مدیرعامل راه‌آهن مطرح کرد؛

مشارکت ذی‌نفعان برگه برنده راه‌آهن در دولت چهاردهم

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به مشارکت ذی‌نفعان برگه برنده راه‌آهن در دولت چهاردهم، تأکید کرد: اقتصاد باری و مسافری صنعت حمل‌ونقل ریلی باید به حرکت درآید و از وضعیتی که در حال‌حاضر به سر می‌برد، تغییر کند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از راه‌آهن، جبارعلی ذاکری؛ در جریان بازدید از هشتمین نمایشگاه […]

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به مشارکت ذی‌نفعان برگه برنده راه‌آهن در دولت چهاردهم، تأکید کرد: اقتصاد باری و مسافری صنعت حمل‌ونقل ریلی باید به حرکت درآید و از وضعیتی که در حال‌حاضر به سر می‌برد، تغییر کند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از راه‌آهن، جبارعلی ذاکری؛ در جریان بازدید از هشتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته، اظهار داشت: رویکرد جدید وزارت راه‌وشهرسازی، همگرایی تسهیلات و مشارکت ذی‌نفعان صنعت حمل‌ونقل ریلی است. وی گفت: قطعاً باید اقتصاد باری و مسافری به حرکت درآید و اقتصاد این صنعت از وضعیتی که در حال‌حاضر وجود دارد، تغییر کند. وی ابراز امیدواری کرد با توجه به سیاست‌های کلی وزارت راه‌وشهرسازی و شرکت‌های حمل‌ونقل، تعامل بین مجموعه‌ها بهتر شود و شاهد افزایش بارهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی باشیم. گفتنی است که در این تمایشگاه از «سیستم درز انبساطی ریل» (Rail Expansion Joint) رونمایی شد. این سیستم یکی از مهم‌ترین سیستم‌های مورد استفاده در زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی است که به‌منظور خنثی کردن اثرات حرکتی ساز‌ها و انبساط و انقباض حرارتی خطوط ریلی طراحی شده است. سیستم درز انبساطی ریل جزء محصولات استراتژیک در حمل ونقل ریلی به شمار می‌رود که برای اولین‌بار در کشور توسط مهندسین و متخصصین یک شرکت دانش‌بنیان، طراحی و تولید شده است و با تولید آن در داخل، کشور از واردات آن بی‌نیاز و از خروج ارز جلوگیری خواهد شد. با توجه به عدم ساخت داخلی و بهره‌برداری از این مجموعه در خطوط ریلی کشور و بروز حوادثی در نقاط عدم استفاده از این محصول و همچنین برنامه‌ریزی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای دسترسی به افزایش سرعت خطوط نیاز به مهندسی و ساخت این مجموعه در کشور بیش از پیش نمود پیدا کرده است.