گروه خودرو- رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: با گذشت ۴۵ روز از تحویل گواهی اسقاط خودروی فرسوده به خودروسازان، هنوز برخی مراکز اسقاط، مبلغی در قبال گواهیهای اسقاط شده، دریافت نکردهاند. به گزارش مناقصهمزایده، محمود مشهدیشریف؛ رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، درباره تأخیر در پرداخت بدهی خودروسازان به مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، […]
گروه خودرو- رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: با گذشت ۴۵ روز از تحویل گواهی اسقاط خودروی فرسوده به خودروسازان، هنوز برخی مراکز اسقاط، مبلغی در قبال گواهیهای اسقاط شده، دریافت نکردهاند. به گزارش مناقصهمزایده، محمود مشهدیشریف؛ رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، درباره تأخیر در پرداخت بدهی خودروسازان به مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: برای مثال پنج پرونده وجود دارد که بیش از ۴۵ روز از تأیید فاکتور آنها گذشته؛ پول گواهی و لاشه از فروشنده خودروی فرسوده توسط خودروساز دریافت شده، اما مبلغی به مراکز اسقاط پرداخت نشده که فاکتور آن موجود است. وی افزود: شرکتهای خودروساز دیگر هم در پرداخت مبالغ به مراکز اسقاط خودروهای فرسوده متفاوت هستند با تأخیر یک ماهه، ۲۰ روزه یا ۱۵ روزه؛ شرکت مدیرانخودرو هم مدتی است گواهی اسقاط خریداری نکرده، زیرا به اندازه کافی در اختیار دارد و شاید دو تا سه ماه آینده گواهی اسقاط جدید خریداری نکند. مشهدیشریف؛ اضافه کرد: شرکتهای خودروسازی ایرانخودرو و سایپا هم با استفاده از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده به صورت میانگین دو تا سه گواهی اسقاط خودرو به دست میآورند. رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: در حالحاضر ۲۷ هزار خودرو در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده خودروسازان ثبتنام شده که اگر برای هر دستگاه خودروی فرسوده سه گواهی اسقاط در نظر بگیریم حدود ۸۰ هزار گواهی اسقاط تولید میشود که برای شمارهگذاری ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی جدید کافی است. وی افزود: مراکز اسقاط خودرو از محل گواهی اسقاط خودروهای فرسوده در طرح جایگزینی خودروسازان درآمدی ندارد و تنها هزینه اسقاط خودروی فرسوده به مراکز تعلق میگیرد که معاف از مالیات است. رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، با اشاره به اینکه بر طبق قانون، وظیفه قیمتگذاری برعهده وزارت صمت است، گفت: مراکز اسقاط خودروهای فرسوده باید قیمتهایی را که وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است، تبعیت و رعایت کنند. وی افزود: در تبصره ۲ ماده ۱۱ آییننامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده یا همان آییننامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو آمده وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است ضمن ایجاد سازوکار فروش گواهی اسقاط در سامانه برای اشخاص حقیقی و حقوقی، حداقل قیمت خرید خودروی فرسوده را به تفکیک نوع و سال ساخت (مدل) با و بدون احتساب قیمت گواهی اسقاط به مراکز اسقاط ابلاغ و در سامانه درج نماید؛ اما این اتفاق هنوز نیفتاده است. مشهدیشریف؛ اضافه کرد: قیمت گواهی اسقاط هر خودروی فرسوده ۳۵ میلیون تومان است، اما قیمت خرید خودروی فرسوده به تفکیک نوع خودرو هنوز از طرف وزارت صمت به مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، ابلاغ نشده است. رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، با اشاره به اینکه عمدتاً تفکیک خودروها براساس وزن صورت میگیرد، گفت: با توجه به اینکه وزارت صمت تاکنون قیمت خرید خودروهای فرسوده را اعلام نکرده است. بنابراین مراکز اسقاط خودرو براساس توافق با