ثبت ۱۹۲۴ شکایت تنبیه بدنی در مدارس طی دو سال

ثبت ۱۹۲۴ شکایت تنبیه بدنی در مدارس طی دو سال مدیرکل پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: از مجموع ۱۹۲۴ شکایت تنبیه بدنی در دو سال، ۹۶ پرونده به هیأت تخلفات اداری ارسال شد؛ ۱۸۶ نفر تذکر کتبی و ۵۱۸ نفر تذکر شفاهی گرفتند و ۴۵۲ نفر هم از شکایت خود صرف نظر […]

ثبت ۱۹۲۴ شکایت تنبیه بدنی در مدارس طی دو سال

مدیرکل پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: از مجموع ۱۹۲۴ شکایت تنبیه بدنی در دو سال، ۹۶ پرونده به هیأت تخلفات اداری ارسال شد؛ ۱۸۶ نفر تذکر کتبی و ۵۱۸ نفر تذکر شفاهی گرفتند و ۴۵۲ نفر هم از شکایت خود صرف نظر کردند.

سیدرحیم‌میرشاهولد مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس، آماری از تنبیه بدنی دانش‌آموزان در سال‌های تحصیلی ۹۴-۹۳ و ۹۵-۹۴ ارایه کرد.

وی افزود: کل شکایات در خصوص تنبیه بدنی سال ۱۳۹۳ دانش آموزان که به دستمان رسیده است، ۱۲۴۹ مورد بود و آنچه که در سال ۱۳۹۴ به دستمان رسیده است، ۶۷۵ مورد بود که کاهش چشمگیر داشته است.

میرشاهولد با بیان این‌که رفتار هدایت‌گرایانه آموزش و پرورش برای معلمان جواب داد و آمار تنبیه بدنی رو به کاهش است، خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۹۲۴ شکایت تنبیه بدنی در دو سال، ۱۲۷۴ شکایت به حق و ۶۵۰ شکایت ناحق بود و احراز نشد که تنبیه بدنی انجام شده است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که برخورد جدی آموزش و پرورش با تنبیه بدنی یکی دیگر از عوامل کاهش این تنبیه است، خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۹۲۴ شکایت تنبیه بدنی در دوسال، ۹۶ پرونده به هیأت تخلفات اداری ارسال شد، ۱۸۶ نفر تذکر کتبی دریافت کردند، ۵۱۸ نفر تذکر شفاهی گرفتند و ۴۵۲ نفر هم از شکایت خود صرف نظر کردند.

وی افزود: آموزش و پرورش به سادگی از کنار این موضوع نگذشته است. این تذکر‌‌ها و یادآوری‌ها و نفس پیگیری ماجرا باعث می‌شود که برخورد فیزیکی و تنبیه بدنی انجام نشود.

 

میرشاهولد در پایان گفت: هنوز آمار تنبیه بدنی مربوط به سال ۱۳۹۵ مدارس جمع‌بندی نشده است.