن برخی طرح‌های دستگاه‌های اجرایی استان، ادامه‌ داد: متأسفانه ضعف مدیریت ‌و نظارت موجب شده که ثروت و منابع مالی کشور در این طرح‌ها به مرور زمان از میان برود و هیچ مدیر و مسؤولی از اختیار و توان خود در راستای اتمام و بهره‌برداری آنها اقدام نکند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: امیدواریم مدیران و مسؤولان اجرایی استان با جدیت تمام در زمینه حل مشکلات طرح‌های نیمه تمام استان اقدام نمایند و با تدبیر مدیریتی گره‌های کور مربوط به این نوع پروژه‌ها را باز کنند.

فرخزاد با اشاره به افزایش کیفیت اجرای طرح‌های روستایی، افزود: سال گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این نوع طرح‌ها در استان قزوین اختصاص یافت که با توجه به این موضوع باید میزان نظارت بر کیفیت اجرای این پروژه‌ها را افزایش داد.

وی ادامه ‌داد: باید دوره‌های آموزشی نظارت بر کیفیت طرح‌های عمرانی را برای ناظران روستایی برگزار کرد و ناظرانی که مسؤولیت پذیرفته و جوابگوی حسن انجام پروژه‌ها نیستند از کار اخراج شوند.

فرخزاد با بیان این‌که ترک‌تشریفات اداری در واگذاری طرح‌های عمرانی را نمی‌پذیریم، افزود: ترک‌تشریفات اداری پروژه‌ها در نهایت به استان ضرر زده و موجب از میان رفتن منابع مالی و اعتبار کشور خواهد شد به همین دلیل به هیچ‌وجه این موضوع پذیرفته نیست.

 

وی در ادامه با تأکید بر به‌ کارگیری پیمانکاران بومی در انجام طرح‌های عمرانی، افزود: به ‌کارگیری پیمانکاران بومی در اجرای طرح‌ها به‌طور نسبی افزایش کیفیت اجرای پروژه‌ها را به دنبال دارد و از سوی دیگر به استفاده از ظرفیت نیروهای محلی کمک می‌کند.