سخنگوی شهرداری تهران، با اشاره به تردد موتورسیکلتهای آلاینده در سطح شهر و نحوه تأمین موتورهای برقی، گفت: طبق قانون هوای پاک باید در این بخش هم کمکهایی داشته باشیم اما وظیفه اصلی که ساخت موتورهای برقی است، با بخش دیگری است که خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاده و تفاهمهایی را با تولیدکنندگان در این زمینه […]
سخنگوی شهرداری تهران، با اشاره به تردد موتورسیکلتهای آلاینده در سطح شهر و نحوه تأمین موتورهای برقی، گفت: طبق قانون هوای پاک باید در این بخش هم کمکهایی داشته باشیم اما وظیفه اصلی که ساخت موتورهای برقی است، با بخش دیگری است که خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاده و تفاهمهایی را با تولیدکنندگان در این زمینه داشتیم. به گزارش مناقصهمزایده، در نشست خبری، عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران که به صورت آنلاین با حضور اصحاب رسانه برگزار شد درخصوص وضعیت اتوبوسها و تاکسیهای برقی، بیان داشت: اتفاقات خوبی شکل گرفته، حملونقل عمومی در این سه سال توسعه یافته، در خرید اتوبوس از شرکتهای تولید داخل رکورد نسبت به قبل داشتهایم، ۱۳۰۰ اتوبوس خریداری کردهایم و هر ماه ۸۰ تا ۱۰۰ اتوبوس وارد خطوط میشود. از تاکسی و اتوبوسهای برقی تا هفته آینده رونمایی خواهد شد و تعداد قابلتوجهی از آنها تا پایان سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سخنگوی شهرداری تهران، در مورد تردد موتورسیکلتهای آلاینده در سطح شهر و نحوه تأمین موتورهای برقی، گفت: طبق قانون هوای پاک باید در این بخش هم کمکهایی داشته باشیم اما وظیفه اصلی که ساخت موتورهای برقی است با بخش دیگری است که خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاده و تفاهمهایی را با تولیدکنندگان در این زمینه داشتیم و امیدواریم جایگزینی ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را با موتورهای کار از سال آینده شاهد باشیم. وی گفت: در سال گذشته تنها ۸۲۳ دستگاه موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی مراجعه کردهاند، این در حالیست که ۱۱ خط و ۶ مرکز معاینه فنی آماده خدماترسانی به موتورسواران هستند. برای افزایش انگیزه موتورسواران در میدان بهارستان، میدان امامخمینی(ره) و میدان محمدیه، معاینه فنی سیار راهاندازی شده و با هدایایی سعی شده راکبان به معاینه فنی موتورهای خود ترغیب شوند. سخنگوی شهرداری تهران، اظهار داشت: تلاش شده که میزان آلایندگی با این اقدام در منطقه ۱۲ بهعنوان آلودهترین منطقه پایتخت کاهش یابد. این طرح از ۱۰ آذر آغاز شده و به مدت دو ماه ادامه دارد و براساس هماهنگی با پلیس این مدت زمان تمدید نخواهد شد و پس از آن برخورد با موتورهای بدون معاینه فنی انجام خواهد شد. محمدخانی؛ در ادامه، بیان داشت: قرارداد چین هرگز متوقف نشده است؛ با توجه به ظرفیت خوب تولید داخلی موتورهای برقی تصمیم بر این شد که اولویت اصلی در این بخش به تولیدکنندگان داخلی اختصاص یابد و اولویت اختصاص بودجه را به اتوبوسها و تاکسیهای برقی وارداتی قرار دهیم. وی افزود: ما با مافیای واردات خودرو مواجه هستیم و اجازه ورود خودروهای ارزانتر با کیفیت مناسبتر را نمیدهند و از تمام ظرفیتها در فضای رسانهها و حتی در برخی مجموعهها و نهادها استفاده کردند که این وسایل حملونقل عمومی وارد شهر نشود. با این اتفاقی که این نادوستان رقم زدند شاهد تفاوت ۸۰ تا ۹۰ یورویی قیمتها بودیم و مشخص بود که چه ضرری به شهر وارد میشود. شهرداری تصمیم گرفت زیر بار زور این مافیا نرود و مسیر جدید و سالمتری را انتخاب کند که نتیجه آن کیفیت بالاتر و قیمت پایینتر