رئیس کمیته محیطزیست شورای اسلامی شهر، گفت: تعداد اتوبوسها و تاکسیهای برقی وارد شده توسط شهرداری برای ناوگان حملونقل عمومی چندان قابلتوجه و محسوس نبوده، لذا تأثیری هم در بحث کاهش آلودگی هوا نداشته است. به گزارش ایرنا، مهدی پیرهادی؛ اظهار کرد: در حالحاضر به دلیل کم بودن تعداد اتوبوسها و تاکسیهای وارداتی برقی نمیتوان […]
رئیس کمیته محیطزیست شورای اسلامی شهر، گفت: تعداد اتوبوسها و تاکسیهای برقی وارد شده توسط شهرداری برای ناوگان حملونقل عمومی چندان قابلتوجه و محسوس نبوده، لذا تأثیری هم در بحث کاهش آلودگی هوا نداشته است. به گزارش ایرنا، مهدی پیرهادی؛ اظهار کرد: در حالحاضر به دلیل کم بودن تعداد اتوبوسها و تاکسیهای وارداتی برقی نمیتوان گفت تا چه میزان در کاهش آلودگی هوای پایتخت مؤثر بودهاند. البته این اول راه است و تأثیر این موضوع، در آینده و با افزایش این خودروها مشخص خواهد شد. وی افزود: دنیا به سمت استفاده از اتوبوس و تاکسی برقی در ناوگان حملونقل عمومی و خصوصی پیش رفته و امروز اکثر کشورها که روزی در ردیف شهرهای آلوده جهان بودند، سیستم حملونقل عمومی پاک دارند به همین خاطر آلودگی هوا در این کلانشهرها بهخاطر استفاده از سوخت پاک تا حدود زیادی بر طرف شده است. عضو شورای شهر تهران، تأکید کرد: البته در کشور ما، زیرساختهای برقیسازی کامل نیست اما این موضوع که امروز اتوبوس و تاکسی برقی در خیابانها میبینیم، نقطه امیدوارکنندهای است. پیرهادی؛ ادامه داد: امروز اکثر کشورها به این نتیجه رسیدهاند که دیگر خودروی بنزینی و گازوییلی و آلاینده در ناوگان حملونقل عمومی به صرفه نیست؛ حتی بهترین مدل آن هم هزینههایی را بر دوش دولت میگذارد لذا ما هم به سرعت از خودرو و اتوبوسی که سوخت فسیلی مصرف میکنند و آلایندگی بالا دارند، باید فاصله بگیریم. وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت برقیسازی ناوگان حملونقل عمومی همزمان با ورود این خودروها در دستور کار شهرداری تهران است، تأکید کرد: باید به این موضوع توجه داشت که ابتدا باید یک محصول وارد کشور شود تا بتوان برایش زیرساخت لازم را ایجاد کرد. به گفته پیرهادی؛ رفع مشکل آلودگی هوای پایتخت قطعاً راهکارهایی دارد و کار یک دستگاه بهتنهایی نیست، ولی نیاز است مدیران در اجرای قانونی هوای پاک جسارت به خرج بدهند. البته این جسارت را مدیران دستگاههای مرتبط نداشتهاند.
دیدگاه بسته شده است.