دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، تصریح کرد: به دنبال فشارهای ناشی از تحریم، بخشخصوصی در صنعت کشتیرانی ورود کرد و امروز ۳۰ شرکت کشتیرانی ۱۰۰درصد خصوصی در کشور فعال هستند. به گزارش مناقصهمزایده، مسعود پلمه؛ تأکید کرد: فشارهای ناشی از تحریم موجب شد فرصتهایی برای ایجاد صنعت کشتیرانی در اختیار مدیریت بخشخصوصی قرار […]
دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، تصریح کرد: به دنبال فشارهای ناشی از تحریم، بخشخصوصی در صنعت کشتیرانی ورود کرد و امروز ۳۰ شرکت کشتیرانی ۱۰۰درصد خصوصی در کشور فعال هستند. به گزارش مناقصهمزایده، مسعود پلمه؛ تأکید کرد: فشارهای ناشی از تحریم موجب شد فرصتهایی برای ایجاد صنعت کشتیرانی در اختیار مدیریت بخشخصوصی قرار بگیرد تا آنجا که امروز بالغبر ۳۰ شرکت کشتیرانی ۱۰۰درصد خصوصی در سایتهای مختلف و ۱۰۰ شرکت مالک کشتی که توانایی ارسال کالا در فرآیند صادرات و واردات را دارند، فعال هستند. وی خاطرنشان کرد: فعالیت این شرکتها در ایران به این معنا نیست که تمامی نیاز را برآورده کنند بلکه شرکتهایی هم هستند که مدیریت حمل به و از بنادر ایران را با ظرفیت کشتیهای خارجی انجام میدهند. این فعال اقتصادی، در ادامه به مشکلات و چالشهایی که بر صنعت کشتیرانی حاکم است اشاره و تصریح کرد: عدم دستیابی به منابع مالی مؤثر و مورد نیاز از مهمترین چالشهای صنعت کشتیرانی است. در واقع نظام بانکی کشور امکان حمایت از این صنعت و خرید کشتی را ندارد و شرایط بهگونهای است که حتی صندوق توسعه ملی که برنامههایی برای توسعه دارد، شرایط لازم برای بخشخصوصی را مهیا نمیکند. دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، بورس را که برای توسعه برنامهریزی میکند، در صنعت کشتیرانی ناکارآمد توصیف کرد و گفت: زیرساختهای بورس برای تأمین مالی شرکتهای کوچک و متوسط مهیا نیست. پلمه؛ مشکل بعدی که فعالان صنعت کشتیرانی با آن مواجه هستند را تأمیناجتماعی دانست و ادامه داد: تعداد بیشتر فعالان این صنعت در بنادر و آبراهههای بینالمللی فعالیت میکنند و تنها پنج درصد در آبهای تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران هستند؛ اما تأمیناجتماعی هزینههای کرایه، پهلودهی و دموراژ را مشمول اعمال مواد ۳۸ تأمیناجتماعی کرده و تا ۱۶ درصد از نرخ تمام شده صورت حسابها را مطالبه میکند، در حالی که سود خالص این صنعت ۱۶ درصد نیست. مشکلات مالیاتی، مسئله دیگری بود که دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران به آن اشاره کرد. وی در رابطه با چالشهای دیگر این حوزه، توضیح داد: سوخت شناورها، موضوعات کارگری که از ملیتهای مختلف هستند و شرایط روادید این افراد، حوزه کسبوکار کشتیرانی را با چالش جدی مواجه کرده است.
مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی، میزان قراردادهای منعقد شده این سازمان با بخش غیردولتی از سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه ۱۴۰۳ را اعلام کرد و گفت: در نیمه نخست امسال ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در بنادر کشور جذب شد. به گزارش ایرنا، حسین یداللهی؛ با اشاره به رویکردهای نوین سرمایهگذاری […]
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، از هدفگذاری ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری بخشخصوصی در بنادر کشور در سال ۱۴۰۳ خبر داد و اعلام کرد: پروژههایی که این سازمان تنها در حوزه زیربنایی بنادر برای سالجاری تعریف کرده، معادل ۹۶ هزار میلیارد تومان است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، علیاکبر صفایی؛ افزود: سیاستهای […]
میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲، معادل ۲۳۶ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۴۰ تن بود که حاکی از رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالاهای […]
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه