دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، تصریح کرد: به دنبال فشارهای ناشی از تحریم، بخشخصوصی در صنعت کشتیرانی ورود کرد و امروز ۳۰ شرکت کشتیرانی ۱۰۰درصد خصوصی در کشور فعال هستند. به گزارش مناقصهمزایده، مسعود پلمه؛ تأکید کرد: فشارهای ناشی از تحریم موجب شد فرصتهایی برای ایجاد صنعت کشتیرانی در اختیار مدیریت بخشخصوصی قرار […]
دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، تصریح کرد: به دنبال فشارهای ناشی از تحریم، بخشخصوصی در صنعت کشتیرانی ورود کرد و امروز ۳۰ شرکت کشتیرانی ۱۰۰درصد خصوصی در کشور فعال هستند. به گزارش مناقصهمزایده، مسعود پلمه؛ تأکید کرد: فشارهای ناشی از تحریم موجب شد فرصتهایی برای ایجاد صنعت کشتیرانی در اختیار مدیریت بخشخصوصی قرار بگیرد تا آنجا که امروز بالغبر ۳۰ شرکت کشتیرانی ۱۰۰درصد خصوصی در سایتهای مختلف و ۱۰۰ شرکت مالک کشتی که توانایی ارسال کالا در فرآیند صادرات و واردات را دارند، فعال هستند. وی خاطرنشان کرد: فعالیت این شرکتها در ایران به این معنا نیست که تمامی نیاز را برآورده کنند بلکه شرکتهایی هم هستند که مدیریت حمل به و از بنادر ایران را با ظرفیت کشتیهای خارجی انجام میدهند. این فعال اقتصادی، در ادامه به مشکلات و چالشهایی که بر صنعت کشتیرانی حاکم است اشاره و تصریح کرد: عدم دستیابی به منابع مالی مؤثر و مورد نیاز از مهمترین چالشهای صنعت کشتیرانی است. در واقع نظام بانکی کشور امکان حمایت از این صنعت و خرید کشتی را ندارد و شرایط بهگونهای است که حتی صندوق توسعه ملی که برنامههایی برای توسعه دارد، شرایط لازم برای بخشخصوصی را مهیا نمیکند. دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، بورس را که برای توسعه برنامهریزی میکند، در صنعت کشتیرانی ناکارآمد توصیف کرد و گفت: زیرساختهای بورس برای تأمین مالی شرکتهای کوچک و متوسط مهیا نیست. پلمه؛ مشکل بعدی که فعالان صنعت کشتیرانی با آن مواجه هستند را تأمیناجتماعی دانست و ادامه داد: تعداد بیشتر فعالان این صنعت در بنادر و آبراهههای بینالمللی فعالیت میکنند و تنها پنج درصد در آبهای تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران هستند؛ اما تأمیناجتماعی هزینههای کرایه، پهلودهی و دموراژ را مشمول اعمال مواد ۳۸ تأمیناجتماعی کرده و تا ۱۶ درصد از نرخ تمام شده صورت حسابها را مطالبه میکند، در حالی که سود خالص این صنعت ۱۶ درصد نیست. مشکلات مالیاتی، مسئله دیگری بود که دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران به آن اشاره کرد. وی در رابطه با چالشهای دیگر این حوزه، توضیح داد: سوخت شناورها، موضوعات کارگری که از ملیتهای مختلف هستند و شرایط روادید این افراد، حوزه کسبوکار کشتیرانی را با چالش جدی مواجه کرده است.
مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی، از جذب سرمایهگذاری به ارزش بیش از ۲۲۰ همت در قالب انعقاد ۳۶۲ فقره قرارداد فعال با بخش غیردولتی در بنادر کشور تا آذر ماه ۱۴۰۳ خبر داد. به گزارش مناقصه مزایده به نقل از سازمان بنادر، حسین یداللهی؛ اظهار داشت: این سازمان بهعنوان سازمانی پیشرو […]
مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی، میزان قراردادهای منعقد شده این سازمان با بخش غیردولتی از سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه ۱۴۰۳ را اعلام کرد و گفت: در نیمه نخست امسال ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در بنادر کشور جذب شد. به گزارش ایرنا، حسین یداللهی؛ با اشاره به رویکردهای نوین سرمایهگذاری […]
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، از هدفگذاری ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری بخشخصوصی در بنادر کشور در سال ۱۴۰۳ خبر داد و اعلام کرد: پروژههایی که این سازمان تنها در حوزه زیربنایی بنادر برای سالجاری تعریف کرده، معادل ۹۶ هزار میلیارد تومان است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، علیاکبر صفایی؛ افزود: سیاستهای […]
میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲، معادل ۲۳۶ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۴۰ تن بود که حاکی از رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالاهای […]
دیدگاه بسته شده است.