بخشی از بنزین مصرفی کشور با استاندارد‌ها همخوانی ندارد

معاون رئیس‌جمهور، گفت: بخشی از بنزین مصرفی منابع متحرک از جمله خودرو‌ها با استانداردهای مصوب ملی در سازمان ملی استاندارد، مطابقت ندارد. به گزارش مناقصه‌مزایده، شینا انصاری؛ در میزگرد «انرژی، آلاینده‌ها و صنعت» با اشاره به اینکه کشور با ناترازی انرژی مواجه است، افزود: اگر می‌خواهیم در مقوله امنیت انرژی، دسترسی بدون وقفه به انرژی […]

معاون رئیس‌جمهور، گفت: بخشی از بنزین مصرفی منابع متحرک از جمله خودرو‌ها با استانداردهای مصوب ملی در سازمان ملی استاندارد، مطابقت ندارد. به گزارش مناقصه‌مزایده، شینا انصاری؛ در میزگرد «انرژی، آلاینده‌ها و صنعت» با اشاره به اینکه کشور با ناترازی انرژی مواجه است، افزود: اگر می‌خواهیم در مقوله امنیت انرژی، دسترسی بدون وقفه به انرژی داشته باشیم، سیاست‌گذار حتماً باید امنیت انرژی را با ملاحظات محیط‌زیستی در نظر بگیرد تا خروجی آن سیاست‌‌ها به شکلی باشد که انرژی را تأمین کند اما نه به قیمتی که به محیط‌زیست آسیب برسد و در میان‌مدت و بلندمدت سلامتی مردم را با آسیب مواجه کند. بنابراین سیاست‌گذار باید در سند امنیت انرژی دید همه‌جانبه‌نگر داشته باشد. معاون رئیس‌جمهور، تصریح کرد: لزوم حکمرانی یکپارچه در صنعت، انرژی و محیط‌زیست باید مورد تأکید قرار بگیرد. البته سیاست‌های حمایتی دولت‌‌ها در دهه‌های گذشته جهت حفظ سطح تولید صنعتی به هر قیمتی باعث انباشت مسائل و بروز مشکلاتی در حوزه محیط‌زیست شده است. سیاست‌هایی که در حوزه تولید انرژی باعث تشدید آلاینده‌ها و از جمله آلودگی هوا شده است. رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، با تأکید بر اینکه نیازمند بازنگری در سیاست‌های مربوطه و حکمرانی یکپارچه در این زمینه هستیم؛ گفت: موضوع بعدی درباره ناترازی انرژی است که اثرات آن در محیط‌زیست باعث تشدید آلایندگی هوا شده است. وقتی صنایع به استفاده از سوخت‌های سنگین نظیر نفت کوره روی می‌آورند باعث ایجاد گازهای آلاینده در هوا می‌شوند. انصاری؛ با بیان اینکه موضوع دیگر ناترازی بنزین است، افزود: بخشی از بنزین مصرفی منابع متحرک از جمله خودرو‌ها با استانداردهای مصوب ملی در سازمان ملی استاندارد، مطابقت ندارد. معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه ناترازی انرژی به فصل تابستان هم کشیده شده؛ گفت: صنایع تحت تبعات ناترازی انرژی، با محدودیت فعالیت و تولید مواجه می‌شوند که اثرات منفی اقتصادی در پی دارد. رئیس سازمان محیط‌زیست، تصریح کرد: بنابراین با توجه به مشکلات زیادی که با آن مواجه هستیم، راهکار برون‌رفت این است که اولاً همه دستگاه‌ها مشارکت داشته باشند. استفاده از انرژی تجدیدپذیر، ارتقا کیفی سوخت مایع، افزایش راندمان نیروگاه‌ها، گوگردزدایی از سوخت مازوت و همچنین استاندارد شدن معیار مصرف سوخت در خودروهای سواری از راهکارهای برون رفت از ناترازی موجود است. انصاری؛ با تأکید بر اینکه «سازمان حفاظت محیط‌زیست یک‌تنه نمی‌تواند مشکلات را حل کند»؛ تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود، مهاجرت مردم از شهرهای کوچک به حاشیه و اطراف تهران و شهرهای بزرگ است که باعث ایجاد مشکلات محیط‌زیستی شده است. بنابراین با انبوه مشکلاتی در حوزه محیط‌زیست، انرژی، پسماندها، آب مواجه هستیم که حل آن‌ها نیازمند همکاری بین‌بخشی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها است.