رئیس مرکز نوآوری معادن و صنایعمعدنی ایران (ایمینو)، گفت: بیش از ۳۰ نیاز فناورانه در فولاد شناسایی شد که از طریق فن بازار تخصصی معدن و صنایعمعدنی به شرکتهای دانشبنیان ارائه شده است. به گزارش مناقصهمزایده، مجید وفاییفرد؛ در رویداد طرح زیستبوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایعمعدنی (ایمینو) و شرکت ملی فولاد ایران، […]
رئیس مرکز نوآوری معادن و صنایعمعدنی ایران (ایمینو)، گفت: بیش از ۳۰ نیاز فناورانه در فولاد شناسایی شد که از طریق فن بازار تخصصی معدن و صنایعمعدنی به شرکتهای دانشبنیان ارائه شده است. به گزارش مناقصهمزایده، مجید وفاییفرد؛ در رویداد طرح زیستبوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایعمعدنی (ایمینو) و شرکت ملی فولاد ایران، با عنوان «زنجیره ارزش فولاد» اظهار داشت: نیاز فناورانه شرکتها و واحدهای فولادی احصا شد و در اختیار شرکتهای دانشبنیان قرار گرفت تا اجرایی شود. وی افزود: شرکتهای دانشبنیان نقش بسیار مؤثری در بحث بهینهسازی، کاهش مصارف انرژی، فولاد سبز و رعایت موارد محیطزیستی دارند. رئیس مرکز نوآوری معادن و صنایعمعدنی ایران، با تأکید بر استفاده از ظرفیت شرکتهای دانشبنیان در حوزه فولاد، گفت: شرکتهای دانشبنیان میتوانند نیازهای شرکتهای فولادی را رفع کنند، بسیاری از شرکتهای دانشبنیان رشد کرده و قراردادهای خوبی با شرکتهای فولادی امضاء کردهاند که به افزایش تولید و بهرهوری منجر میشود. وی عنوان کرد: بعضی از شرکتهای دانشبنیان در ابتدای راه هستند و نیاز به حمایت بیشتری دارند تا بتوانند ظرفیتهای خود را به نمایش بگذارند. وفاییفرد؛ با اشاره به اینکه نزدیک به هشت میلیارد دلار ارز بری اقلام راهبردی بخش معدن است، بیانداشت: شرکتهای دانشبنیان در حوزه معدن و فولاد میتوانند به بهینه سازی، هوشمندسازی و افزایش ظرفیت تولید کمک کنند. وی اضافهکرد: تشکیل فن بازار تخصصی معدن و صنایعمعدنی که از ابتدای امسال توسط ایمینو راه اندازی شده است، فرصت بسیار خوبی برای تبادل فناورانه بین شرکتهای دانشبنیان و طرف تقاضا یعنی شرکتهای معدنی و فولادی است. رئیس مرکز نوآوری معادن و صنایعمعدنی ایران (ایمینو) بر حمایت از شرکتهای دانشبنیان تأکید کرد و گفت: صندوق نوآوری شکوفایی تسهیلاتی را برای شرکتهای دانشبنیان در نظر گرفته است که مهمترین حمایت از این شرکتها بحث فراهم کردن بازار برای عرضه محصولات است. وی از برگزاری نمایشگاه در رویداد همرسانی ارزشافزوده فولاد خبر داد و افزود: حدود ۴۰ شرکت دانشبنیان در این نمایشگاه مستقر شدند تا از نزدیک به تبادل اطلاعات با شرکتهای فولادی و مصرفکننده بپردازند. رئیس مرکز نوآوری معادن و صنایعمعدنی ایران (ایمینو)، ابراز کرد: ارائه اطلاعات و تعامل منجر به شناسایی فرصتهای متقابل در شرکتهای دانشبنیان و فولادی میشود و این رویداد دو روزه فرصت مناسبی برای هماهنگی و تبادل اطلاعات است. وی خاطرنشان کرد: از یک سال گذشته در ایمینو ۱۱ رویداد همرسانی در قسمتهای مختلف زنجیره معدن و صنایعمعدنی برگزار کردیم که این رویدادها متناسب با رفع نیاز شرکتهای فولادی و دانشبنیان است.
کارشناس صنعت فولاد، با بیان اینکه محدودیتها و مداخلهها در امر تولید، موجب کاهش جذابیت صادرات میشود، گفت: اولین لازمه رونق و رشد تولید در صنعت فولاد ایران، حمایت از صادرات است. به گزارش مناقصه مزایده، محمدصادق چیتساز؛ افزود: اولین و مهمترین اقدام در راستای رشد و رونق تولید، تسهیل صادرات است. به سبب تحریمها […]
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه