با توجه به اینکه این صورتجلسه باید توسط دستگاه مناقصهگزار به عنوان یکی از ارکان مناقصه (به استناد بند ۱۷ ماده ۲ آییننامه مستندسازی) و پاسخگو (به استناد جزء ۱ بند الف ماده ۲۴) تهیه شود و باید ابتدا خلاصه مذاکرات در جلسات، سپس تصمیمهای جلسه و نهایتاً امضای اعضای ارکان مناقصه حسب مورد در […]
با توجه به اینکه این صورتجلسه باید توسط دستگاه مناقصهگزار به عنوان یکی از ارکان مناقصه (به استناد بند ۱۷ ماده ۲ آییننامه مستندسازی) و پاسخگو (به استناد جزء ۱ بند الف ماده ۲۴) تهیه شود و باید ابتدا خلاصه مذاکرات در جلسات، سپس تصمیمهای جلسه و نهایتاً امضای اعضای ارکان مناقصه حسب مورد در آن ثبت و درج گردد (به استناد جزء ۳ تا ۵ بند ت ماده ۵ آ.م.س) که خود میتواند شامل؛
۱-متن پرسشهای مناقصهگران و پاسخهای مناقصهگزار
۲-اطلاعیه جلسات پرسش و پاسخ حضوری
۳-تشریح برخی از ابهامهای مربوط به مفاد اسناد مناقصه پس از توزیع تمام یا بخشی از اسناد (بند الف ماده ۲۴) باشد.
لذا دبیران کمیسیون مناقصه میتوانند به نمایندگی از دستگاه مناقصهگزار در همان جلسه (حتی به صورت دستنویس) آن را تهیه نمایند زیرا امضای آن با نماینده یا نمایندگان دستگاه مناقصهگزار است؛ بنابراین امضاء اعضای کمیسیون برای تکمیل آن لازم نیست و صرفاً جهت اطلاع برای آنها ارسال خواهد شد اما اگر افراد دیگری در جلسه حضور داشتند، اخذ امضای حاضرین (از نمایندگان مناقصهگران تا نمایندگان واحد متقاضی یا فنی دستگاه) به عنوان مستند برای جلوگیری از ریسکهای آتی کارکرد مناسبی خواهد داشت.
علی قرهداغلی- ۲۱ آذر ۱۴۰۳
زیرنویس ذیل بند ب ماده ۱۷ قانون برگزاری مناقصات
در سمینار تخصصی هوشمندسازی و مدیریت کسبوکار که ۲۹ مهرماه در سالن اجتماعات مجتمع اداری رویال ونک به میزبانی شرکت عصر تجارت و دانش و شرکت معتمد مالیاتی مالیا برگزار شد بر شفافسازی و هماهنگسازی فرآیندهای تجاری و دولتی در ایران تمرکز شده بود. سخنرانان، چالشها و الزامات مربوط به سه سامانه کلیدی، یعنی سامانه جامع تجارت، سامانه ستاد (تدارکات […]
مقدمه این گزارش تحلیلی، با هدف ارتقای شفافیت و کارایی در فرآیندهای تدارکات عمومی، به بررسی سه چالش کلیدی در مراحل ارزیابی کیفی و فنیبازرگانی مناقصات میپردازد. چالشهای شناساییشده شامل رسمیت مکاتبات اداری، محدودیتهای زمانی و ابهامات مربوط به حد نصاب قانونی جلسات کمیتهها است که هر یک به نوبه خود میتوانند سلامت و اثربخشی فرآیند مناقصه را […]
علی قره داغلی – بهرغم تمامی تلاشها، تحریمهای سازمان ملل برگشت و حتی مهلت یکماهه برای تعویق آن نیز بیثمر ماند. در چنین شرایطی دولت میگوید که در تلاش است تا تأثیر تحریمها را کم کند و در این راه ابزارهای مختلفی دارد. بازارهای داخلی اما طبق انتظار، واکنش شدیدی به بازگشت تمامی تحریمهای سازمان […]
-در ماده ۴۴ قانون الحاق (۱) مصوب ۱۳۸۴؛ مراکز آموزشی، رفاهی، تفریحی، آموزشی و ورزشی جزء مراکز جانبی دستگاههای اجرایی برشمرده شدهاند. -در ماده ۵ قانون الحاق ۲ مصوب ۱۳۹۳؛ به دستگاههای اجرایی اجازه داده شده واحدهای خدماتی و رفاهی و مجتمعهای فرهنگی، هنری و مازاد ورزشی خود را از طریق برگزاری مزایده به صورت […]
دیدگاه بسته شده است.