آن است. محمدخانی؛ گفت: ما با دست اندازهایی مواجه بودیم آزمون و خطا در مسیر واردات تا حدودی انجام شد و تلاش بر این بود که خودروی باکیفیتتر و ارزانتری را وارد کنیم. اگر قرار بود به نفع مافیا عمل شود به جای دوهزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دو هزار دستگاه اتوبوس وارد کشور میشد. وی بیان داشت: با ورود محموله چین در هفتههای آینده شاهد شتاب در این مسیر خواهیم بود و امیدواریم تعهدات خود را به طرف خارجی انجام دهیم و امسال حداقل هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را وارد کنیم و در سال آینده تمام این دستگاهها وارد شود. همچنین محسن هرمزی؛ معاون شهردار تهران نیز، درباره ورود بار جدید تاکسیهای برقی به کشور گفت: تا به الان نزدیک به ۵۰۰ دستگاه تاکسی شاسیبلند آیون به دست ما رسیده اس. وی ادامه داد: مجوز پلاک این تاکسیها را گرفتیم و امیدواریم تا در یک بازهزمانی نزدیک پلاک تاکسیها نصب شود؛ البته نصب پلاک منوط به واگذاری تاکسیهاست. هرمزی؛ از بهکارگیری این تاکسیها در محدوده مرکز شهر خبر داد و اظهار کرد: ۱۰ اتوبوس جدید هم به تهران رسیده و ۱۲۹ اتوبوس در بندرعباس بارگیری شده است. در این هفته مابقی اتوبوسها نیز به سوی تهران ترخیص میشود. معاون شهردار تهران، با اعلام این خبر که دو دستگاه ART نیز ترخیص شده است، خاطرنشان کرد: فکر میکنم این دو دستگاه نیز طی روزهای آتی به تهران برسد؛ چرا که این دو دستگاه بار ترافیکی است و تمهیدات ویژهای برای حمل دارد و مسافرگیری این دو دستگاه در بهمن آغاز خواهد شد. همچنین سروری؛ نائب رئیس شورای شهر تهران، گفت: در مورد اتوبوسهای برقی و زیرساختهای مورد نیاز ذکر این نکته ضروری است که بابت شارژ کردن باطریها مشکل و نگرانی وجود ندارد، گفت: زیرا در توقفگاههایی که شب قرار میگیرند میتوانند شارژ خود را تأمین کنند و بدینترتیب برای روز کاری بعدی آماده میشوند. در تهران شارژ باتری برای ۱۷ هزار دستگاه اتوبوس تأمین میشود. نائب رئیس شورای شهر تهران، گفت: باید به این نکته دقت داشته باشیم که در حالحاضر هنوز اتوبوس به شهر وارد نشده در نتیجه تهیه زیرساختها هنگامی که استفاده نمیشود کاری بیهوده است. سروری؛ در ادامه، گفت: در صورت بلااستفاده بودن حتی باعث خراب شدن زیرساخت نیز میشود. مادامی که خودروها به تدریج وارد شبکه میشود تهیه زیرساختها نیز میتواند کمکم انجام شود. نائب رئیس شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه اما در مورد تاکسی برقی شارژ باطری در منزل نیز میتواند صورت بپذیرد و ادامه داد: واردات خودروهای برقی، اتوبوسها و تاکسیها و ورود به شبکه و تأمین زیرساختها به صورت هماهنگ با هم در حال رشد و انجام است.
سرپرست معاونت حملونقل وزارت صمت، از تولید ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در دستور کار وزارت صمت خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت صمت، احمد آقایی؛ اظهار داشت: برنامه وزارت صمت تولید حداقل ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی است که با حمایتهای این وزارتخانه و توسط بخشخصوصی انجام میشود. سرپرست معاونت حملونقل […]
نائبرئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: مذاکراتی برای تأمین ۵۰ هزار موتورسیکلت برقی انجام شده که به تدریج این موتورها به ناوگان موتوری شهر اضافه خواهد شد. به گزارش مناقصهمزایده، پرویز سروری؛ افزود: شهرداری تهران و وزارت صمت، جلسات منظم و جدی را برای برقیسازی وسایلنقلیه برگزار میکنند و تلاش بر این است که معضل […]
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه