رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، گفت: خودروهای وارداتی قطعاً با سوختهای بهتر، مناسبتر و کمتر کار میکنند، اما مهمترین چالش که با آن مواجه هستیم این است که با واردات خودرو، بدون دلیل مخالفت و کارشکنی صورت میگیرد. به گزارش مناقصهمزایده، آرش نجفی؛ رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، با بیان اینکه خودروهای وارداتی قطعاً با […]
رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، گفت: خودروهای وارداتی قطعاً با سوختهای بهتر، مناسبتر و کمتر کار میکنند، اما مهمترین چالش که با آن مواجه هستیم این است که با واردات خودرو، بدون دلیل مخالفت و کارشکنی صورت میگیرد. به گزارش مناقصهمزایده، آرش نجفی؛ رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، با بیان اینکه خودروهای وارداتی قطعاً با سوختهای بهتر، مناسبتر و کمتر کار میکنند، گفت: یکی از مشکلات در مورد خودروهای وارداتی موضوع سوخت آن است. آرش نجفی؛ ادامه داد: اما مهمترین چالش که با آن مواجه هستیم این است که با واردات خودرو بدون دلیل مخالفت و کارشکنی صورت میگیرد. وی افزود: اگر اجازه داده شود که گستره عرضه بازار خودروی وارداتی در کشور بیشتر شود، یکی از مزیتهای آن تعدیل قیمت خودرو خواهد بود و مزیت دیگر آن نیز امکان واردات خودرو توسط بخشخصوصی و غیرخصوصی خواهد بود. رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، گفت: خودروهای داخلی نیز از لحاظ بنزین و سوخت پر مصرف هستند، فلذا در مورد کاهش مصرف سوخت باید سیاست واردات خودرو را تغییر دهیم اما با ممنوعیت و محدودیتی که در واردات خودرو داریم باید گستره عرضه خودروهای وارداتی را افزایش و اجازه دهیم که برندهای روز دنیا وارد کشور شوند و بازار رقابتی ایجاد شود. نجفی؛ افزود: خودروهای خارجی مصرف بسیار مناسب و آلایندگی کمتری دارند در صورت واردات انبوه و آزاد این موضوع باعث افزایش سطح کیفیت خودروهای داخلی نیز خواهد شد و فضا رقابتی میشود. وی تأکید کرد: در حالحاضر در هیچ کدام از خودروهای داخلی دارای مزیت صادراتی نبوده و نیستیم؛ زیرا در فضای رقابتی قرار نداریم، تولید خودروها گران تمام میشود. رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، با اشاره به اینکه در یک بازار رقابتی شاهد افزایش کیفیت هستیم، گفت: در ادامه آن کیفیت زندگی و امنیت نیز ارتقا مییابد. نجفی؛ در ادامه بیان کرد: برای خودروهای وارداتی خارجی، بنزین تولید داخل مناسب نیست زیرا در حالحاضر مصرف سوخت خودروهای داخلی ما به صورت روزانه حدود ۹۰ میلیون لیتر برای خودروهای غیرخدماتی و ۱۰ میلیون لیتر نیز برای خودروهای خدماتی نظیر تاکسیها، اسنپ و… است. وی افزود: در هر ۱۰۰ کیلو متر خودروهای سواری برندهای خارجی با کیفیت بین سه تا شش لیتر مصرف دارند اما خودروهای داخلی در بهترین حالت گفته میشود، هشت لیتر اما قطعاً بیشتر از ۱۱ لیتر بنزین مصرف میکنند. نجفی؛ گفت: در پایان، ذکر این نکته ضروری است اگر ناوگان حملونقل عمومی درون و برونشهری نوسازی شود، باعث تعدیل قیمت و کاهش مصرف نیز خواهد بود و مصرف سوخت را در کشور کنترل میکند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هماکنون تعداد محدودی شرکت مجوز واردات خودرو دارند، گفت: حتی اگر تعرفهها تغییر کنند، اگر مجوزها بهصورت غیررقابتی توزیع شوند، تأثیری در بازار نخواهند داشت. به گزارش تسنیم، جعفر قادری؛ با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درخصوص واردات خودرو در سال ۱۴۰۴ گفت: […]
مهدی ضیغمی؛ مدیر طرح واردات خودرو در وزارت صمت، شرحی از آخرین وضعیت واردات ارائه داد و اظهار کرد: بنابر آمار گمرک از ابتدای سالجاری تا پایان آبان، ۴۰هزار و ۳۱۸ خودرو از گمرکات ترخیص شده با این حال شمار قابلتوجهی خودرو نیز در گمرکات و بنادر قرار دارند که ترخیص نشدهاند و تعداد آنها […]
گروه خودرو – سخنگوی شورایرقابت، تأکید کرد: شورا از واردات خودرو حمایت میکند تا بازار تنوع و تکثر پیدا کند و به تعادل برسد. به گزارش مناقصهمزایده، سپهر دادجویتوکلی؛ با بیان اینکه شورایرقابت همواره بر واردات تأکید داشته و به شدت پیگیرِ واردات خودرو بوده است، گفت: واردات خودرو ابزاری است که موجب تعادلبخشی در […]
سقف ارز تخصیصی برای واردات خودرو در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۱۴۰۴ نسبت به امسال و سال ۱۴۰۲ دو برابر شده است. در سال ۱۴۰۲ کمتر از ۱۱ هزار و ۲۰۰ دستگاه از هدفگذاری ۵۰ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شد که ارزش آن به ۲۲۰ میلیون دلار نمیرسید. با این حال افزایش واردات […]
دیدگاه بسته شده است.