استقرار دانش‌بنیان‌های ICT و فضایی در منطقه اقتصادی پیام

با امضای تفاهمنامه میان واعظی و ستاری استقرار دانش‌بنیان‌های ICT و فضایی در منطقه اقتصادی پیام وزیر ارتباطات و معاون فناوری رییس‌جمهور برای حمایت از استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام و نیز همکاری برای توسعه محصولات دانش‌بنیان تفاهمنامه امضا کردند. به گزارش مهر، محمودواعظی و سورناستاری در حاشیه نشست هم‌اندیشی دولت برای […]

با امضای تفاهمنامه میان واعظی و ستاری

استقرار دانش‌بنیان‌های ICT و فضایی در منطقه اقتصادی پیام

وزیر ارتباطات و معاون فناوری رییس‌جمهور برای حمایت از استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام و نیز همکاری برای توسعه محصولات دانش‌بنیان تفاهمنامه امضا کردند.

به گزارش مهر، محمودواعظی و سورناستاری در حاشیه نشست هم‌اندیشی دولت برای حل مشکل کسب و کارهای آنلاین در کشور تفاهمنامه همکاری در راستای ایجاد شهرک هوشمند در منطقه اقتصادی پیام در استان البرز امضا کردند.

بر این اساس، مقرر شد شهرک فناوری اطلاعات با هدف ایجاد بازار کار برای کسب و کارهای آنلاین و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود که زیرساخت‌های آن توسط وزارت ارتباطات فراهم شده و در اختیار معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور برای سرمایه‌گذاری بخش دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

در همین حال با توجه به مصوبه دولت در خصوص تقسیم فعالیت دستگاه‌های اجرایی در حوزه دانش‌بنیان مقرر شد آنچه که مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز بخش فناوری ماهواره‌ای باشد توسط وزارت ارتباطات حمایت شود تا شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه و تولید محصولات مرتبط با این بخش مشکلی نداشته باشد.

در این مراسم، سورناستاری با تأکید بر لزوم رفع مشکلات فضای کسب و کار آنلاین در کشور گفت: بسیاری از نیروهای انسانی ایرانی خارج از کشور تمایل دارند که به ایران برگردند و در این کسب و کار‌ها مشغول به فعالیت شوند. بر این اساس باید شرایط برای این فعالیت‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به این‌که فضای کسب و کار ما را به سمت تعریف دانش‌بنیان سوق داد، ادامه داد: هم اکنون بیش ۸۰ نوع خدمت از سوی بخش دانش‌بنیان در حال ارایه است و هماهنگی کاملی بین اعضای دولت برای حل مشکلات کسب و کارهای این فضا وجود دارد.

 

به گفته ستاری دعواهای حقوقی بر سر کسب و کارهای آنلاین و سنتی در همه جای دنیا وجود دارد و با تدبیر می‌توان این مشکلات را حل کرد.