رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، گفت: خودروهای وارداتی قطعاً با سوختهای بهتر، مناسبتر و کمتر کار میکنند، اما مهمترین چالش که با آن مواجه هستیم این است که با واردات خودرو، بدون دلیل مخالفت و کارشکنی صورت میگیرد. به گزارش مناقصهمزایده، آرش نجفی؛ رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، با بیان اینکه خودروهای وارداتی قطعاً با […]
رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، گفت: خودروهای وارداتی قطعاً با سوختهای بهتر، مناسبتر و کمتر کار میکنند، اما مهمترین چالش که با آن مواجه هستیم این است که با واردات خودرو، بدون دلیل مخالفت و کارشکنی صورت میگیرد. به گزارش مناقصهمزایده، آرش نجفی؛ رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، با بیان اینکه خودروهای وارداتی قطعاً با سوختهای بهتر، مناسبتر و کمتر کار میکنند، گفت: یکی از مشکلات در مورد خودروهای وارداتی موضوع سوخت آن است. آرش نجفی؛ ادامه داد: اما مهمترین چالش که با آن مواجه هستیم این است که با واردات خودرو بدون دلیل مخالفت و کارشکنی صورت میگیرد. وی افزود: اگر اجازه داده شود که گستره عرضه بازار خودروی وارداتی در کشور بیشتر شود، یکی از مزیتهای آن تعدیل قیمت خودرو خواهد بود و مزیت دیگر آن نیز امکان واردات خودرو توسط بخشخصوصی و غیرخصوصی خواهد بود. رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، گفت: خودروهای داخلی نیز از لحاظ بنزین و سوخت پر مصرف هستند، فلذا در مورد کاهش مصرف سوخت باید سیاست واردات خودرو را تغییر دهیم اما با ممنوعیت و محدودیتی که در واردات خودرو داریم باید گستره عرضه خودروهای وارداتی را افزایش و اجازه دهیم که برندهای روز دنیا وارد کشور شوند و بازار رقابتی ایجاد شود. نجفی؛ افزود: خودروهای خارجی مصرف بسیار مناسب و آلایندگی کمتری دارند در صورت واردات انبوه و آزاد این موضوع باعث افزایش سطح کیفیت خودروهای داخلی نیز خواهد شد و فضا رقابتی میشود. وی تأکید کرد: در حالحاضر در هیچ کدام از خودروهای داخلی دارای مزیت صادراتی نبوده و نیستیم؛ زیرا در فضای رقابتی قرار نداریم، تولید خودروها گران تمام میشود. رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، با اشاره به اینکه در یک بازار رقابتی شاهد افزایش کیفیت هستیم، گفت: در ادامه آن کیفیت زندگی و امنیت نیز ارتقا مییابد. نجفی؛ در ادامه بیان کرد: برای خودروهای وارداتی خارجی، بنزین تولید داخل مناسب نیست زیرا در حالحاضر مصرف سوخت خودروهای داخلی ما به صورت روزانه حدود ۹۰ میلیون لیتر برای خودروهای غیرخدماتی و ۱۰ میلیون لیتر نیز برای خودروهای خدماتی نظیر تاکسیها، اسنپ و… است. وی افزود: در هر ۱۰۰ کیلو متر خودروهای سواری برندهای خارجی با کیفیت بین سه تا شش لیتر مصرف دارند اما خودروهای داخلی در بهترین حالت گفته میشود، هشت لیتر اما قطعاً بیشتر از ۱۱ لیتر بنزین مصرف میکنند. نجفی؛ گفت: در پایان، ذکر این نکته ضروری است اگر ناوگان حملونقل عمومی درون و برونشهری نوسازی شود، باعث تعدیل قیمت و کاهش مصرف نیز خواهد بود و مصرف سوخت را در کشور کنترل میکند.
سهمیه CBU (خودروی کامل آماده تحویل به مشتری) در سال ۱۴۰۴ براساس سهمیه اعلامی از سوی وزارت صنعت،معدنوتجارت در سامانه جامع تجارت اعمال شده است. به گزارش مناقصهمزایده، سامانه جامع تجارت در اطلاعیهای اعلام کرد: پیرو تصمیم وزارت صنعت،معدنوتجارت درخصوص سهمیه واردات سال ۱۴۰۴، به اطلاع رسانده میشود سهمیه واردات CBU (خودروی کامل آماده تحویل […]
درحالی که در سال گذشته بیش از ۶۰هزار دستگاه انواع خودرو وارد کشور شده است، سیاستگذاری غلط در قانون بودجه، ممکن است منجر به وقوع یک شوک تورمی در بازار خودرو شود. به گزارش تسنیم، بررسیهای انجامشده نشان میدهد که در سال ۱۴۰۳، حدود ۶۰ هزار دستگاه از انواع خودروهای برقی، بنزینی و هیبریدی به […]
با ازسرگیری واردات خودرو در سال ۱۴۰۱، قوانین و ضوابط سفارش و ورود خودروهای خارجی به کشور بهطور پیوسته دستخوش تغییرات متعددی شده است. اما قوانین جدید واردات در سال جدید، شامل دو عامل مهم میشود که میتواند چالشهای بزرگی را به ویژه برای واردکنندگان و متقاضیان به وجود آورد. به گزارش مناقصهمزایده، براساس قانون […]
واردات خودرو از اسفند ۱۴۰۱، یعنی تقریباً دو سال قبل در چنین برههای با سروشکلی جدید از سرگرفته شد. آمار و ارقام نشان میدهد در این مدت هیچ سنخیتی بین عرضه و تقاضا وجود نداشته و در هر مرحله از پیشفروش، صف متقاضیان تفاوت معناداری با حجم عرضه پیدا کرده است. بهگزارش فرارو، کنترل بازار […]
دیدگاه بسته شده است.