واگذاری مزایده‌ای کارخانه قند ممسنی به‌ کارگران طلبکار

واگذاری مزایده‌ای کارخانه قند ممسنی به‌ کارگران طلبکار فرماندار شهرستان رستم گفت: مشکلات صنفی کارگران کارخانه قند ممسنی این شهرستان در کارگروه موانع تولید استان فارس مطرح و برای حل آنها اقدام و پیگیری می‌شود. طاهر ایزدی، در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهارکرد: علاوه بر این‌که ما از طریق مراجع حقوقی پیگیر مطالبات کارگران کارخانه قند […]

واگذاری مزایده‌ای کارخانه قند ممسنی به‌ کارگران طلبکار

فرماندار شهرستان رستم گفت: مشکلات صنفی کارگران کارخانه قند ممسنی این شهرستان در کارگروه موانع تولید استان فارس مطرح و برای حل آنها اقدام و پیگیری می‌شود.

طاهر ایزدی، در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهارکرد: علاوه بر این‌که ما از طریق مراجع حقوقی پیگیر مطالبات کارگران کارخانه قند ممسنی هستیم این کارگران نیز می‌توانند از طریق مراجع قضایی برای حل مشکلات صنفی خود اقدام کنند.

نماینده این کارگران که در فرمانداری رستم حضور یافته بود نیز گفت: خواهان رسیدگی مسؤولان ذی‌ربط در حوزه شهرستان، استان و کشور به مطالبات کارگران این کارخانه هستیم.

کارخانه قند ممسنی (رستم) که در سال ۱۳۴۴ خورشیدی افتتاح شد، در سال ۷۹ با سالانه ۳۵۰ کارگر در یک فصل کاری به بخش خصوصی واگذار شد.

این کارخانه با مساحتی افزون بر ۳۲ هکتار دارای ۳ حلقه چاه عمیق، ۵ عدد سیلوی ۵ هزار تنی، دو مدرسه ابتدایی و راهنمایی، یک مسجد، ۱۵۰ واحد مسکونی و استخر است.

به علت بدهی این کارخانه به‌کارگران در ۲۷ مردادماه ۹۵ شعبه ۱۸ دادگاه عمومی حقوقی تهران حکمی مبنی بر فروش اموال کارخانه صادر کرد و براساس این حکم مقرر شد این کار از تاریخ ۱۷شهریورماه ۹۵ صورت گیرد.

گفته می‌شود این کارخانه در زمان فعالیت خود برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرد اما تا قبل از تعطیل شدن این واحد تولیدی شمار کارگران آن به ۸۰ نفر کاهش یافت.

بسیاری از مسؤولان شهرستان رستم خواستار این هستند که این کارخانه مجدداً زیر ‏پوشش وزارت صنعت، معدن‌و تجارت قرار گیرد و یا این‌که از طریق برگزاری مزایده مجدد، این واحد تولیدی به متقاضیان جدید واگذار شود و یا این‌که به عنوان مطالبات در اختیار کارگران این ‏کارخانه قرار گیرد.

 

شهرستان رستم به مرکزیت مصیری در فاصله ۱۷۵کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.