طرح ملی «پایش وضعیت روسازی راه‌های کشور»؛ ابزاری کارا برای مدیریت بهینه منابع

سرپرست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: اجرای طرح ملی «پایش وضعیت روسازی راه‌های کشور» برای ۱۰۰ هزار کیلومتر-‌خط از محورهای شریانی و فرعی، ابزاری کارا برای برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه منابع در سطح شبکه راه‌هاست. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، رضا اکبری؛ اظهار داشت: طرح ملی «پایش وضعیت روسازی راه‌های کشور» […]

سرپرست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: اجرای طرح ملی «پایش وضعیت روسازی راه‌های کشور» برای ۱۰۰ هزار کیلومتر-‌خط از محورهای شریانی و فرعی، ابزاری کارا برای برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه منابع در سطح شبکه راه‌هاست. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، رضا اکبری؛ اظهار داشت: طرح ملی «پایش وضعیت روسازی راه‌های کشور» با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌‌ها در توسعه سامانه در لبه تکنولوژی در حال توسعه و به‌روزرسانی است. وی بیان کرد: اجرای این طرح با هدف تقویت توان مدیریت زیرساخت‌های جاده‌ای، اولویت‌بندی علمی و فنی طرح‌‌ها و پروژه‌های تعمیر و نگهداری زیرساخت‌‌ها با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته خودکار از مهرماه امسال در دستور کار قرار گرفته است. سرپرست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از اجرای همزمان این طرح برای ۱۰۰ هزار کیلومتر-خط از راه‌های شریانی و فرعی کشور و پایش موفقیت‌آمیز ۳۰ درصد از شبکه راه‌ها خبر داد. اکبری؛ عنوان کرد: طرح ملی پایش وضعیت روسازی راه‌های کشور به واسطه وسعت اجرا، تخصصی بودن مطالعات، استفاده از آخرین فناوری‌‌ها و بهره‌مندی از متخصصان، فناوران، تیم‌های دانش‌بنیان، یکی از بزرگترین، مهم‌ترین و تخصصی‌‌ترین پروژه‌های مطالعاتی کشور به‌شمار می‌رود. وی با تأکید بر این‌که اجرای طرح پایش شبکه راه‌های کشور منطبق با استانداردهای بین‌المللی با تصویربرداری پیشرفته از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است، افزود: این طرح در سال ۱۴۰۳ به‌عنوان یکی از محصولات دانش‌پایه مهندسی کشور با هدف استفاده از توان و ظرفیت بومی و هم‌افزایی شرکت‌های دانش‌بنیان و برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه منابع در سطح شبکه راه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. سرپرست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از این طرح به‌عنوان دستاوردی ارزشمند و ابزاری کارا و اثرگذار در مسیر برنامه‌ریزی کارشناسی و تصمیم‌سازی فنی یاد کرد که با مشارکت متخصصان، نخبگان و فناوران در دهمین سال توسعه و به‌روزرسانی قرار گرفته است. اکبری؛ با تأکید بر این‌که مبانی این رویکرد همسو با استانداردهای بین‌المللی است، ادامه داد: توسعه این راهبرد بسترهای جدیدی را برای اجرای روش‌های علمی، مبتنی بر اطلاعات داده و همسو با تحولات تکنولوژی برای کشور مهیا خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: با همکاری تیم‌های دانش‌بنیان پردازش، تحلیل و توسعه سامانه‌های فنی در دستور کار بوده و نتایج این پایش پس از تحلیل، به منظور برنامه‌ریزی و عملیات تعمیر و نگاهداری در دسترس دفاتر تخصصی و ادارات ‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور قرار خواهد گرفت.