مزایده اپراتوری بندر شهید رجایی روال طبیعی دارد

مزایده اپراتوری بندر شهید رجایی روال طبیعی دارد مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به مزایده ترمینال اپراتوری بندر شهید رجایی گفت: همزمان با لایحه برنامه ششم توسعه تغییراتی در مقررات و نحوه واگذاری‌ها به وجود آمده است. ‌ا…‌مراد عفیفی‌پور در گفت‌وگو با مانا گفت‌: مزایده اپراتوری بندر شهید رجایی در حال […]

مزایده اپراتوری بندر شهید رجایی روال طبیعی دارد

مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به مزایده ترمینال اپراتوری بندر شهید رجایی گفت: همزمان با لایحه برنامه ششم توسعه تغییراتی در مقررات و نحوه واگذاری‌ها به وجود آمده است.

‌ا…‌مراد عفیفی‌پور در گفت‌وگو با مانا گفت‌: مزایده اپراتوری بندر شهید رجایی در حال گذراندن روال طبیعی خود است.

وی تاخیر در نهایی شدن اعلام برنده این مزایده را به دلیل بزرگی پروژه دانست و افزود: این یک پروژه بزرگ برای اولین بار در این سطح انجام می‌شود، بنابراین تأخیر صورت گرفته طبیعی است. تأخیر‌ها ضرورت‌های این مدل از واگذاری است چرا که نیازمند تأمل و ارزیابی چندین باره است.

عفیفی‌پور لایحه برنامه ششم توسعه را در تعویق تعیین اپراتور بندر شهید رجایی مؤثر دانست و خاطر‌نشان‌کرد: هدف‌گذاری اولیه این بود که تا پایان سال‌جاری اپراتور بندر شهید رجایی تعیین شود‌، اما زمانی این امر وارد فاز عملیاتی شد همزمان لایحه برنامه ششم توسعه نیز منتشر شد که طی آن تغییراتی در مقررات و نحوه واگذاری‌ها به وجود آمد.

وی افزود: سازمان‌های دولتی مانند سازمان بنادر و دریانوردی نیز اجازه یافتند با مشارکت خارجی در فرایند مزایده وارد شوند. بنابراین نحوه واگذاری نیازمند بازنگری و بررسی بیش‌تر شد. با این حال سازمان بنادر علی‌رغم این مقررات نخواسته است که با مشارکت شرکت‌های خارجی رأساً وارد مزایده بندر شهید رجایی شود اما با دستورالعمل‌های تازه نیاز بود تا گزینه‌های مختلفی کنار هم قرار بگیرند تا با بررسی تمامی آنها یک تصمیم جدی و دقیق گرفته شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان سرمایه‌گذاری خارجی در بنادر کشور را ضروری دانست و تأکید‌کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها برای تأمین منابع مالی مورد نیاز برای توسعه تجهیزات، بخش نرم‌افزاری و البته مدیریتی لازم است، در عین حال سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند بازاریابی برای بنادر کشور را تا حد زیادی تسهیل کند.

وی ضمن رد برخی شایعات در رابطه با وجود برخی فشار‌ها بر روی سازمان بنادر و دریانوردی در باره مزایده اپراتوری بندر شهید رجایی، شایعه کناره‌گیری شریک خارجی یکی از متقاضیان اصلی مزایده را نیز نادرست دانست و گفت: شرایط متقاضیان همچنان در حال ارزیابی و بررسی است و این بررسی‌ها به جایی نرسیده که بر مبنای آن بتوان این‌گونه خبر‌ها را تأیید کرد و قطعاً هیچ‌گونه فشاری بر روی سازمان بنادر در رابطه با برنامه‌های این سازمان وجود ندارد.

 

عفیفی‌پور ابراز امیدواری کرد که برنده نهایی مزایده اپراتوری بندر شهید رجایی در اوائل سال آینده مشخص شود.