فروشنده خودروی فرسوده اقدام به خرید میکنند. وی افزود: قیمت پیشنهادی انجمن به مراکز اسقاط خودروهای فرسوده به این صورت بوده که قیمت خرید نقدی خودروی فرسوده، حدود ۷۸ تا ۸۲ میلیون تومان است و به نوع خودروی فرسوده بستگی دارد به شرط اینکه سال ساخت خودرو از ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳ باشد و اگر خرید نقدی نباشد پیشنهاد انجمن از ۸۸ تا ۹۲ میلیون تومان با پرداخت سه ماهه به فروشنده خودرو است. رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: دلیل انتخاب سه ماهه برای پرداخت پول خودروی فرسوده این است که حدود یک تا دو ماه از ثبتنام در سامانه تا بازدید افسران راهنمایی رانندگی، تأیید گواهی اسقاط و دیگر مراحل زمان میبرد و پس از این مدت، گواهی اسقاط به خودروساز تحویل میشود. وی افزود: مواردی بوده است که ۴۵ روز از تحویل گواهی اسقاط خودروی فرسوده به خودروساز میگذرد، اما هنوز مراکز اسقاط خودرو پولی بابت گواهی پرداخت نکرده است برای مثال شرکت کرمان خودرو در تاریخ ۲۶ مهرماه فاکتور صادر شده و تا ۱۱ آذرماه ۱۴۰۳ که ۴۵ روز از آن گذشته هنوز پولی پرداخت نکرده است و اگر این روال ادامه داشته باشد مجبور هستیم پرداختها به فروشندگان خودروهای فرسوده را چهار ماهه کنیم. مشهدیشریف؛ درباره شفاف نبودن اطلاعرسانی قیمت خودروهای فرسوده در مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: اعلام قیمتها توسط انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده به مراکز الزام آور نیست، اما آنچه که وزارت صمت و ستاد نوسازی ناوگان حملونقل و اسقاط خودروهای فرسوده به مراکز اسقاط خودروهای فرسوده اعلام میکند، الزامآور است. وی افزود: تا زمانی که وزارت صمت و ستاد نوسازی ناوگان، قیمتهای خرید خودروهای فرسوده را به صورت رسمی اعلام نکردهاند، مراکز موظف به رعایت قیمتها نیستند البته انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، قیمتهای پیشنهادی خود را ارائه داده است. رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده به مراکز اسقاط خودروهای فرسوده اعلام کرده است که قیمتها را در محلی که خودروهای فرسوده خریداری میشود، حتما نصب کنند و اگر صداوسیما هم اعلام کند، انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده از آن استقبال میکند. وی افزود: در صورتی که مراکز اسقاط خودرو قیمتهای خرید خودروهای فرسوده را در محل خرید خودروهای فرسوده نصب نکنند انجمن به کارگروه تخلفات گزارش میدهد. مشهدیشریف؛ اضافه کرد: طبق قانون انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده نمیتواند از مراکز بازدید داشته باشد؛ وظیفه بازرسی برعهده سه نهاد است یکی از مهمترین نهاد بازرسی، ستاد نوسازی ناوگان حملونقل و اسقاط خودروهای فرسوده وزارت صمت است دومین نهاد بازرسی راهور فراجا و سومین نهاد هم بازرسی سازمان حفاظت از محیطزیست است.
گروه خودرو- رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، از اسقاط ۲۰۰ هزار خودروی فرسوده تا پایان امسال خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، محمود شریفی؛ رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، گفت: قانون ساماندهی صنعت خودرو در سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید که ماده ۱۰ این آییننامه اصلاح و در بهمن همان سال […]
مهدی قرهداغلی- رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو، گفت: حدود هشت ماه در تصویب و ابلاغ آییننامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده تأخیر رخ داده و این موضوع موجب کُندی در اسقاط خودروهای فرسوده شده است. به گزارش مناقصهمزایده، محمود مشهدیشریف؛ امروز در نشست خبری انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو، […]
دیدگاه بسته شده است.