امضای صورتجلسه توضیح و تشریح اسناد مناقصه با کیست؟

با توجه به اینکه این صورتجلسه باید توسط دستگاه مناقصه‌گزار به عنوان یکی از ارکان مناقصه (به استناد بند ۱۷ ماده ۲ آیین‌نامه مستندسازی) و پاسخگو (به استناد جزء ۱ بند الف ماده ۲۴) تهیه شود و باید ابتدا خلاصه مذاکرات در جلسات، ‌سپس تصمیم‌های جلسه و نهایتاً امضای اعضای ارکان مناقصه حسب مورد در […]

با توجه به اینکه این صورتجلسه باید توسط دستگاه مناقصه‌گزار به عنوان یکی از ارکان مناقصه (به استناد بند ۱۷ ماده ۲ آیین‌نامه مستندسازی) و پاسخگو (به استناد جزء ۱ بند الف ماده ۲۴) تهیه شود و باید ابتدا خلاصه مذاکرات در جلسات، ‌سپس تصمیم‌های جلسه و نهایتاً امضای اعضای ارکان مناقصه حسب مورد در آن ثبت و درج گردد (به استناد جزء ۳ تا ۵ بند ت ماده ۵ آ.م.س) که خود می‌تواند شامل؛

۱-متن پرسش‌های مناقصه‌گران و پاسخ‌های مناقصه‌گزار

۲-اطلاعیه جلسات پرسش و پاسخ حضوری

۳-تشریح برخی از ابهام‌های مربوط به مفاد اسناد مناقصه پس از توزیع تمام یا بخشی از اسناد (بند الف ماده ۲۴) باشد.

لذا دبیران کمیسیون مناقصه می‌توانند به نمایندگی از دستگاه مناقصه‌گزار در همان جلسه (حتی به صورت دستنویس) آن را تهیه نمایند زیرا امضای آن با نماینده یا نمایندگان دستگاه مناقصه‌گزار است؛ بنابراین امضاء اعضای کمیسیون برای تکمیل آن لازم نیست و صرفاً جهت اطلاع برای آنها ارسال خواهد شد اما اگر افراد دیگری در جلسه حضور داشتند، اخذ امضای حاضرین (از نمایندگان مناقصه‌گران تا نمایندگان واحد متقاضی یا فنی دستگاه) به عنوان مستند برای جلوگیری از ریسک‌های آتی کارکرد مناسبی خواهد داشت.

علی قره‌داغلی- ۲۱ آذر ۱۴۰۳

زیرنویس ذیل بند ب ماده ۱۷ قانون برگزاری مناقصات